PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dostałem pierwszą umowę o pracę - co teraz?

  • 1. Data: 2004-07-08 06:52:59
    Temat: Dostałem pierwszą umowę o pracę - co teraz?
    Od: "Marcin" <x...@o...pl>

    Dostałem pierwszą umowę o pracę, jakie w związku z tym mam obowiązki względem
    państwa oraz jakie przywileje (Mam umowe na czas określony do końca 2008r, pełen
    etat, 824zł brutto, w umowie mam "zastrzega sie okres wypowiedzenia 14 dni).

    PS. Jestem kompletnie zielony.

  • 2. Data: 2004-07-08 07:04:44
    Temat: Re: Dostałem pierwszą umowę o pracę - co teraz?
    Od: "Tomek Niedbała" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <x...@o...pl> napisał

    >jakie w związku z tym mam obowiązki względem państwa

    ;-))))

    Obowiązki:
    Pracować wydajnie dla dobra Twojego i naszego..(znaczy odprowadzać podatki i
    utrzymywać ZUS).

    >oraz jakie przywileje
    Przywileje:
    Możesz pracować dla dobra Twojego i naszego...(znaczy odprowadzać podatki i
    utrzymywać ZUS)

    Powodzenia w pracy

    Tomek

  • 3. Data: 2004-07-08 07:07:38
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    pełen
    > etat, 824zł brutto, w umowie mam "zastrzega sie okres wypowiedzenia 14

    Masz do pracy chodzic i tyle :)

    Tomek

  • 4. Data: 2004-07-08 07:09:33
    Od: x...@o...pl

    > Masz do pracy chodzic i tyle :)

    Czyli z niczego rozliczać się niemuszę?
    Słyszałem też coś o książeczce zdrowia - czy to tylko taki gadżet?

  • 5. Data: 2004-07-08 07:12:56
    Od: "Tomek Niedbała" <t...@g...pl>

    "Marcin" <x...@o...pl> napisał ..

    > PS. Jestem kompletnie zielony.

    Polecam lekturę...

    http://www.1praca.gov.pl/
    http://www.mofnet.gov.pl/
    http://www.zus.pl/

    i jak zwykle http://www.google.pl/

  • 6. Data: 2004-07-08 07:22:55
    Od: "Katalizator" <d...@p...pl>

    Użytkownik <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli z niczego rozliczać się niemuszę?
    > Słyszałem też coś o książeczce zdrowia - czy to tylko taki gadżet?
    Jako pracownik w RP musisz przejsc szkolenie BHP i tam ci wszystko powiedza
    czego nie wiesz, jesli podpiszesz kwitek bez szkolenia, to szukaj sobie
    komercyjnych korepetycji.

  • 7. Data: 2004-07-08 12:08:58
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    pełen
    > etat, 824zł brutto, w umowie mam "zastrzega sie okres wypowiedzenia 14

    Tos ucieszyl kolegów :)
    Obowiązek masz (taki, ktory sie wykonuje przez Ciebie osobiscie), to do
    konca kwietnia przyszłego roku się rozliczyc z podatkow za bieżący rok,
    rozliczenia tego dokonasz na podstawie zestawienia pobranych zaliczek i
    podatkow, ktore to zestawienie otrzymasz od pracodawcy obecnego i
    ewentualnie innego, jesli by w tym roku zaistnial. Jeśli pracujesz tylko u
    tego jednego rpacodawcy w ciagu roku i nie robisz żadnych odliczeń, to
    możesz złożyć oświadczenie u swojej kadrowej, ze chcesz , zeby Cie
    pracodawca rozliczyl.
    Innych oprocz pracowania obowiazkow nie masz. Przywilej masz - mozesz isc na
    urlop - zaleznie od stazu i wykszatalcemnia po odpowiednim okresie pracy -
    obecnie to sie jakos na Twoja korzysc zmienilo.

    Gratuluje wypasionego wynagrodzenia, jakie swojemu pracodawcy na te kilka
    lat zagwarantowałes :)

    Wojtek

  • 8. Data: 2004-07-08 12:11:32
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam
    Do 7 dni po podpisaniu umowy powinieneś zapisać sie do któregoś z Otwartych
    Funduszy Emerytalnych, jeżlei tego nie zrobisz kiedyś ZUS wylosuje i
    przydzieli Ci fundusz.

    pozdr
    Krzysztof Bajorek

  • 9. Data: 2004-07-08 17:34:39
    Od: x...@o...pl

    > Gratuluje wypasionego wynagrodzenia, jakie swojemu pracodawcy na te kilka
    > lat zagwarantowałes :)

    wynagrodzenie na umowie jest fikcyjne

  • 10. Data: 2004-07-08 17:46:27
    Od: Nahia <n...@...portal.pl>

    x...@o...pl [8 Jul 2004 19:34:39 +0200]:

    > wynagrodzenie na umowie jest fikcyjne

    Przestanie byc fikcyjne jak tylko cos mu sie nie spodoba. Jesli
    ktos kantuje od poczatku to nie licz na to ze potem bedzie czysty
    jak krysztal.

    pzdr. Nahia

    --
    www.nahia.wwt.pl