PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak szukac pracy...?

  • 21. Data: 2004-07-11 09:37:12
    Temat: Re: Jak szukac pracy...? rzesze wykształconych
    Od: "Katalizator" <d...@p...pl>

    Użytkownik "andrzej" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ccqu1s$32k$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Anna " <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie ty widzisz, że rzesze wykształconych? Absolwentów tak, ale nie
    > wykształconych. Z moich obserwacji wynika, że jakiś 1% absolwentów zarówno
    > szkół państwowych jak i prywatnych wie co chce umieć i tego się UCZY.
    Naprawde ? a gdzie poczyniles takie obserwacje?

    > Niedawno sie sesja egzaminacyjna skończyła.

    Strasznie ubogie słownictwo powoduje, że wszyscy
    > błagaja o możliwość wypowiedzenia się "swoim słowem", bo maja problem ze
    > zrozumieniem prostej definicji.

    1.Sesja egzaminacyjna skonczyla sie niedawno.
    2.Niedawno skonczyla sie sesja egzaminacyjna.

    Jak widac nie kazdy absolwent (nawet ci najlepsi) szkoly wyzszej potrafi
    opanowac material z j. poskiego z 7-mej klasy.
    --
    PozdKa
    ** Wartość moralna naszych czynów

  • 22. Data: 2004-07-11 10:14:09
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Katalizator" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

    > 1.Sesja egzaminacyjna skonczyla sie niedawno.
    > 2.Niedawno skonczyla sie sesja egzaminacyjna.
    >
    > Jak widac nie kazdy absolwent (nawet ci najlepsi) szkoly wyzszej potrafi
    > opanowac material z j. poskiego z 7-mej klasy.

    No, proszę, to dopiero w ósmej klasie mówią o szyku przestawnym? Za moich
    czasów mówili wcześniej.
    Rozpoznasz cytat: "Dziś piękność twą w całej ozdobie widzę i opisuję (...)"?

    Sigurd
    PS. Albo "absolwent (nawet ten najlepszy)", albo "absolwenci (nawet ci
    najlepsi)". Jak się chcesz czepiać gramatyki, zacznij od siebie.

  • 23. Data: 2004-07-11 10:41:24
    Od: "Katalizator" <d...@p...pl>

    Użytkownik "Tomasz Brzeziński" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Katalizator" <d...@p...pl> napisał w
    wiadomości

    > No, proszę, to dopiero w ósmej klasie

    jakiej osmej klasie?

    >mówią o szyku przestawnym?

    o jakim szyku przestawnym?
    .
    > Rozpoznasz cytat: "Dziś piękność twą w całej ozdobie widzę i opisuję
    (...)"?
    tak , znam sprawe

    Jak się chcesz czepiać gramatyki, zacznij od siebie.

    staram sie jak moge...i tobie pomoge
    Najważniejszą częścią zdania jest orzeczenie - wyrażane najczęściej przez
    czasownik - ponieważ pełni ono funkcję zdaniotwórczą, komunikuje nam
    czynności lub cechy podmiotu, a także może samodzielnie stanowić
    pełnowartościowy komunikat, np.: Czytam. Ze względu na zachowanie się
    podmiotu wyróżniamy następujące rodzaje orzeczeń:

    1.. orzeczenie czynne - kiedy orzekamy o jakimś działaniu podmiotu, np.:
    Przeglądam stronę WWW;

    2.. orzeczenie stanowe - kiedy mówimy o jakimś stanie podmiotu niezależnym
    od czyjegoś działania, np.: Stawał się coraz bardziej zmęczony;

    3.. orzeczenie bierne - kiedy mówimy o stanie podmiotu wynikającym z
    czyjegoś działania, np.: Wypracowanie zostało napisane bardzo dobrze;

    4.. orzeczenie zwrotne - kiedy mówimy o działaniu podmiotu skierowanym na
    samego siebie, np.: Adam ubiera się.
    Biorąc pod uwagę budowę orzeczeń, możemy mówić o:

    1.. orzeczeniu prostym, w zasadzie jednowyrazowym, które w zdaniu
    przyjmuje postać: czasownika w formie osobowej, czasownika nieosobowego
    na -no, -to, bezokolicznika;

    2.. orzeczeniu złożonym, wielowyrazowym, którego najczęstszą postacią jest
    orzeczenie imienne, składające się z łącznika (najczęściej formy czasowników
    być, stać się, zostać; ale także innych: robić się, okazać się, wydawać się,
    stanowić, służyć za) i orzecznika (najczęściej rzeczownik w N. lp. i
    przymiotnik w M. lp.), np.: Film był ciekawy; Wieloryb jest ssakiem; Dni
    robią się cieplejsze; Łącznik ogranicza pod względem czasowym treść
    orzecznika, trzeba także pamiętać, że jest elementem opcjonalnym.
    Orzeczeniem złożonym mogą być także inne połączenia wyrazów, np.: Ewa wyszła
    za mąż w ubiegłym roku; Każdy chce zarabiać dużo pieniędzy; Na lekcji trzeba
    zachować ciszę;

    --
    PozdKa

  • 24. Data: 2004-07-11 11:08:38
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    > jakiej osmej klasie?

    No, do siódmej nie mówią, jak widać. Tek wydedukowałem - skoro deklarujesz
    znajomość materiału z siódmej klasy, a nie słyszałeś o szyku przestawnym, to
    widocznie mówią o tym później. Nieciekawie, jak widać, w obecnych czasach z
    poziomem nauczania.

    > o jakim szyku przestawnym?

    O przestawnym szyku wyrazów w zdaniu. Język polski jest takim dziwnym
    jezykiem, w którym panuje dość duża swoboda, jesli chodzi o szyk wyrazów.
    Takim dziwnym językiem język polski jest, w którym dość duża swoboda panuje,
    jeśli o szyk wyrazów chodzi.
    Orzeczenie na końcu zdania dość popularnym i poprawnym zabiegiem
    stylistycznym jest.

    > (...)"?
    > tak , znam sprawe

    > staram sie jak moge...i tobie pomoge
    > Najważniejszą częścią zdania jest orzeczenie - wyrażane najczęściej przez

    <ciach>
    no, to niedługo pewnie dotrzesz też do informacji o swobodzie szyku wyrazów
    w zdaniu. Także o tym, że można orzeczenie na końcu zawrzeć. Choć,
    oczywiście, pretensjonalnym to się czasami wydaje. Ale poprawne nadal jest.
    EOT chyba, bo NTG.

    Sigurd

  • 25. Data: 2004-07-11 11:45:28
    Od: "Katalizator" <d...@p...pl>

> [...]
    panuje,
    > jeśli o szyk wyrazów chodzi.
    > Orzeczenie na końcu zdania dość popularnym i poprawnym zabiegiem
    jedna uwaga, nie poprawiaj kogos, jesli nie rozumiesz gdzie jest blad
    chcesz orzeczenie zwrotne na koncu ?
    prosze : Niedawno sesja egzaminacyjna skonczyla sie.
    ale nigdy !
    Niedawno sie sesja egzaminacyjna skończyła.

    Mnie tez sie nie chce juz o tym gadac, bo ja nie naleze do tej 1% -wej elity
    (jak widac). To tyle co do chwalenia sie swoim wyksztalceniem i
    niesamowitych zdolnosci obserwacyjno-analitycznych Andrzeja.
    --
    PozdKa

  • 26. Data: 2004-07-11 18:06:44
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    > chcesz orzeczenie zwrotne na koncu ?
    > prosze : Niedawno sesja egzaminacyjna skonczyla sie.
    > ale nigdy !
    > Niedawno sie sesja egzaminacyjna skończyła.

    khem...
    pierwsze z brzegu:
    "Ileż to razy chciałem serce me otworzyć
    I już się nawet przed nim do prośb upokorzyć..." (Pan Tadeusz, księga X).
    Na życzenie mogę więcej, w zasadzie nawet autora możesz sobie wybrać, to się
    coś znajdzie ;>

    Sigurd

  • 27. Data: 2004-07-12 07:56:16
    Temat: Re: Jak szukac pracy...?
    Od: "SLaw" <s...@h...pl>

    > Moze i za malo, ale pewnie Tobie to najbardziej. Rodzice maja serce i
    rozum a
    > nie kasie.

    Nie oto chodzi. Ale ja aby miec cokolwiek w zyciu musialem na to zapracowac
    rowniez na to abym miec wyzsze wyksztalcenie

    > Przykro mi, ze musiales.

    majac rodzine na utrzymaniu naie ma wyjscia.

    > No to chyba normalne,

    > A ja ich dyskryminuje?

    moze dyskryminacja to zle slowo ale ja wyczytalem ze uwzasz sie za kogos
    lepszego niz taki robotnik bo masz wyzsze wyksztalcenie

    SLaw

  • 28. Data: 2004-07-12 09:08:27
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    MarcinS napisał(a):

    > Ja nie po studiuowalem, zeby pracowac na budowie.

    he he, a ja wlasnie po to studiuje aby pracowac na budowie... ;-)

    --
    =< Normanos >=< mailto: normanos(małpa)wp(kropka)pl >=---
    "...Nie potrzebuje noża, nie mam żadnych celów zbrojnych,

  • 29. Data: 2004-07-12 09:16:06
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <ccr1o9$dql$1@inews.gazeta.pl>, Katalizator wrote:
    > Naprawde ? a gdzie poczyniles takie obserwacje?

    Ja je potwierdzam (niedawno kończyłem studia). No, może nie 1, a 5%.

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH

  • 30. Data: 2004-07-12 13:54:42
    Od: "Katalizator" <d...@p...pl>

> [...]
    > Na życzenie mogę więcej, w zasadzie nawet autora możesz sobie wybrać, to

    ...SIĘ wcale nie dziwie, ale się bym zdziwil jesli Mickiewicz zda dzis
    mature dzis.