PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakie uprawnienia?

  • 1. Data: 2005-05-16 21:50:18
    Temat: Jakie uprawnienia?
    Od: ":\(" <d...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów.
    Jestem tu nowy i chciałbym uzyskać nieco istotnych dla mnie informacji.
    Mianowicie chciałbym założyć może nie tyle szkołę języków obcych, co
    prowadzić kursy języka angielskiego. Odbywałoby się to na zasadzie
    International House albo Empik. Nie byłaby to szkoła typowa lecz firma
    dwuosobowa która wynajmuje pomieszczenia i naucza angielskiego za pieniądze
    zawarte w cenie kursu.
    Chodzi teraz o kwestie prawne. Czy potrzeba mieć jakieś specjalne
    uprawnienia? Przygotowanie pedagogiczne itp? Czy wystarzcy że są to osoby
    pełnoletnie? Gdzie mogę zaczerpnąć wiedzy na temat tych wszystkich kwestii z
    prowadzeniem takiej działalności związanych?

    PS. Google nie pomogło

    Pozdrawiam
    Wilk

  • 2. Data: 2005-05-16 22:13:46
    Temat: Re: Jakie uprawnienia?
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 16 May 2005 23:50:18 +0200, :( <d...@p...onet.pl> napisał:

    > Gdzie mogę zaczerpnąć wiedzy na temat tych wszystkich kwestii z
    > prowadzeniem takiej działalności związanych?

    pl.biznes ?
    grupy poswiecone tlumaczeniom, jezykom obcym?
    kratorium oswiaty ?

    Wydaje mi sie, ze jesli nie bedizecie wydawali certyfikatow, a wewnetrzne
    swiadectwo odbycia ilustam godzinnego kursu jezyka, to nie potrzeba jakis
    kwalifikacji dodatkowych, jesli ktos ma zyczenie placic za takq
    dzialalnosc.

    Sprawdz moze po ekd
    http://www.effect.com.pl/effectpl/ekd.htm

    pytajac sie w urzedzie, czy taka dzialalnosc wymaga osobnych zezwolen.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2005-05-16 22:21:47
    Od: ":\(" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >swiadectwo odbycia ilustam godzinnego kursu jezyka, to nie potrzeba jakis
    >kwalifikacji dodatkowych, jesli ktos ma zyczenie placic za takq

    No własnie tak jak mowisz dyplomik że ukonczylo sie kurs na jakims poziomie.
    A czy jakieś wymogi unijne? Wysokosc ławeczek i krzesel oswietlenie
    sanitariaty itp? Grupy max 6osob.

    Pozdrawiam
    Wilk

  • 4. Data: 2005-05-17 07:38:13
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 17 May 2005 00:21:47 +0200, :( <d...@p...onet.pl> napisał:

    > No w?asnie tak jak mowisz dyplomik ?e ukonczylo sie kurs na jakims
    > poziomie.

    Sadze, ze najwyzej dyplomik, ze sie ukonczylo kurs przygotowujacy do
    egzaminu na jakims tam poziomie. Sam egzamin juz w innej placowce u kogo
    innego, kto ma niezbedne uprawnienia.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 5. Data: 2005-05-17 12:37:09
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    ":(" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > No własnie tak jak mowisz dyplomik że ukonczylo sie kurs na jakims
    poziomie.
    > A czy jakieś wymogi unijne? Wysokosc ławeczek i krzesel oswietlenie
    > sanitariaty itp? Grupy max 6osob.

    Jezeli chcesz wydawac zaswiadczenie o ukonczeniu kursu wg wzoru MENowskiego,
    to musisz miec placowke wpisana do ewidencji szkol i placowek
    niepublicznych. Innymi slowy jesli chcesz aby absolwenci mogli zrobic cos
    innego z papierkiem niz powiesic na scianie. Generalnie musisz zdecydowac
    czy chcesz prowadzic szkole jezykowa (wtedy po info do MEN, kuratorium
    oswiaty) czy chcesz po prostu zrobic zorganizowana forme korepetycji (wtedy
    zadnych wymagan, mozesz nauczac nawet na stogu siana w stodole).

    pozdrawiam
    Zbyszek