PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z programista?

  • 1. Data: 2002-04-21 09:29:00
    Temat: Jak to jest z programista?
    Od: "Paweł" <p...@g...pl>

    Jestem studentem pierwszego roku informatyki. Z matmy ktora jest na studiach
    jestem taki sobie, ale raczej slabo mi ona wchodzi do glowy. Natomiast jesli
    chodzi o programowanie (na razie mamy Turbo Pascala, a wczesniej wstep do
    algorytmizacji, sam natomiast ucze sie PHP ) jestem bardzo dobry. Powiem
    wiecej bardzo mi sie to podoba i lubie to. Dlatego chcialbym zostac
    programista. Chcialem sie wlasnie dowiedziec, czy mam szanse byc dobrym
    programista jesli jestem taki sobie z matmy?
    Bo jesli nie, albo moglbym byc tylko przecietny, to wybiore inna sciezke
    kariery.

    Paweł

  • 2. Data: 2002-04-21 12:17:51
    Temat: Re: Jak to jest z programista?
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > programista jesli jestem taki sobie z matmy?
    > Bo jesli nie, albo moglbym byc tylko przecietny, to wybiore inna sciezke

    1. To troche NTG
    2. Nie wiem, gdzie studiujesz, na jakim poziomie jest ta matematyka, jak
    sobie radziles w szkole sredniej ...
    3. Ja mialem duze trudnosci z matameatyka wlasnie z matematyka na I roku
    informatyki. A bylem finalista olimpiady matematycznej. Po prostu przeskok z
    matematyki szkolnej do matematyki uniwersyteckiej byl ogromny. Ale taki szok
    byla prawie u wszystkich, wyjatkiem byli absolwenci liceum im. Gotwaldda (
    obecnie im. Staszica ), ktorzy mieli nauke matematyki na poziomie
    uniwerysteckim w szkole ( a ich nauczycielem byl nasz wykladowca Analizy
    .... ). Z czasem szlo mi troche lepiej, aczkoliwek jakim orlem nie
    zostalem - z przedmiotow matematycznych mialem srednio jakies 3,5- 4, a ze
    scisle "informatycznych" 4-5. Oczywiscie trudno mi oceniac jakim programista
    jestem obecnie, ale jakos sobie radze.
    4. Mysle, ze zobacz , jak sobie poradzisz np. z programowaniem obiektowym,
    czy wspolbieznym - to jest chyba taki dosc dobry test.
    5. Wydaje mi sie, ze podejscie typu "sciezka kariery" to troche zle
    podejscie. Jezeli to lubisz - to trzeba to robic, bo chyba jako zawod nie
    jest takei najgorsze pod wzgledem mozliwosci zdobycia pracy ( nie mowie,z e
    jakies Eldorado, ale jest wiele gorszych mozliwosci ).

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2002-04-21 13:34:31
    Od: "WujkO" <w...@i...pl>

> [...]
    > programista jesli jestem taki sobie z matmy?
    > Bo jesli nie, albo moglbym byc tylko przecietny, to wybiore inna sciezke
    na Lublin wygląda...
    PL czy UMCS ??

    --
    pozdro

    Wujko

  • 4. Data: 2002-04-21 14:12:34
    Od: "Paweł" <p...@g...pl>

    > na Lublin wygląda...
    > PL czy UMCS ??
    >
    > --
    > pozdro
    >
    > Wujko

    UMCS

    Paweł

  • 5. Data: 2002-04-21 17:09:44
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

> [...]
    > programista. Chcialem sie wlasnie dowiedziec, czy mam szanse byc dobrym
    > programista jesli jestem taki sobie z matmy?

    masz spora szanse. Z moich doswiadczen wynika ze 90% ludzi oblewa z matmy i
    IMO nie jest to normalna sytuacja. Na naszych uczelniach standardowo wbijaja
    do glowy troche za duzo cudow tak wiec o ile zdasz to powinno wystarczec.
    Wazniejsze jest to aby po skonczonym egazaminie faktycznie cokolwiek w
    glowie zostalo. Nie jest najwazniejsze jakie masz oceny z czysto
    informatycznych przedmiotow jak jezyki progamowania (c++/php/sql) ale raczej
    z inform-matematycznych bo to one sa trudne na samodzielnej nauki a czesto
    odrozniaja klepacza pospolitego od informatyka pelna geba. Tak wiec sieci
    neuronowe, alg genetyczne, teoria kompilacji i metody translacji,
    kryptografia to wszystko pozwala poznac pewne zaawansowane techniki ktore
    dla Pana Wladka speca od CGI to po prostu kosmos.

    > Bo jesli nie, albo moglbym byc tylko przecietny, to wybiore inna sciezke
    > kariery.

    heh sciezka kariery? optymista :). Powiem to tak - jak bedziesz dobry to
    moze dostaniesz jakas robote.

    --
    l...@s...pl

  • 6. Data: 2002-04-21 19:49:55
    Od: w...@k...net.pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Paweł napisal(a) Sun, 21 Apr 2002 11:29:00 +0200:
> [...]
    >programista. Chcialem sie wlasnie dowiedziec, czy mam szanse byc dobrym
    >programista jesli jestem taki sobie z matmy?

    Matematyka i programowanie to dwie rozne dziedziny.
    Tak wiec glowa do gory.

    Natomiast tak na marginesie: mowisz o sobie,
    ze jestes bardzo dobry w programowaniu i ze
    jestes dopiero na studiach. Nie gniewaj sie,
    ale troche wiecej pokory. O tym czy jestes
    dobrym programista dowiesz sie dopiero w
    pracy (a nie w sszkole), gdy bedziesz
    uczestniczyl w duzych projektach (a nie szkolnych
    przykladach) i bedziesz musial modyfikowac
    wlasny kod napisany 10 lat temu.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 7. Data: 2002-04-21 19:54:54
    Od: "Mike G." <g...@w...pl>

    >heh sciezka kariery? optymista :). Powiem to tak - jak bedziesz dobry to
    >moze dostaniesz jakas robote.

    ! Dobre

  • 8. Data: 2002-04-22 06:27:29
    Od: "Paweł" <p...@g...pl>

> [...]
    > pracy (a nie w sszkole), gdy bedziesz
    > uczestniczyl w duzych projektach (a nie szkolnych
    > przykladach) i bedziesz musial modyfikowac

    Jestem dobry w tym co mamy na studiach, a o tym co bedzie czekalo mnie w
    pracy to nie mam pojecia, bo skad niby mam wiedziec, jesli nie mam zadnego
    doswiaczenia. Ale lepiej byc optymista niz pesymista.

  • 9. Data: 2002-04-22 07:01:47
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "WOJSAL" <w...@k...net.pl> wrote in message
> [...]
    > pracy (a nie w sszkole), gdy bedziesz
    > uczestniczyl w duzych projektach (a nie szkolnych
    > przykladach) i bedziesz musial modyfikowac

    Ten Pan ma racje. Dodam jeszcze, ze swoja klase tez poznasz gdy bedziesz
    musial modyfikowac CUDZY kod sprzed 15 lat - np. "wygenerowany" przez
    studenta :-) Ile czasu zajmie Ci ta modyfikacja i jak bedzie skuteczna
    (czyt.: 'jak bardzo program zacznie sie "sypac"') - to jest dopiero wyzwanie
    :-)

  • 10. Data: 2002-04-22 08:00:19
    Od: "Artist" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:aa0cer$1kam$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > studenta :-) Ile czasu zajmie Ci ta modyfikacja i jak bedzie skuteczna
    > (czyt.: 'jak bardzo program zacznie sie "sypac"') - to jest dopiero

    Klasę to będziesz miał wtedy jak szybciej napiszesz nowy kod "po swojemu",
    niż będziesz modyfikować stary, 15 letni ;)
    A tak na marginesie, programista to bardzo szerokie pojęcie. Jeśli
    obierzesz
    sobie drogę "wkuwania" jednego języka, by być specjalistą w danej
    dziedzinie,
    to będzie Twój wybór. Ja pomimo iż wcale nie byłem dobry z matmy (zresztą
    tak prawdę mówiąc w szkole średniej to nie byłem dobry z niczego ;)
    nastawiłem się na wszechstronną wiedzę. Teraz pracuję w małej firmie
    inform.
    i jestem w zasadzie od wszystkiego. Programuję w Delphi, znam się na
    Bazach,
    robię raporty i jeszcze wiele innych powalonych rzeczy.
    Studia dają Ci jakie takie obycie, ale wiedza szkolna naprawdę rzadko jest
    wykorzystywana w pracy (przynajmniej ja tak sądzę). O wiele bardziej liczy
    się Twoja elastyczność względem stawianych wymagań. Czasem trzeba
    zgiąć kark i robię w czymś czego się nie lubi. W ten sposób może nie jesteś
    najlepszym specem w swojej dziedzinie, ale masz większe możliwości względem
    zdobycia pracy.
    Tak czy inaczej życzę Ci powodzenia.