PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaki ZUS

  • 11. Data: 2008-08-15 15:00:11
    Temat: Re: Jaki ZUS
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-08-15, Kaizen <x...@c...sz> wrote:

    [...]

    > Ale co kto lubi - ja, jak mam sobie spodnie podłożyć, to idę do krawca
    > - bo jemu zajmie to 5 minut, mi ze 2 godziny.
    >
    > Jak mam umyć auto - to wolę zapłacić 20PLN z raz na miesiąc, bo nie
    > kalkuluje mi się kupować carchera, ciągnąć wody, kupować gąbek,
    > ściągaczek i jeszcze biegać dookoła auta.
    >
    > Jak mam napisać makro w Excellu to też już mi się nie chce - kiedyś
    > zajomowało mi to kilka dni, co sprawny "programista" załatwiał w
    > godzinę.

    Ale tutaj nikt nie nakładał na Ciebie *obowiązku*.
    A w przypadku podatków to TY masz obowiązek.

    > No, w samochodzie jeszcze lubię sobie pogrzebać i świece czy olej to
    > sam wymieniam - ale to też nie zawsze (takie hobby jak mam wolny
    > czas).
    >
    > Zwyczajnie - przez czas poświęcony na robienie czegoś, w czym nie
    > jestem dobry i nie lubię, mogę zarobić więcej albo zająć się czymś, co
    > lubię.

    Zwyczajnie to księgowość programisty to średnio-przeciętnie 2-3h
    miesięcznie. I nie przesadzajmy z tym gąszczem przepisów.
    Można zawsze księgowej zlecić *przeszkolenie* w tym zakresie.
    Ja właśnie tak miałem i było całkiem w porządku. Robotę na biuro
    przerzuciłem dopiero jak zacząłem zatrudniać pracowników (bo w tym
    momencie to jednak papierkologii jest dużo więcej).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2008-08-15 15:03:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia 15 Aug 2008 16:36:26 +0200, Wojciech Bancer

    >A osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą jest "osobą prawną
    >lub jednostką organizacyjną nie mającą osobowiści prawnej"?

    Skoro DG nie ma osobowości prawnej, to musi być chyba jednostką nie
    mającą osobowści prawnej?

    >Dodatkowo, mogę polecić dyskusję:
    >http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki
    /browse_thread/thread/7a40e0479a3a3b9f/fca993ffce512
    1be?lnk=st&q=biuro+group%3Apl.soc.prawo.podatki+auth
    or%3AGotfryd+author%3ASmolik#fca993ffce5121be
    >Tam znajdziesz odpowiednie odwołania do ustaw.

    I do praktyki (grzess) :)
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 13. Data: 2008-08-15 15:23:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kaizen wrote:

    > Sądzę, że biuro rachunkowe będzie znacznie lepiej przygotowane do
    > prowadzenia księgowości niż, dajmy na to, progamista

    Ja tego nie kwestionuję.
    Ale nie pisz proszę, że podatnik
    BEZ PROBLEMU wygra sprawę z biurem rachunkowym,
    bo to nieprawda. Bez problemu, to może wygra,
    jak zatrudni/opłaci dobrego prawnika :-)

  • 14. Data: 2008-08-15 16:10:41
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia 15 Aug 2008 17:00:11 +0200, Wojciech Bancer

    >Ale tutaj nikt nie nakładał na Ciebie *obowiązku*.
    >A w przypadku podatków to TY masz obowiązek.

    Tu też nie masz obowiązku - masz CO NAJWYŻEJ odpowiedzialność (z KKS -
    kasa do odzyskania z regresu NAWET gdyby to nie winnego US ograbił).

    A w przypakru makr - nie mój obowiązek, ale moja odpowiedzialność za
    wyniki, które pokazuję :P

    I nie wiem, czy wolę zwalić deklarację VATowską, czy posłać raport
    wyciągnięty/obrobiony z pomocą zwalonego makra, na giełdę.

    >Zwyczajnie to księgowość programisty to średnio-przeciętnie 2-3h
    >miesięcznie.
    > I nie przesadzajmy z tym gąszczem przepisów.

    To czas start.

    1. Kiedy samochód sprzedajemy ze stawką ZW?
    2. Jaka jest minimalna (o którą może walczyć w sądzie pracy pracownik)
    kwota diet do Francji?
    3. Czy osoba prowadząca DG posiadająca jedną akcję firmy
    zarejestrowanej na Hawajach może pojechać tam na delegację na walne
    zgromadzenie? Jak to zaksięgować? Czy może wszystkie
    dokumenty/fakturki/bilety może wsadzić sobie w buty?
    4. Wystawiasz (ogromną) fakturę korygującą 29 sierpnia i wysyłasz
    listem poleconym.
    I teraz różne warianty i podwarianty
    a) faktura jest zwiększająca
    - nie dostajesz potwierdzenia do końca roku
    - dostajesz potwierdzenie 6 października 2008
    b) faktura jest zmniejszająca
    - nie dostajesz potwierdzenia do końca roku
    - dostajesz potwierdzenie 6 października 2008
    Jak to księgujesz, w deklaracjach za który miesiąc ujmujesz?
    Dla ułatwienia dodam, że różne US różnie to interpretują - jak nie
    masz czasu na zadanie oficjalnego zapytania i otrzymania na nie
    odpowiedzi, to jak zabezpieczasz się tymczasowo, żeby nie czepili się
    i nie karali?

  • 15. Data: 2008-08-15 17:26:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-08-15, Kaizen <x...@c...sz> wrote:

    [...]

    > Skoro DG nie ma osobowości prawnej, to musi być chyba jednostką nie
    > mającą osobowści prawnej?

    Nie. Jednostką taką może być np. spółdzielnia. Osoba fizyczna, to osoba
    fizyczna, a nie "jednostka organizacyjna". :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2008-08-15 17:28:30
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-08-15, Kaizen <x...@c...sz> wrote:

    [...]

    > odpowiedzi, to jak zabezpieczasz się tymczasowo, żeby nie czepili się
    > i nie karali?

    Oh come on. Przy 99% przypadków te Twoje "przykłady" są od czapy. A od
    takiego 1%, to zawsze można spytać na pl.soc.prawo.podatki, gdzie Ci
    przynajmniej podpowiedzą gdzie szukać. :P

    Wymyślasz problemy na siłę. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2008-08-15 17:38:05
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia 15 Aug 2008 19:26:12 +0200, Wojciech Bancer

    >Nie. Jednostką taką może być np. spółdzielnia. Osoba fizyczna, to osoba
    >fizyczna, a nie "jednostka organizacyjna". :)

    Jeżeli coś ma osobowość, a nie prawną - to podlega tutaj.
    A spółdzielnia ma osobowość prawną jak najbardziej.

    Osoba fizyczna to prawne określenie człowieka w prawie cywilnym, od
    chwili urodzenia do chwili śmierci, w odróżnieniu od osób prawnych.

    Osobowości prawnej nie mają SC, spółki osobowe, stowarzyszenia czy
    organ władzy państwowej.

  • 18. Data: 2008-08-15 18:07:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-08-15, Kaizen <x...@c...sz> wrote:

    [...]

    > Jeżeli coś ma osobowość, a nie prawną - to podlega tutaj.
    > A spółdzielnia ma osobowość prawną jak najbardziej.

    Fakt. Pomyliło mi się ze stowarzyszeniem.

> [...]
    > chwili urodzenia do chwili śmierci, w odróżnieniu od osób prawnych.
    >
    > Osobowości prawnej nie mają SC, spółki osobowe, stowarzyszenia czy

    Ale definicję jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości
    prawnej nijak mi nie podpada pod osobę fizyczną i jej działalność.

    Że się podeprę: o osobach fizycznych mówi Dział I k.c. a o osobach
    prawnych (i jednostkach organizacyjnych nie posiadających zdolności
    prawnej) mówi rozdział II k.c.

    A rozróżnienie jest też na etapie definicji przedsiębiorcy.

    A szczegółowo: Art. 43 (1), 33 oraz 33(1).

    Masz gdzieś jakikolwiek przepis, z którego wynika, że jedn.
    organizacyjna nie posiadająca os. prawnej, to też os. fizyczna?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl