PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z programista? › Re: Jak to jest z programista?
    From: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak to jest z programista?
    Date: Sun, 21 Apr 2002 14:17:51 +0200

    Użytkownik "Paweł" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:a9u0qp$nh7$1@news.tpi.pl...
    > Jestem studentem pierwszego roku informatyki. Z matmy ktora jest na
    studiach
    > jestem taki sobie, ale raczej slabo mi ona wchodzi do glowy. Natomiast
    jesli
    > chodzi o programowanie (na razie mamy Turbo Pascala, a wczesniej wstep do
    > algorytmizacji, sam natomiast ucze sie PHP ) jestem bardzo dobry. Powiem
    > wiecej bardzo mi sie to podoba i lubie to. Dlatego chcialbym zostac
    > programista. Chcialem sie wlasnie dowiedziec, czy mam szanse byc dobrym
    > programista jesli jestem taki sobie z matmy?
> [...]

    1. To troche NTG
    2. Nie wiem, gdzie studiujesz, na jakim poziomie jest ta matematyka, jak
    sobie radziles w szkole sredniej ...
    3. Ja mialem duze trudnosci z matameatyka wlasnie z matematyka na I roku
    informatyki. A bylem finalista olimpiady matematycznej. Po prostu przeskok z
    matematyki szkolnej do matematyki uniwersyteckiej byl ogromny. Ale taki szok
    byla prawie u wszystkich, wyjatkiem byli absolwenci liceum im. Gotwaldda (
    obecnie im. Staszica ), ktorzy mieli nauke matematyki na poziomie
    uniwerysteckim w szkole ( a ich nauczycielem byl nasz wykladowca Analizy
    .... ). Z czasem szlo mi troche lepiej, aczkoliwek jakim orlem nie
    zostalem - z przedmiotow matematycznych mialem srednio jakies 3,5- 4, a ze
    scisle "informatycznych" 4-5. Oczywiscie trudno mi oceniac jakim programista
    jestem obecnie, ale jakos sobie radze.
    4. Mysle, ze zobacz , jak sobie poradzisz np. z programowaniem obiektowym,
    czy wspolbieznym - to jest chyba taki dosc dobry test.
    5. Wydaje mi sie, ze podejscie typu "sciezka kariery" to troche zle
    podejscie. Jezeli to lubisz - to trzeba to robic, bo chyba jako zawod nie
    jest takei najgorsze pod wzgledem mozliwosci zdobycia pracy ( nie mowie,z e
    jakies Eldorado, ale jest wiele gorszych mozliwosci ).

    --
    Jacek