PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaki czas na odpowiedź

  • 1. Data: 2006-11-23 14:03:35
    Temat: Jaki czas na odpowiedź
    Od: "Toke" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Kilka miesięcy temu obniżono mi pensję podając za powód "nienajlepszą sytuację
    firmy' i mimo tego, że w tym okresie pracy miałem od groma (zresztą nadal
    jestem bardzo produktywny - branża - usługi IT). Powiedziano mi również, że
    oczywiście gdy tylko się poprawi to pensja powróci mi do dawnej wysokości.
    Ostatnio na spotkaniu pracowników powiedziano, że przychody firmy rosną.
    Ponieważ rozmowy z moim bezpośrednim przełożonych co do terminu i możliwości
    przywrócenia mi starej pensji jakoś mnie nie satysfakcjonują (brak konkretnej
    odpowiedzi) to zastanawiam się nad wysłaniem do mojego przełożonego i o
    szczebel wyżej - do jego przełożonego pisma w którym oficjalnie zapytam o
    termin przywrócenia podwyżki przypominając równocześnie o powodach obniżenia
    pensji i oświadczeniu o powrocie tej pensji. I tu mam do Was pytanie - czy
    znacie może konkretny przepis prawny, który mówi o tym jaki pracodawca ma czas
    na udzielenie mi odpowiedzi (róznież poproszę o odpowiedź na piśmie). Pytam, bo
    chciałbym zawrzeć na tym piśmie również informacje o tym terminie.

  • 2. Data: 2006-11-23 14:45:29
    Temat: Re: Jaki czas na odpowiedź
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Niestety pracodawca w ogóle nie ma obowiązku odpowiadania na Twoje pismo.
    Napisz lepiej jak odbyło się obniżenie pensji (na gębę, aneksem do umowy,
    wypowiedzeniem zmieniającym, niewypłacaniem częsci uznaniowej...)to może uda
    się jakiś tryb "powrotu" ustalić.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2006-11-23 14:59:32
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

> [...]
    czas
    > na udzielenie mi odpowiedzi (róznież poproszę o odpowiedź na piśmie).

    Dobrym zwyczajem jest odpowiedz w ciagu 2 tygodni, ale akurat w tej sytuacji
    firma nie ma zadnego obowiazku nawet odpowiedziec na Twoje pismo. Zwyklej
    firmy np. nie obowiazuje kodeks postepowania administracyjnego, ktory
    okresla zasady odpowiedzi na pisma kierowane do jednostek samorzadowych czy
    panstwowych.

    Inna sprawa, ze nie wyobrazam sobie, by firma pozostawila takie pismo,
    chocby bez krotkiej, ustnej rozmowy wyjasnianiacej. Generalnie jednak wydaje
    sie, ze to co napisales o podwyzce nalezy raczej traktowac jako pewnego
    rodzaju dzentelmenska umowe, niz formalne zobowiazanie do podwyzki. Sprobuj
    wiec raczej dyplomatycznie ponegocjowac, niz brutalnie domagac sie wyzszych
    pieniedzy. Innym rozwiazaniem jest szukanie innej pracy. "Glosowanie nogami"
    jest czasem niezla decyzja.

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 4. Data: 2006-11-23 15:35:41
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > wypowiedzeniem zmieniającym, niewypłacaniem częsci uznaniowej...)to może uda

    Odbyło się normalnie - najpierw mój przełożony w rozmowie powiedział mi o ile
    zostanie obniżone a potem dano mi do podpisu aneks do umowy, że z dniem tym a
    tym moje wynagrodzenie wynosić będzie tyla a tyle. Ot i wszystko

  • 5. Data: 2006-11-23 16:00:43
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 23-11-2006 o 15:59:32 Piotr <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Inna sprawa, ze nie wyobrazam sobie, by firma pozostawila takie pismo,
    > chocby bez krotkiej, ustnej rozmowy wyjasnianiacej.

    A ja dodam, jak zwykle, ze skoro czegos takiego nie mozna zalatwic ustnie,
    normalnie i po ludzku, to trzeba z tej firmy po prostu spierdalać. Pisać
    pisma do przełożonego o wywiązanie się z obietnicy... durne i tyle.
    Dupokrytki, podkładki, wnioski i podania.
    A - żeby nie było - pracowałem kiedyś w duuuużej firmie, która wcześniej
    była urzędem.

    --
    "Osobiście wierzę w Ducha Świętego, ale trochę martwią mnie ludzie, którzy
    powołują się na osobisty z nim kontakt."

  • 6. Data: 2006-11-23 16:03:12
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 23 Nov 2006 15:03:35 +0100, Toke <t...@p...onet.pl>
    w <6...@n...onet.pl> napisał:

    > Witam,
    > Kilka miesięcy temu obniżono mi pensję podając za powód "nienajlepszą sytuację
    > firmy' i mimo tego, że w tym okresie pracy miałem od groma (zresztą nadal

    Podpisywałeś coś? Tak - sam jesteś sobie winny. Nie - pracodawca zalega ci
    z poborami i odsetkami ustawowymi, w przypadku przedłużania się tego
    stanu ładny powód do wypowiedzenia umowy bez okresu wypowiedzenia a
    potem dochodzenia swoich pieniędzy w sądzie.

    Reszta jest bez związku.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 7. Data: 2006-11-23 16:04:47
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 23 Nov 2006 16:35:41 +0100, t...@p...onet.pl <t...@p...onet.pl>
    w <6...@n...onet.pl> napisał:

> [...]
    > zostanie obniżone a potem dano mi do podpisu aneks do umowy, że z dniem tym a
    > tym moje wynagrodzenie wynosić będzie tyla a tyle. Ot i wszystko

    I ty to podpisałeś, to sam jesteś sobie winny.
    Teraz możesz Panu Pracodawcy skoczyć tam, gdzie możesz Pana Pracodawcę w
    dupę pocałować.
    Tak w skrócie wygląda twoja sytuacja.

    A tak z ciekawości - podpisałeś bo?

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 8. Data: 2006-11-23 16:21:42
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Obniżenie płacy wymaga zastosowania przez pracodawcę wypowiedzenia
    zmieniającego które dla swej ważności musi mieć formę pisemną.
    W okresie wypowiedzenia przy wypowiedzeniu zmieniającym pracodawca musi
    zachować warunkii pracy i płacy sprzed wypowiedzenia zmieniającego. Nowe
    warunki obowiązuja po zakończeniu okresu wypowiedzenia.
    Jeżeli na wypowiedzeniu zmieniającym nie wskazano nowych warunków pracy i
    płacy lub nie umieszczono pouczenia o możliwości odwołania się od
    wypowiedzenia zmieniającego - wypowiedzenie takie jest nieważne i możesz
    ubiegać się o wyrównanie dotychczasowych warunków z odsetkami.

    Przy wypowiedzeniu zmieniającym stosuje się postępowanie jak przy
    wypowiedzeniu umowy o pracę, więc jeżeli byłeś zatrudniony na czas
    nieokreślony pracodawca musi podać powód takiego wypowiedzenia. Powód musi
    być istotny i rzeczywisty.

    Zmiana samych tylko warunków płacy może także być środkiem dyscyplinującym
    wobec pracownika ale procedura musi zostać zachowana (wypowiedzenie
    zmieniające, powody itd)

    Nic natomiast pracodawcy nie zobowiązuje do przywrócenia warunków sprzed
    wypowiedzenia "z automatu"

    Jeżeli nie zostały zachowane opisane wyżej procedury może się okazać że
    obniżenie twojego wynagrodzenia odbyło się bezprawnie i przysługuje ci
    wyrównanie za ten okres plus odsetki.

    Musisz się liczyć z tym że im bardziej formelnie i twordo będziesz się
    domagał tego co Ci się należy tym będziesz mniej "wygodny" dla pracodawcy
    ale walcz o swoje i tyle.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2006-11-23 16:31:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    t...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > zostanie obniżone a potem dano mi do podpisu aneks do umowy, że z dniem tym a
    > tym moje wynagrodzenie wynosić będzie tyla a tyle. Ot i wszystko

    Jesli byl to aneks a nie umowa zmieniajaca, to jest niewazna...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 10. Data: 2006-11-23 16:32:18
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Obniżenie płacy wymaga zastosowania przez pracodawcę wypowiedzenia
    > zmieniającego które dla swej ważności musi mieć formę pisemną.

    Ale chyba można to zrobić w ramach porozumienia stron? Jeżeli on to
    podpisał, czyli zgodził się na to, to było to raczej porozumienie stron,
    a nie wypowiedzenie zmieniające - które składa pracodawca jednostronnie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --