PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaki czas na odpowiedź › Re: Jaki czas na odpowiedź
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jaki czas na odpowiedź
    Date: Thu, 23 Nov 2006 17:21:42 +0100

    Obniżenie płacy wymaga zastosowania przez pracodawcę wypowiedzenia
    zmieniającego które dla swej ważności musi mieć formę pisemną.
    W okresie wypowiedzenia przy wypowiedzeniu zmieniającym pracodawca musi
    zachować warunkii pracy i płacy sprzed wypowiedzenia zmieniającego. Nowe
    warunki obowiązuja po zakończeniu okresu wypowiedzenia.
    Jeżeli na wypowiedzeniu zmieniającym nie wskazano nowych warunków pracy i
    płacy lub nie umieszczono pouczenia o możliwości odwołania się od
    wypowiedzenia zmieniającego - wypowiedzenie takie jest nieważne i możesz
    ubiegać się o wyrównanie dotychczasowych warunków z odsetkami.

    Przy wypowiedzeniu zmieniającym stosuje się postępowanie jak przy
    wypowiedzeniu umowy o pracę, więc jeżeli byłeś zatrudniony na czas
    nieokreślony pracodawca musi podać powód takiego wypowiedzenia. Powód musi
    być istotny i rzeczywisty.

    Zmiana samych tylko warunków płacy może także być środkiem dyscyplinującym
    wobec pracownika ale procedura musi zostać zachowana (wypowiedzenie
    zmieniające, powody itd)

    Nic natomiast pracodawcy nie zobowiązuje do przywrócenia warunków sprzed
    wypowiedzenia "z automatu"

    Jeżeli nie zostały zachowane opisane wyżej procedury może się okazać że
    obniżenie twojego wynagrodzenia odbyło się bezprawnie i przysługuje ci
    wyrównanie za ten okres plus odsetki.

    Musisz się liczyć z tym że im bardziej formelnie i twordo będziesz się
    domagał tego co Ci się należy tym będziesz mniej "wygodny" dla pracodawcy
    ale walcz o swoje i tyle.
    --
    Jackare