PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakie podanie o prac

  • 1. Data: 2003-10-21 20:44:17
    Temat: Jakie podanie o prac
    Od: "Tomek" <t...@h...com>

    Witam!

    Dzisiaj pierwszy raz w życiu pisałem podanie (poważne, nie licząc tych do
    szkół). Przeglądając strony WWW o podaniach zawsze je rozdzielają na CV i
    list motywacyjny. Napisałem oba. A może złączyć je w jeden tekst? Czy zawsze
    składając podanie zawsze musi składać się z "dwóch kartek"?
    Dla Was moje pytanie może być śmieszne ale mimo to proszę o odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    T.

  • 2. Data: 2003-10-21 20:50:08
    Temat: Re: Jakie podanie o prac
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Ja osobiscie polecam ci rozbic cv i list lm na dwa dokumenty. Nie musza byc
    to doslownie dwie kartki, bo moze sie tak zdazyc, ze masz tyleciekawych
    rzeczy w cv, ze zajmie on poltorej albo dwie czyli razem beda trzy....

    Popatrz troche w archiwum grupy, bo o lm i cv bylo juz mnostwo razy. Ja tez
    pisalem o tym juz nie raz.

  • 3. Data: 2003-10-21 21:34:28
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    zasadniczo - cv to w krótkiej formie streszczenie co w życiu robiłeś. Od
    daty urodzin do chwili obecnej, oczywiście w kontekście pracy. w latach
    "młodzieńczych" chodziłeś do szkoły średniej - jakiej i gdzie i w jakim
    czasie, później studia - lata, uczelnia, kierunek. później osiągnięcia - np.
    temat pracy mgr/lic, prace wakacyjne, może udział w jakichś projektach (z
    twojego posta wynika że nie miałeś żadnej pracy stałej, jeżeli tak - to to
    przede wszystkim napisz) itp. języki obce, prawo jazdy, ukończone kursy itp.
    zainteresowania (staraj się nie napisac ogólnikowo, np "żeglarstwo" tylko
    "żeglarstwo - regaty po wielkich jeziorach mazurskich", nie "książki" tylko
    "książki - literatura sensacyjna i wiersze Baczyńskiego", nie "muzyka" tylko
    "słuchanie muzyki rozrywkowej, tworzenie sampli w <nazwa pogramu
    komputerowego> itp - mam nadzieję że rozumiesz że chodzi o zainteresowanie
    kogoś swoimi zainteresowaniami).

    zaś list motywacyjny, to opis tego co umiesz, co chcesz robić i w jakim
    stopniu uważasz, że współpraca z danym pracodawcą da obustronne korzyści.

    i jak przedpisca, odsyłam do archiwum

    pzdr
    gromax

  • 4. Data: 2003-10-21 22:02:26
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > składając podanie zawsze musi składać się z "dwóch kartek"?
    > Dla Was moje pytanie może być śmieszne ale mimo to proszę o odpowiedź.

    Jesli musisz napisac "podanie", to niech to rzeczywiscie bedzie podanie:))
    Czasami potrzebna jest tradycyjna formulka "Zwracam sie z prosba itd" - tak
    maja np niektorzy nauczyciele. Jak juz bedziesz w archiwum to zajrzyj tez do
    tego co bylo na pl.soc.edukacja i pl.soc.edukacja.szkola - tam cos o tym
    bylo.

    Pozdrawiam,
    Aga

  • 5. Data: 2003-10-22 06:39:51
    Od: "Tomek" <t...@h...com>

    Jeszcze kilka słów o CV.

    Czy CV zawsze musi być w formie:
    Imię i nazwisko:
    Cel zawodowy:
    Adres:
    Telefon:
    Data i miejsce urodzenia:
    itd.

    Czy też może być w "formie zdań"?
    Urodziłem się...

  • 6. Data: 2003-10-22 11:17:16
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Absolutnie nie moze byc w formie historyjki "ja, Jan Kowalski, syn Zenona i
    Genowefy urodzilem sie... " TO najgorsza rzecz jaka mozesz zrobic. Niestty
    taki przepis byl jeszcze za moich czasow w szkolnych cwiczeniowkach do
    jezyka plskiego (smiem twierdzic ze dalej tak jest) ....
    I tak ludziom potem zostaje

    Cel zawodowy, daj po danych osobowych, adresie. jest on wazny zwlaszcza gdy
    wysylasz aplikacje w ciemno. jesli odpowiadasz mozesz pod tym naglowkiem
    wstawic nazwe stanowisko, albo tez go i zostawic w niezmieninej formie.
    Naprawde nie jest o decydujacym znaczeniu sprawa czy napiszesz "kapcie" czy
    "papcie" :)

  • 7. Data: 2003-10-22 11:43:13
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > wstawic nazwe stanowisko, albo tez go i zostawic w niezmieninej formie.
    > Naprawde nie jest o decydujacym znaczeniu sprawa czy napiszesz "kapcie"

    To ja tez mam pytanie: jak powinien byc sformluowany ten cel? "Zostac
    kowalem"? "Zostanie kowalem"? A moze po prostu "kowal"?

    Pozdrawiam,
    Aga
    (cel: miec malo meczaca prace za bardzo duza kase:))

  • 8. Data: 2003-10-22 19:23:50
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    No napisalem, ze przeciez nie to jest najwazniejszy w calej aplikacji dobor
    slow w rubryce cel. Pisz jak chcesz, byle mialo to sens.

  • 9. Data: 2003-10-22 19:37:46
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > To ja tez mam pytanie: jak powinien byc sformluowany ten cel? "Zostac
    > kowalem"? "Zostanie kowalem"? A moze po prostu "kowal"?
    moim zdaniem - cel: osiągnięcie perfekcji w posługiwaniu się młotem i
    kowadłem

    > Pozdrawiam,
    > Aga
    gromax

    > (cel: miec malo meczaca prace za bardzo duza kase:))
    każdy tak chce

  • 10. Data: 2003-10-22 20:36:19
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    > No napisalem, ze przeciez nie to jest najwazniejszy w calej aplikacji
    dobor
    > slow w rubryce cel. Pisz jak chcesz, byle mialo to sens.

    Ale przeciez to co napiszesz swiadczy o tobie. No i nie o same slowa mi
    chodzi, ale raczej o forme.

    Aga