PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
  • Data: 2004-03-22 15:45:44
    Temat: Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
    Od: "Marcin" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    news:c3n0kj$l90$1@korweta.task.gda.pl...

    > Ci co projektuja maja juz z gory okreslone wynagrodzenie.

    Wiec jaka maja motywacje do wymyslania nowych rzeczy?
    Nie doczytalem bys w systemie przewidzial premie.
    Przeciez jezeli wynalzaca pracuje (lub sprawia takie pozory
    dla przelozonych) to mu sie nalezy takie samo
    wynagrodzenie niezaleznie czy cos wymysli
    czy nie?

    > Takie jakie wynika z checi spoleczenstwa na przeznaczenie
    > pewnego procentu zdolnosci produkcyjnych na projekty
    > nowych rzeczy.

    Jezeli 'nalezy mi sie' X bonow towarowych za moja prace
    a zamowie towary tylko za 0,5 X to co z druga polowa bonow?
    Przepadaja czy moge sobie zachowac na nastpeny miesiac,
    rok itd. Jest jakas waznosc takich bonow?

    > Oferty w katalogach nie oznaczaja, ze zostaly one juz wyprodukowane.
    > Wystarczy, ze pojawia sie probki, na ktorych podstawie mozna wybierac
    > tusze.

    Czyli kazdy obywatel (moze rodzina) musi dostac katalog
    liczacy kilka (nascie) tysiecy stron z produktami by wybrac
    sobie odpowiedni towar? Nie wiem ile jest w Polsce
    obecnie roznych towarow, ale podejrzewam ze sa
    to liczby rzedu dziesiatek tysiecy.

    > Jesli dany tusz zamowi zbyt malo osob, to nie zostanie wyprodukowany.

    To lepiej jest obecnie. Sa tusze drogie i tanie. Jezeli znajdzie
    sie niewielka grupa osob, ktorej okreslone tusze sie podobaja
    to firma moze wypuscic niewielkie serie, ale za wyzsza cene.
    Jezeli duzemu koncernowi sie to nie oplaca to moze
    to zrobic mniejsza firma.
    W twojej teorii takich tuszy by nie moglo byc. Pozniej
    zaprzestanie sie produkcji najorzej 'kupowanych' tuszy
    z biezacje produkcji i tak zostalisbysmy z kilkoma
    rodzajami tuszy (doecelowo pewnie z 1).

    Pozdrawiam

    Marcin