PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop po 11miesiącach... pełny czy nie pełny.

  • 1. Data: 2008-08-07 14:36:47
    Temat: Urlop po 11miesiącach... pełny czy nie pełny.
    Od: PawelM <p...@o...pl>

    Witam
    Mam pytanie, czy osoba, która przepracowała 11 miesięcy (jest to jej 1
    praca) ma prawo do pełnego urlopu tj 20dni?
    Zgodnie z KP powinno się policzyć 11 miesięcy * (1/12 * 20dni ) ale
    ponieważ osoba przed podjęciem pracy ukończyła technikum 5 letnie to w
    zwiazku z tym , ma "przepracowane" 5 lat i 11 miesięcy i należy się
    już pełne 20dni. Czy dobrze wyliczyłem?
    Dzięki.
    Pzdr.

  • 2. Data: 2008-08-07 14:49:04
    Temat: Re: Urlop po 11miesiącach... pełny czy nie pełny.
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In
    a.googlegroups.com,
    *PawelM* wrote:
> [...]
    > ponieważ osoba przed podjęciem pracy ukończyła technikum 5 letnie to w
    > zwiazku z tym , ma "przepracowane" 5 lat i 11 miesięcy i należy się

    Zle wyliczyles.
    Zakladamy ze pelny etat
    Zalezy kiedy rozpoczela prace - zakladam ze w zeszlym roku bo jeszcze nie
    mamy listopada w tym.
    Jesli jest to caly czas praca w jednym miejscu to z zeszlego roku ma prawo
    do X * 1/12 *20 dni urlopu, (X bo nie wiemy kiedy rozpoczela prace)
    a w tym to zalezy na ile ma umowe. Jesli czas nieokreslony i pracuje bez
    przerw od poczatku roku to ma prawo do pelnych 20 dni w tym roku.
    Czyli moze wykorzystac (20 + X)*1/12*20 dni

    Technikum ma wplyw na ilosc czasu po ktorym bedzie sie danej osobie nalezalo
    26 dni urlopu - z 10 lat pracy po ktorych sie nalezy 26 dni urlopu ta osoba
    ma juz 5lat 11 miesiecy.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2008-08-07 15:30:40
    Od: PawelM <p...@o...pl>

    > Zle wyliczyles.
    dlaczemu źle ;)

    > Zakladamy ze pelny etat
    tak, pełny

> [...]
    > Jesli jest to caly czas praca w jednym miejscu to z zeszlego roku ma prawo
    > do X * 1/12 *20 dni urlopu, (X bo nie wiemy kiedy rozpoczela prace)
    no, ok jeśli założymy,że szkoły nie wliczamy no to tak musimy policzyć

    > a w tym to zalezy na ile ma umowe. Jesli czas nieokreslony i pracuje bez
    > przerw od poczatku roku to ma prawo do pelnych 20 dni w tym roku.
    > Czyli moze wykorzystac (20 + X)*1/12*20 dni
    tu coś kolega we wzorze namieszał (20+X) miesięcy??? i skąd nagle
    wzieło się pełne 20dni?
    przecież osoba nie przepracowała jeszcze pełnego roku a szkoły
    przecież nie wliczaliśmy...

    > Technikum ma wplyw na ilosc czasu po ktorym bedzie sie danej osobie nalezalo
    > 26 dni urlopu - z 10 lat pracy po ktorych sie nalezy 26 dni urlopu ta osoba
    > ma juz 5lat 11 miesiecy.
    ...a gdzie to jest napisane, że dotyczy tego okresu po 10 latach?
    W kodeksie nigdzie nie jest napisane, że szkoły nie można wliczać
    przed przepracowaniem (10-lata szkoły) lat....
    czyli np. technikum 5-letnie i można to wliczać dopiero po
    przepracowaniu 5 lat?? na jakiej podstawie...
    a dlaczego nie można wliczyć po przepracowaniu 5miesięcy...1roku...2
    lat?
    Pzdr.

  • 4. Data: 2008-08-07 15:31:08
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Thu, 7 Aug 2008 07:36:47 -0700 (PDT), PawelM

> [...]
    >ponieważ osoba przed podjęciem pracy ukończyła technikum 5 letnie to w
    >zwiazku z tym , ma "przepracowane" 5 lat i 11 miesięcy i należy się

    Tak. I jeszcze zaległy za 5 lat* ;)

    1/12 x 20 dni za każdy UKOŃCZONY miesiąc PRACY w pierwszym roku
    kalendarzowym, w którym podjęła pierwszą pracę.
    Każdego następnego roku, 1 stycznia nabywa prawo do pełnego urlopu
    (zależnego od stażu pracy - i dopiero do tego stażu decydującego o
    WYMIARZE urlopu wlicza się naukę zgodnie z zapisami).

    Czyli jeżeli ta osoba zaczęła pracę w tym roku - to w grudniu będzie
    mogła wziąć 11/12 x 20.
    Jeżeli w zeszłym - to od pierwszego stycznia mogła wziąć 20 dni
    urlopu.

    * To oczywiście żart
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2008-08-07 15:35:16
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Thu, 7 Aug 2008 16:49:04 +0200, "darnok"
    <d...@a...spam.ch> zakodowal:

    >(20 + X)*1/12*20 dni

    No to niech X=1 (osoba zatrudniona w listopadzie 2007)

    To wychodzi
    (20+1)*1/12*20=21*1/12*20 to daje 35 - chyba coś nie tak?

    A niech X =5
    (25)/12*20=41 - czyli więcej niż dwa pełne urlopy.

    Matematyka trudna sztuka.
    A już wypisanie danych do zadania z treścią i wzoru - to prawdziwe
    wyzwanie. A do tego te nawiasy ;)

    20*1/12*x + 20 :)

  • 6. Data: 2008-08-07 15:45:03
    Od: Marcin <k...@o...pl>

    PawelM pisze:
> [...]
    > ponieważ osoba przed podjęciem pracy ukończyła technikum 5 letnie to w
    > zwiazku z tym , ma "przepracowane" 5 lat i 11 miesięcy i należy się

    Wszystko zależy kiedy rozpocząłeś ten okres 11 miesięcznej pracy.
    Podejrzewam, że w zeszłym roku, to w 2008 roku, 1 stycznia już Ci
    przysługuje prawo do 20 dni urlopu (do całego przysługującego Ci wymiaru).
    Podsumowując:
    W pierwszym roku pracy przysługuje proporcjonalna liczba dni urlopu
    (absolwent), w pozostałych latach masz od początku roku prawo do całego
    urlopu.

    Marcin

  • 7. Data: 2008-08-07 17:36:26
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In
    .googlegroups.com,
    *PawelM* wrote:
    > dlaczemu źle ;)

    > no, ok jeśli założymy,że szkoły nie wliczamy no to tak musimy policzyć

    Szkoly nigdy nie wliczamy do naleznego urlopu. Jak napisalem szkola ma tylko
    wplyw na wymiar urlopu.

    > tu coś kolega we wzorze namieszał (20+X) miesięcy??? i skąd nagle
    > wzieło się pełne 20dni?

    We wzorze namieszalem :)
    teraz jest okej. 20*(1+ x/12) dni
    jesli praca rozpoczeta w zeszlym roku to x/12*20 za zeszly i pelne 20 dni za
    ten rok jesli umowe ma min do konca tego roku

    > przecież osoba nie przepracowała jeszcze pełnego roku a szkoły

    bez znaczenia.

> [...]
    > przepracowaniu 5 lat?? na jakiej podstawie...
    > a dlaczego nie można wliczyć po przepracowaniu 5miesięcy...1roku...2

    Zajrzyj do tego kodeksu raz jeszcze, bo zle go zrozumiales. Mylisz dwie
    sprawy. Roczny wymiar urlopu do czego wlicza sie okresy nauki i nalezny w
    danym roku urlop zalezny od przepracowanego okresu, wymiaru etatu i okresu
    umowy.

  • 8. Data: 2008-08-07 21:53:34
    Temat: Re: Urlop po 11miesišcach... pełny czy nie pełny.
    Od: sieciowy groszek <b...@g...com>

    > Każdego następnego roku, 1 stycznia nabywa prawo do pełnego urlopu
    > (zależnego od stażu pracy - i dopiero do tego stażu decydującego o
    > WYMIARZE urlopu wlicza się naukę zgodnie z zapisami).

    Zawsze mnie interesowało co w takiej sytuacji:
    w styczniu wybieram cały urlop za rozpoczynający się rok (załóżmy że
    pracodawca się na to zgodził z jakiś powodów) ale przy założeniu że za
    zeszły rok urlop został wybrany do zera. Ostatniego dnia stycznia
    wręczam wypowiedzenie i tym samym pracuje cały luty (obowiązuje mnie
    miesięczny okres). Co w takiej sytuacji? Czy nowy pracodawca może mi
    udzielić urlopu w kolejnych miesiącach tego roku.

  • 9. Data: 2008-08-08 05:05:04
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Thu, 07 Aug 2008 23:53:34 +0200, sieciowy groszek
    <b...@g...com> zakodowal:

> [...]
    >miesięczny okres). Co w takiej sytuacji? Czy nowy pracodawca może mi
    >udzielić urlopu w kolejnych miesiącach tego roku.

    Nie ma obowiązku - urlop ustawowy za dany rok został wykorzystany w
    poprzedniej firmie.

    Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jednak udzielił urlopu, jeżeli tak
    postanowicie w umowie. Znam ludzi, którzy mają w umowie nie kodeksowe
    26 dni urlopu, ale 36. Najważniejsze na końcu poniższego cytatu z KP

    Art. 155^1.

    § 1. W roku kalendarzowym, w którym ustaje stosunek pracy z
    pracownikiem uprawnionym do kolejnego urlopu, pracownikowi przysługuje
    urlop:

    1) u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym do okresu
    przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku pracy, chyba
    że przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał urlop w
    przysługującym mu lub w wyższym wymiarze,

    2) u kolejnego pracodawcy - w wymiarze:

    a) proporcjonalnym do okresu pozostałego do końca danego roku
    kalendarzowego - w razie zatrudnienia na czas nie krótszy niż do końca
    danego roku kalendarzowego,

    b) proporcjonalnym do okresu zatrudnienia w danym roku kalendarzowym -
    w razie zatrudnienia na czas krótszy niż do końca danego roku
    kalendarzowego,

    z zastrzeżeniem § 2.

    § 2. Pracownikowi, który przed ustaniem stosunku pracy w ciągu roku
    kalendarzowego wykorzystał urlop w wymiarze wyższym niż wynikający z §
    1 pkt 1, przysługuje u kolejnego pracodawcy urlop w odpowiednio
    niższym wymiarze; łączny wymiar urlopu w roku kalendarzowym nie może
    być jednak niższy niż wynikający z okresu przepracowanego w tym roku u
    wszystkich pracodawców.