PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaka praca taka płaca ;-) › Re: Jaka praca taka płaca ;-)
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jaka praca taka płaca ;-)
    Date: Sun, 17 Jul 2005 12:14:13 +0200

    Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał w wiadomości
    news:dbd6gl$gqg$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Archi" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Daj proszę pare linków do takich ogłoszeń. Ciekawi mnie jakie to
    > stanowiska
    > są.

    http://www.jobsite.co.uk/cgi-bin/advsearch

    lista bedzie sie zmieniac, bo jest dynamiczna, ale w chwili biezacej mam tam
    inzyniera, analityka biznesowego, konsultanta rekrutacyjnego, pijara,
    project engineera, support w SAP, obsluge klienta, kierownika zmiany.

    Wysokosc pensji sie podaje dla stanowisk "konwencjonalnych". Natomiast tam,
    gdzie sa stanowiska "bardziej kierownicze", juz sie ukrywa piszac
    "excellent" czy "attractive", dlatego ze to, ile firma placi swoim
    menedzerom jest juz informacja mogaca przydac sie konkurencji, ktora by ich
    chciala podkupic lub wiedziec ile zaoferowac, zeby bylo to wiecej.

    Natomiast w Niemczech, gdzie bezrobocie jest wysokie, pensji sie zazwyczaj
    nie podaje.

    I tutaj do Archi: podawanie pensji z gory jest czyms korzystnym dla
    pracownika. Ten, kto pierwszy podaje ustalona kwote w negocjacjach, jest na
    gorszej pozycji. Tam, gdzie pracownicy sa dobrem na tyle rzadkim (z powodu
    malego bezrobocia) ze trzeba sie postarac o ich przyciagniecie, robi sie to
    m.in. wyswiadczajac im uprzejmosc poinformowania ich w tej waznej i
    zwiekszajacej komfort poszukiwania pracy sprawie.

    Natomiast tam, gdzie jest duze bezrobocie, a praca jest dobrem trudniejszym
    do uzyskania niz pracownik, firmy nie odnosza zadnej korzysci z tej
    "uprzejmosci", bo nie wplynie im to w znaczacy sposob na to, ze pracownika
    szybciej, latwiej i lepszego znajda.

    I.