PracaGrupypl.praca.dyskusje › staż podczas studiów- gdzie?

  • 1. Data: 2003-10-21 20:39:26
    Temat: staż podczas studiów- gdzie?
    Od: "Agalay" <a...@g...plUSUNTO>

    Witam,
    studiuję pedagogikę, mam wolne piątki i zastanawiam się nad podjęciem gdzieś
    stażu. Gdzie szukać ofert, gdzie dzwonić, gdzie pisac?
    W jakiej firmie, instytucji moze przydac sie studentka pedagogiki (oprocz
    osrodkow, domow dziecka itp.?)
    W jakiej branzy szukac, mnie interesowaloby by cos zwiazanego z personelem,
    z rekrutacja, jakie kursy trzeba dorobic? (jestem z Krakowa)
    Za wszelkie sugestie serdecznie dziekuje.

    --
    ==
    ---- www.dzwoneczki.30.pl

  • 2. Data: 2003-10-21 21:09:44
    Temat: Re: staż podczas studiów- gdzie?
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Na pozatek zla wiadomosc - jesli masz wolne tylko piatki, to ze stazu nic
    nie bedzie. Nie slyszalem jeszcze nigdy, zeby od stazysty wymagali raptem
    jednego dnia. trzy razy w tygodniu, albo codziennie na 4 godzinki to chyba
    minimum....

    Gdzie szukac? Fatalne pytanie jak na przyszla pania od Ha-eRow... Skutecznie
    zniecheilas mnie do narybku w branzy... (mowie jako starszy kolega po fachu)
    Bo skoro juz ten obszar Cie interesuje to wstyd tego nie wiedziec (powinnas
    byc pierwsza, a niestety sporo podobnych), zwlaszcza ze dobry HaeRowiec
    musi miec szeroko wiedze o roznych sektorach rynku pracy, obowiazkach na
    roznych stanowiskach i profilach kandydatow (od asystentki asystentki po
    CEO). Nie wazne ze sam nie jest np ksiegowym - rozmawiac o bilansie powinien
    umiec (na szczescie nie musi go umiec sporzadzac).

    A skad masz to wiedziec jesli jeszcze studiujesz? Najlepsza uczelnia Cie
    tego nie nauczy. Pracodawca? to bedzie trwalo latami, a i tak nie wszyscy
    dadza Ci szanse. To najlepszy czas zeby zaczac sie wkrecac i orientowac w
    tajniki biznesu do pewnego stopnia samodzielnie. Dopiero reszte zalatwi
    doswiadczenie. Moze troche inicjatywy wlasnej i aktywnosci w dzialaniu????

    Ps. Polecam od dzis codzienna lekture dziennikow i gazet o tematyce biznesu
    i ekonomii, wdawnictwa branzowe
    Ps2. Gdybys za pol roku nadal nie wiedziala, gdzie szukac:
    - Ksiazka Telefoniczna/ Panorama firm i telefon ewentualnie email.
    - jobpilot.pl, pracuj.pl, hrk.pl, jobs.pl

  • 3. Data: 2003-10-21 21:43:19
    Od: "Agalay" <a...@g...plUSUNTO>

    > zniecheilas mnie do narybku w branzy... (mowie jako >starszy kolega po
    fachu)
    Jestem studentka 2 roku, to chyba najlepszy czas na rozpoczęcie poszukiwań
    pomysłu na siebie, nie wiem w takim razie skąd zniechęcenie. Mysłałam, że
    grupa dyskusyjna służy własnie do zadawania pytań ? ;)

    > Bo skoro juz ten obszar Cie interesuje to wstyd tego >nie wiedziec

    dopiero zaczynam, dlatego pytam, nie wstydzę się, że nie wiem :)

    >Moze troche inicjatywy wlasnej i aktywnosci w dzialaniu????

    Pytając o instytucje, zależało mi własnie na tym żeby mi ktoś podpowiedział
    jakie są szanse pracy po moim kierunku niekoniecznie związane ściśle z jego
    przenzaczeniem. Po prostu nie wiem jakie firmy mogą potrzebować kogoś
    takiego jak ja i co muszę "dorobić" żeby mnie zechciały.

    > Ps. Polecam od dzis codzienna lekture dziennikow i gazet o tematyce
    biznesu
    > i ekonomii, wdawnictwa branzowe

    Dobry pomysł, możesz polecić jakieś tytuły "dla początkujących"?

    > Ps2. Gdybys za pol roku nadal nie wiedziala, gdzie >szukac:

    taka mądra to też jestem, ale CZEGO MAM SZUKAĆ?
    czego szukać związanego z moim kierunkiem to wiem, a czego nie wiem to
    pisałam kawałek wyżej
    Pozdrawiam i nie zniechęcaj się do "narybku" tylko pomóż jako doświadczony
    kolega.

  • 4. Data: 2003-10-21 22:16:07
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    > Jestem studentka 2 roku, to chyba najlepszy czas na rozpoczęcie poszukiwań
    > pomysłu na siebie, nie wiem w takim razie skąd zniechęcenie. Mysłałam, że
    > grupa dyskusyjna służy własnie do zadawania pytań ? ;)

    Skoro to dopiero drugi rok, to jeszcze lepszy czas.... Myslalem ze 4 lub 5
    rok Co do zadawania pytan owszem. Niektore jedak dziwnie brzmia, bo nie
    wierze w trafnosc porad, jesli ktos obcy ma Ci mowic o osobistych decyzjach
    zyciowych, zwlaszca ze ma o tobie tylko szczatkowe info z jednego posta, a
    nie miejsce to na prowadzenie wywiadu poglebionego.
    Jedno co moge powiedziec, ze chyba w tym obszarze najlepsza bedzie
    secjalizacja z androgogiki.

    > dopiero zaczynam, dlatego pytam, nie wstydzę się, że nie wiem :)

    Nie ma to jak samodzielne zdobywanie inforacji. Nic tak nie rozwija i nie
    uczy samodzielnosci i zaradnosci, przy tym wniosoki z wlasnych bledow sa
    naprawde 1000 razy skuteczniejsze od wszelkich wskazowek od podstaw

> [...]
    > przenzaczeniem. Po prostu nie wiem jakie firmy mogą potrzebować kogoś
    > takiego jak ja i co muszę "dorobić" żeby mnie zechciały.

    Nie da sie tego okreslic. Haerowcow potrzebuja sredni i wieksi
    przedsiebiorcy. U jednych jest to tylko osoba od naliczania plac i
    przyjmowania wnioskow urlopowych, u innych osoba majaca wplyw na decyzje
    strategiczne dot rozwoju, planow i wszelkiej polityki. Jeszcze inni
    korzystaja z firm zewnetrznych swiadczacych tego typu uslugi
    Wyraznej reguly, ani prognoz nie ma i nie bedzie

    > Ps. Polecam od dzis codzienna lekture dziennikow i gazet o tematyce
    > biznesu> > i ekonomii, wdawnictwa branzowe
    > Dobry pomysł, możesz polecić jakieś tytuły "dla początkujących"?

    A chodzby zielone strony Rzeczpospolitej, koncowka Gazety W, Profit (prostym
    jezykiem powazne sprawy, w bardzo przystepny i ciekawy sposob, niedrogo)
    Oprocz tego wszystkie tytuly z wydawnictwa Infor (do wyboru, o koloru w
    zaleznosci od zainteresowan sektorowych, zwlaszcza Personnel oraz Marketing
    w praktyce) - bardzo dobre, ale drogie jesli firma nie sponsoruje zakupu.
    Press (media&PR)
    Business Harvard Review (co za prestiz ;-) )
    inne?? Empik, dzial prasy

    > taka mądra to też jestem, ale CZEGO MAM SZUKAĆ?
    Ale kto ma wiedziec jesli nie Ty. Napewno nie ja na podstawie jednego posta.
    Jesli ten obszar, to zacznij od szukania stazu w w firmie w dziale
    personalnym lub agencji doradztwa personalnego. Moze interesuja Cie
    szkolenia (bo w tym som dobrzy pedagodzy)Dlatego tez radzilem uzycie ksiazki
    telefonicznej

  • 5. Data: 2003-10-22 07:14:26
    Od: "Agalay" <a...@g...plUSUNTO>

> [...]
    > personalnym lub agencji doradztwa personalnego. Moze interesuja Cie
    > szkolenia (bo w tym som dobrzy pedagodzy)Dlatego tez radzilem uzycie
    Dzieki za rady, wlasnie o cos takiego mi chodzilo. Z gazet pewnie cos
    wybiorę i zaczne szukac "czegos" dla siebie. Nie chodzilo mi o to zeby ktos
    mi wybieral droge, tylko zeby pokazal jakie sa sciezki, bo moze na cos nie
    wpadlam.
    Pozdrawiam :-)