PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca dla chemika w Niemczech?

  • 1. Data: 2003-10-21 21:26:19
    Temat: Praca dla chemika w Niemczech?
    Od: "Mihau" <u...@p...onet.pl>

    Czesc!

    Powszechnie wiadomo ze Niemcy stosuja
    ograniczenia w podejmowaniu pracy dla obywateli zza swojej
    wschodniej granicy ( i zanierzaja je utrzymac nawet po naszym wejsciu do UE)
    Sa jednak wyjatki - chodzi o zawody na ktore jest zapotrzebowanie.
    Tak jest np z polskimi lekarzami, ktorzy juz w tej chwili bez problemu
    moga zatrudniac sie w niemieckich szpitalach.

    A jak jest w przypadku chemikow ??
    Czy ktos z Was sie orientuje jak jest z praca dla np. analitykow ?
    Czy nie majac niemieckiego paszportu mozna w ogole w tej profesji cos
    znalezc?

    --
    Ozdrawiam serdecznie,
    Mihau

    u...@a...poczta.onet.pl
    Piszac do mnie usun antyspam!

  • 2. Data: 2003-10-21 21:42:43
    Temat: Re: Praca dla chemika w Niemczech?
    Od: "Misiek" <m...@p...net>

    "Mihau" <u...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > ograniczenia w podejmowaniu pracy dla obywateli zza swojej
    > wschodniej granicy ( i zanierzaja je utrzymac nawet po naszym wejsciu do

    To jest bardzo ciekawa teza! Moglbys ja rozwinac. Do mnie ta powszechna
    prawda jeszcze nie dotarla ;-)

> [...]
    > Czy ktos z Was sie orientuje jak jest z praca dla np. analitykow ?
    > Czy nie majac niemieckiego paszportu mozna w ogole w tej profesji cos

    Pdejrzewam, ze jest tak jak we wszystkich zawodach. Jezeli chcesz pracowac w
    innym kraju to musisz znac jezyk (nie mowie tu o cefitikatach). Jak nie
    znasz to o prace ciezko.

    Misiek

  • 3. Data: 2003-10-21 21:43:26
    Temat: Re: bardzo [OT].........Praca dla chemika w Niemczech?
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mihau" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A jak jest w przypadku chemikow ??
    > Czy ktos z Was sie orientuje jak jest z praca dla np. analitykow ?
    > Czy nie majac niemieckiego paszportu mozna w ogole w tej profesji cos
    > znalezc?

    Tak bardzo podkorowo ig farben i cyklon b mi sie narzucily.
    Naturalnie w chwili obecnej przyjec nie ma, ale tradycje chemiczne w
    narodzie maja duze, jak widac.

    Tak troszke powazniej, to jesli zansz dobrze niemiecki, to poszperaj na
    poralach o pracy i z natezenia ogloszen w swojej branzy chyba bedziesz mogl
    juz cos wnioskowac. Chyba tez na polskich portalach o unii widzialem jakies
    informacje o zawodach bez ograniczenia okresami przejsciaowymi, ale za ta
    informacje nie recze.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 4. Data: 2003-10-22 15:23:57
    Temat: Jeszcze bardziej OT - South Africa :)
    Od: "Janusz Kesik" <z...@z...dzem.int>

    Heh... ostatnio grzebiąc sobie po sieci zauważyłem trochę ofert pracy dla chemików
    w... uwaga: RPA. :) Konkretniej w jednej z ich większych rafinerii produkujących
    paliwa syntetyczne. :)

    Jeżeli to interesująca informacja, wejdź na www.safrica.info i w artykuje który
    dzisiaj jest na górze strony (ze zdjęciem tankowca) poszperaj na witrynach
    wymienionych w artykule firm dodając końcówki *.co.za :)

    Pozdro,

    --
    Janusz Kęsik
    j...@g...pl