PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to napisac?

  • 1. Data: 2006-11-23 10:01:39
    Temat: Jak to napisac?
    Od: "Monika" <a...@n...pl>

    Witam ponownie. Na poczatek chcialabym podziekowac grupie za to ze w
    postach "O pracodawcach, pracownikach, itp." otworzyli mi oczy. Teraz chce
    napisac pismo o podwyzke ale nie wiem jak, bo np." Prosze o udzielenie mi
    podwyzki.." brzmi strasznie glupio wiec jak?
    Pozdrawiam Monika

  • 2. Data: 2006-11-23 10:19:10
    Temat: Re: Jak to napisac?
    Od: "przemek" <n...@n...com>

    Użytkownik "Monika" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > napisac pismo o podwyzke ale nie wiem jak, bo np." Prosze o udzielenie mi
    > podwyzki.." brzmi strasznie glupio wiec jak?

    Najlepiej pójść i pogadać z przełożonym, on to powinien załatwić bez żadnego
    papierka. Tak przynajmniej jest u nas. Jeśli przełożony będzie zadowolony z
    Twojej pracy to sprawę załatwi, jeśli nie, to żadne papierki nie pomogą...

    Powodzenia

  • 3. Data: 2006-11-23 10:41:18
    Od: "Monika" <a...@n...pl>

    Użytkownik "przemek" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Twojej pracy to sprawę załatwi, jeśli nie, to żadne papierki nie pomogą...

    Tak by było najlepiej ale ja chce napisać pismo wstecz bo mam płaconą
    minimalną + dodatki i rewaloryzowaną do ZUS. mamy listopad 2006 a ja nadal
    biorę tak jak w 2005. Dzięki wam wogóle dowiedziałam się że jest więcej i to
    jest właśnie chore w naszym kraju bo ja musze się upominać o co co jest na
    umowie i mi się należy może podać ich do sądu bo nie można pracować za mniej
    niż minimalna> Monika

  • 4. Data: 2006-11-23 14:16:53
    Od: Katarzyna Żmuda <k...@g...com>

> [...]
    > na
    > umowie i mi się należy może podać ich do sądu bo nie można pracować za

    Zanim wytoczysz pracodawcy sprawę w sądzie - może udaj się do Państwowej
    Inspekcji Pracy? Oni również mogą skierować sprawę do sądu. Wydaje mi się,
    że powinni rozwiązać Twoją sprawę bez problemu - prawo stoi po Twojej
    stronie, należy Ci się i koniec. PIP może nałożyć pracodawcy karę za
    łamanie przepisów Kodeksu Pracy, bodajże do 1 000 zł.

    Spróbuj jednak porozmawiać najpierw z przełożonym osobiście lub napisz
    stosowne pismo - jeżeli to nie pomoże, zgłoś się do PIPu lub skontaktuj
    się z nimi via e-mail (www.pip.gov.pl).

    Pozdrawiam serdecznie,
    Katarzyna Żmuda

  • 5. Data: 2006-11-24 06:30:24
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Monika wrote:
> [...]
    > napisac pismo o podwyzke ale nie wiem jak, bo np." Prosze o udzielenie mi
    > podwyzki.." brzmi strasznie glupio wiec jak?

    Sadze, ze rozmowa bedzie w Twoim przypadku lepsza niz pismo. W rozmowie
    nie da sie uniknac koniecznosci reakcji (albo jest to trudniejsze),
    pismo mozna zignorowac, a z tego, co pisalas, wynika, ze oni maja do
    tego sklonnosci.

    1. Umow sie na rozmowe. Zeby nie bylo uciekania typu "teraz nie mam
    czasu", z gory ustal z nimi, ze potrzebujesz z nimi porozmawiac o
    problemach w firmie, ze chcesz, zeby wygospodarowali na to dwadziescia
    nie zakloconych w inny sposob minut. Odmawiaj rozmowy w warunkach nie
    spelniajacych tych wymogow.

    2. Przed rozmowa dobrze sobie przemysl swoja pozycje.
    - wymysl, ile chcesz podwyzki i jakich zmian w warunkach pracy - to Ty
    masz im to zaproponowac. Jesli wiesz duzo o firmie, to wiesz tez, ile
    firma zarabia, na ile ich stac - zaproponuj cos, na co ich stac, a
    Ciebie usatysfakcjonuje
    - dokladnie przemysl argumenty i ujmij je w slowa. Wiele z nich juz
    napisalas na grupie.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 6. Data: 2006-11-25 10:52:14
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Monika napisał(a):
> [...]
    > umowie i mi się należy może podać ich do sądu bo nie można pracować za mniej

    ztcw placa minimalna okresla minimalna wysokosc wyplaty, a nie podstawy
    wynagrodzenia. Jesli wiec Twoja podstawa + dodatki >= minimalna, to
    wszystko jest w zgodzie z prawem.

    I - oczywiscie - liczysz kwoty brutto? Od 1.I.2006 minimalna placa to
    899.10 zl brutto czyli okolo 650 zl netto.

    --

    glos