PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak szukac pracy...? › Re: Jak szukac pracy...? rzesze wykształconych
    From: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak szukac pracy...? rzesze wykształconych
    Date: Sun, 11 Jul 2004 13:08:38 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@host-ip189-217.crowley.pl

    Użytkownik "Katalizator" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:ccr5gr$ri5$1@inews.gazeta.pl...

    > jakiej osmej klasie?

    No, do siódmej nie mówią, jak widać. Tek wydedukowałem - skoro deklarujesz
    znajomość materiału z siódmej klasy, a nie słyszałeś o szyku przestawnym, to
    widocznie mówią o tym później. Nieciekawie, jak widać, w obecnych czasach z
    poziomem nauczania.

    > o jakim szyku przestawnym?

    O przestawnym szyku wyrazów w zdaniu. Język polski jest takim dziwnym
    jezykiem, w którym panuje dość duża swoboda, jesli chodzi o szyk wyrazów.
    Takim dziwnym językiem język polski jest, w którym dość duża swoboda panuje,
    jeśli o szyk wyrazów chodzi.
    Orzeczenie na końcu zdania dość popularnym i poprawnym zabiegiem
    stylistycznym jest.

    > (...)"?
    > tak , znam sprawe

    > staram sie jak moge...i tobie pomoge
    > Najważniejszą częścią zdania jest orzeczenie - wyrażane najczęściej przez

    <ciach>
    no, to niedługo pewnie dotrzesz też do informacji o swobodzie szyku wyrazów
    w zdaniu. Także o tym, że można orzeczenie na końcu zawrzeć. Choć,
    oczywiście, pretensjonalnym to się czasami wydaje. Ale poprawne nadal jest.
    EOT chyba, bo NTG.

    Sigurd