PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym bezrobociem? › Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
  • Data: 2005-08-26 03:36:39
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Koziński <m...@w...wp.pl> napisał(a):

    > Są firmy, które wyłamują się
    > z tego schematu, ale stanowią mniejszość.

    Ta mniejszość jest tak wyraźna, że ja przez pięć lat (z dwiema przerwami)
    wysyłania i zanoszenia papierów, jeszcze takiej firmy nie znalazłem.

    > Jeśli wierzysz w to, że
    > przedsiębiorczość może zaszczepić szkoła czy uczelnia, to się mylisz.
    > Może dostarczyć umiejętności poruszania sie w gąszczu prawnym (po
    > części), gotowych metod marketingowych czy psychologicznych. Ale
    > przedsiębiorczość to cecha osobowa i zestaw innych wrodzonych czy
    > wykształconych cech - komunikatywności, otwartości, elastyczności.
    > Większości studentów uczelni wyższych trzeba będzie nauczyć skutecznego
    > poszukiwania pracy - to pierwszy stopień przedsiębiorczości ;-)

    Nie mam zdania czy w to wierzę czy nie. Fakt, że w to wierzy ustawodawca
    i władze oświatowe, bo słyszałem i czytałem, że teraz w szkołach są zajęcia
    z przedsiębiorczości. W związku z tym mam prawo zakładać że nauczy się tego
    ten, kto będzie się przykładał do nauki przedziębiorczości, a ten co ten
    przedmiot oleje, się nie nauczy - poprzez anologię z innymi przedmiotami:
    uczę się = umiem, nie uczę się = nie umiem.

    Marek