PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak szukac pracy...?

  • 11. Data: 2004-07-09 07:22:49
    Temat: Re: Jak szukac pracy...?
    Od: "SLaw" <s...@h...pl>

    Użytkownik "MarcinS" <M...@S...pl> napisał w wiadomości
    news:40ED65FD.E64F5F12@Sos.pl...
    > Ja nie po studiuowalem, zeby pracowac na budowie.

    heh chyba zycie ci jeszcze nie dopieklo zbyt mocno, albo rodzice na kasie.
    Chlopcze ja zeby przezyc to ni tylko na budowie pracowalem z wyzszym
    wyksztalceniem. Dodam jeszcze cos takiego ze warto takie informacje wpisac w
    liscie motywacyjnym ze czlowiek nie tylko glowa potrafi pracowac (bez
    podtekstow prosze ;). Najwieksza satysfakcje z pracy ma sie wtedy jak do
    wszystkiego dojdzie sie samemu po naprawde wielkich schodach. Na szczescie
    juz nie musze pracowac jako robotniik ale tacy ludzie sa bardzo potrzebni i
    nie nalezy ich dyskryminowac bo bys mieszkal na drzewie jak nikt by ci domu
    nie zbudowal.

    SLaw

  • 12. Data: 2004-07-09 13:25:06
    Od: MarcinS <M...@S...pl>

    Taki argument, ze nie masz kontrargumentu?

  • 13. Data: 2004-07-09 13:27:04
    Od: MarcinS <M...@S...pl>

    Jaka duma? Uczylem sie, uczciwie skonczylem studia, wiec po co mam pracowac na
    budowie (mowa o fizycznej)? Przeciez - nazwijmy to wprost - to jest ponizanie
    sie - dla czlowieka z magistrem.

    > pracowac na budowie. Czy czlowiek po studiach to takze taki czlowiek, ktory
    > dume stawia ponad wszystko? Mam wrazenie, ze o to latwiej wlasnie wsrod

    Z tym 2 zgadzam sie.

  • 14. Data: 2004-07-09 13:28:54
    Od: MarcinS <M...@S...pl>

    > heh chyba zycie ci jeszcze nie dopieklo zbyt mocno, albo rodzice na kasie.

    Moze i za malo, ale pewnie Tobie to najbardziej. Rodzice maja serce i rozum a
    nie kasie.

    > Chlopcze ja zeby przezyc to ni tylko na budowie pracowalem z wyzszym
    > wyksztalceniem. Dodam jeszcze cos takiego ze warto takie informacje wpisac w

    Przykro mi, ze musiales.

    > liscie motywacyjnym ze czlowiek nie tylko glowa potrafi pracowac (bez
    > podtekstow prosze ;). Najwieksza satysfakcje z pracy ma sie wtedy jak do

    Nie przesadzajmy z tymi "referncjami".

    > wszystkiego dojdzie sie samemu po naprawde wielkich schodach. Na szczescie

    No to chyba normalne,

    > juz nie musze pracowac jako robotniik ale tacy ludzie sa bardzo potrzebni i
    > nie nalezy ich dyskryminowac bo bys mieszkal na drzewie jak nikt by ci domu
    > nie zbudowal.

    A ja ich dyskryminuje?

  • 15. Data: 2004-07-09 15:49:23
    Od: "andrzej" <v...@o...pl>

    > Taki argument, ze nie masz kontrargumentu?

    A o czym tu dyskutować? Głupote powiedziałeś i zamiast się schować ze wstydu
    to jeszcze podskakujesz.
    Za "Polski ludowej" widziałem raz takiego ślusarza, który po zasypaniu
    zakładu śniegiem nie chciał iść do odśnieżania, bo był jak twierdził, zbyt
    drogim pracownikiem.
    Twoja cena na rynku może być zupełnie niezależna od wielkości twojej
    inwestycji.
    Nikogo nie obchodzi ile i gdzie się uczyłeś.
    Jak źle trafiłeś z kierunkiem i nie umiesz nic potrzebnego do jedz trawe jak
    ci sie nie chce robić.

    andrzej

  • 16. Data: 2004-07-09 15:59:03
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    MarcinS w news:40EE9D28.28AA53C3@Sos.pl napisał(a):

    Troche "pomanipuluje" Twoja wypowiedzia, moge? :-)

    > Jaka duma? (...) to jest ponizanie sie - dla czlowieka z magistrem.

    No wlasnie taka ;-)

    > Uczylem sie, uczciwie skonczylem studia, wiec po co mam
    > pracowac na budowie (mowa o fizycznej)?

    Nie zrozumielismy sie. Czlowiek studiuje po to, aby nie zapierdzielac
    mlotem pneumatycznym, czy tak? Jednak wyksztalcenie nie gwarantuje
    zatrudnienia - ono zwieksza szanse. Jesli magister ma mozliwosc podjecia
    odpowiedniej pracy to super - no chyba, ze ma taka fantazje, aby posmigac
    walcem ;-) Co w sytuacji gdy takiej mozliwosci nie ma? Umiera z glodu, bo
    nie po to sie ksztalcil, aby pracowac na budowie? Dla mnie jest to oznaka
    glupoty, a wyzsze wyksztalcenie glupote (przynajmniej teoretycznie)
    wyklucza :-)

    Pytasz po co masz pracowac fizycznie... ja Cie zmuszac nie bede :-) Jesli
    masz mozliwosc pracowac glowa to ja sie bardzo ciesze, ze mozesz robic to
    co lubisz. Jesli takiej mozliwosci nie masz to tez nie pytaj mnie po co
    masz pracowac fizycznie - zapytaj o to samego siebie :-) Ewentualnie dzieci
    jesli masz jakies na utrzymaniu.

    > Z tym 2 zgadzam sie.

    Tak to przyciales, ze pewnosci nie mam... duma ponad wszystko jednak? :-)

    --
    pozdrawiam
    Greg

  • 17. Data: 2004-07-11 06:53:31
    Od: WodnikJaqb <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jarek napisał:

> [...]
    > Udało mi się? Skądże znowu. Nazwisko ojca w firmie zrobiło swoje. Tylko
    > dlatego tak szybko znalazłem robotę. Nowa praca to co prawda totalny syf, bo
    > pracuje praktycznie przez 7 dni w tygodniu na trzy zmiany i pracuje jako
    > zwykły robotnik. I nie ma znaczenia, że skończylem dwa kierunki studiów :-(.
    > Jest źle, szukam pracy dalej ale przynajmniej zarabiam te 1300zl. I dlatego
    > uwaga do wszystkich... Trzeba brac wszystko co jest... Nie bać się wstydu i
    > zniesmaczenia które się często pojawia. Z największego gówna zawsze można
    > zrezygnować i próbować, próbować, próbować...

    racja! popieram!

  • 18. Data: 2004-07-11 06:54:55
    Od: WodnikJaqb <w...@p...onet.pl>

    tak tylko moze napisac ten kto jest na utrzyaniu rodzicow....
    jak bys był na swoim inaczej bys mowil...
    kiedy rachuneczki do zaplacenia...
    pusta lodowka...
    itd....

    pozdr

    qba

  • 19. Data: 2004-07-11 07:52:22
    Od: "Anna " <a...@N...gazeta.pl>

    Własnie tak się w Polsce traktuje młodych ludzi, zatrudnienie na umowę
    zlecenia, umowę o dzieło poniżej minimalnej płacy tj. 824 zł do niczego się
    nie liczy.Pracownik nie ma żadnych praw, nie liczy się do stażu pracy, nie
    uprawnia do zasiłku dla bezrobotnych.Młodzi się cieszą ,że znaleźli pracę
    prywatny przesiębiorca zbija na nich kasę nic nie gwarantując i stąd te
    nierówności społeczne garstka bogatych i rzesze wykształconych najemników,
    ale uczelnie też muszą zarobić. Młodzi nie dajcie się z tym trzeba coś zrobić.

  • 20. Data: 2004-07-11 08:35:03
    Temat: Re: Jak szukac pracy...? rzesze wykształconych
    Od: "andrzej" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Anna " <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >prywatny przesiębiorca zbija na nich kasę nic nie gwarantując i stąd te
    nierówności społeczne

    Ze śpiączki 20 letniej cie obudzili? Kto ma zbijać kase jak nie
    przedsiębiorca? Polska Ludowa? I wtedy ludziom sie będzie żyło dostatniej?
    "Równości społeczne" już były i moim skromnym zdaniem sie nie sprawdziły.
    Jeżeli masz inne zdanie i brakuje ci tego, to są kraje, gdzie jeszcze tego
    pilnują, więc zawsze możesz pojechać.

    >rzesze wykształconych najemników,

    Gdzie ty widzisz, że rzesze wykształconych? Absolwentów tak, ale nie
    wykształconych. Z moich obserwacji wynika, że jakiś 1% absolwentów zarówno
    szkół państwowych jak i prywatnych wie co chce umieć i tego się UCZY.
    Cała reszta baluje, ściaga, marzy o karierze w polsatowskim Barze i
    pasjonuje sie nowym dzwonkiem w komórce.
    Potem tutaj płaczą, że tylko znajomości się liczą a nie wykształcenie.
    Niedawno sie sesja egzaminacyjna skończyła. Zapytaj jednego czy drugiego co
    pamięta z egzaminów i do czego to można użyć w przyszłej pracy, której
    podobno szuka.
    Wiekszośc z nich miała juz od podstawówki zachodni język obcy, więc poproś,
    żeby powiedzieli parę słów w tym języku o sobie.
    Prywatne szkoły wyższe to świetny interes. Z roku na rok rosnie liczba
    pełnoletnich dzieci, które pieniędzmi rodziców lub swoimi płacą raz za
    mozliwość "uczenia się" a potem drugi raz za możliwość "nie umienia".
    Przy tej masie studentów powszechne są egzaminy pisemne (często w formie
    testów), co powoduje, że dobre oceny potrafia "ściągnąć" ludzie, którzy mają
    problemy z opisaniem widoku za oknem a co dopiero mówić o merytorycznej
    rozmowie z wykładowcą. Strasznie ubogie słownictwo powoduje, że wszyscy
    błagaja o możliwość wypowiedzenia się "swoim słowem", bo maja problem ze
    zrozumieniem prostej definicji.
    Miałem okazję widzieć "studenta", który notował tylko wtedy i to samo co
    jego sąsiad, bo sam nic nie rozumiał z tego co mówił po polsku wykładowca.

    andrzej