PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ja sie zwolnic z pracy...

  • 11. Data: 2002-09-08 16:10:50
    Temat: Re: Jak sie zwolnic z pracy...
    Od: "Mirelcia" <m...@i...pl>

    > To na początek kup sobie za 5 zlotych kodeks pracy, a potem go
    > przeczytaj.

    Co ma do tego kodeks pracy....

  • 12. Data: 2002-09-08 20:24:20
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Mirelcia <m...@i...pl> wrote:

    > Co ma do tego kodeks pracy....

    Ano on określa co i jak. Nic więcej. Niewiele, prawda?

    --
    ___________ (R)

  • 13. Data: 2002-09-09 07:07:56
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Mirelcia" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Mam jeszcze jedno pytanko... Moj szef stwierdzil ze nie interesuje go kto
    mi
    > zmarl... a zmarl moj dziadek i nie chcial mi dac wolnego na pogrzeb...
    Kazal
    > mi to odpracowac... Co mam z tym fantem zrobic???
    > Mirelcia

    Proste. Podaj mu przepisy regulujące te sprawy, a jest to ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie
    sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom
    zwolnień od pracy. (Dz. U. z 1996 r. Nr 60, poz. 281)

    Wiesiek

  • 14. Data: 2002-09-13 13:37:02
    Temat: Re: Ja sie zwolnic z pracy...
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 8 Sep 2002 10:51:15 GMT, Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
    zakodował:
    >Niewielka różnica.

    Różnice są znaczne:
    1. Wszelkie warunki porozumienia muszą być w nim zawarte (więc
    następne punkty odnoszą się do sytuacji, gdy w porozumieniu nie ma o
    nich mowy).
    2. Porozumienie ustala termin rozwiązania umowy (może być od zaraz, za
    tydzień itp) - przy wypowiedzeniu są terminy ustawowe.
    3. Przy wypowiedzeniu przysługują 2 (lub 3) dni wolnego na
    poszukiwanie pracy - przy porozumieniu ich nie ma.
    4. Przy porozumieniu pracodawca może zmusić pracownika do
    wykorzystania urlopu - przy wypowiedzeniu nie.
    5. Porozumienie wygląda lepiej "w papierach" - ale świadectwo nowemu
    pracodawcy dostarcza się raczej po podpisaniu umowy.

    Tak czy inaczej pracownik wychodzi najlepiej, gdy umowę wypowieda
    pracodawca (najlepiej z przyczyn ekonomicznych).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 15. Data: 2002-09-13 13:37:12
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 8 Sep 2002 16:02:38 GMT, Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
    zakodował:

    >To na początek kup sobie za 5 zlotych kodeks pracy, a potem go
    >przeczytaj.

    Też może przczytaj (dokładnie) i napisz, który paragraf mówi o urlopie
    okolicznościowym na wypadek śmieci dziadka.

    Do Mirelli:
    Rozporzadzenie w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecnosci w
    pracy oraz udzielania pracownikom zwolnien od pracy.

    § 3. Dowodami usprawiedliwiaj?cymi nieobecno?ć w pracy s?:

    1) za?wiadczenie lekarskie o czasowej niezdolno?ci do pracy,
    wystawione zgodnie z przepisami o orzekaniu o czasowej niezdolno?ci do
    pracy,

    2) decyzja wła?ciwego państwowego inspektora sanitarnego, wydana
    zgodnie z przepisami o zwalczaniu chorób zakaĽnych - w razie
    odosobnienia pracownika z przyczyn przewidzianych tymi przepisami,

    3) o?wiadczenie pracownika - w razie zaistnienia okoliczno?ci
    uzasadniaj?cych konieczno?ć sprawowania przez pracownika osobistej
    opieki nad zdrowym dzieckiem do lat 8 z powodu nieprzewidzianego
    zamknięcia żłobka, przedszkola lub szkoły, do której dziecko
    uczęszcza,

    4) imienne wezwanie pracownika do osobistego stawienia się,
    wystosowane przez organ wła?ciwy w sprawach powszechnego obowi?zku
    obrony, organ administracji rz?dowej lub samorz?du terytorialnego,
    s?d, prokuraturę, policję lub organ prowadz?cy postępowanie w sprawach
    o wykroczenia - w charakterze strony lub ?wiadka w postępowaniu
    prowadzonym przed tymi organami, zawieraj?ce adnotację potwierdzaj?c?
    stawienie się pracownika na to wezwanie,

    5) o?wiadczenie pracownika potwierdzaj?ce odbycie podróży służbowej w
    godzinach nocnych, zakończonej w takim czasie, że do rozpoczęcia pracy
    nie upłynęło 8 godzin, w warunkach uniemożliwiaj?cych odpoczynek
    nocny.
    [...]

    § 15. Pracodawca jest obowi?zany zwolnić od pracy pracownika na czas
    obejmuj?cy:

    1) 2 dni - w razie ?lubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka
    albo zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca,
    matki, ojczyma lub macochy,

    2) 1 dzień - w razie ?lubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu
    jego siostry, brata, te?ciowej, te?cia, babki, dziadka, a także innej
    osoby pozostaj?cej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpo?redni?
    opiek?.

    § 16. 1. Za czas zwolnienia od pracy, o którym mowa w § 8 zdanie
    drugie, § 9, § 11 ust. 1 pkt 2, § 12 oraz § 15 pracownik zachowuje
    prawo do wynagrodzenia ustalonego w sposób okre?lony w przepisach
    wydanych na podstawie art. 297 Kodeksu pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775