PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak się z tego wykręcić? ( skierowanie do sanatorium od ZUS )

  • 1. Data: 2011-01-19 14:16:50
    Temat: Jak się z tego wykręcić? ( skierowanie do sanatorium od ZUS )
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Moja mama obecnie nie pracuje, była na zwolnieniu chorobowym 2 miesiące.
    Nic poważnego, ale ZUS wymyślił, że skieruje mamę do sanatorium.
    Przysłali następujące pismo: http://tnij.org/j0a2

    Mama z wielu powodów głównie osobistych nie chce tam jechać.

    1.Jaki to ważny powód można podać w ZUS-ie żeby skutecznie odmówić, żeby
    się nie czepiali?
    2.Mama obecnie pobiera zasiłek dla bezrobotnych, czy jeśli odmówi
    wyjazdu do sanatorium to straci ten zasiłek?

  • 2. Data: 2011-01-19 14:35:31
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2011-01-19 15:16, Tomaszek pisze:

    > 1.Jaki to ważny powód można podać w ZUS-ie żeby skutecznie odmówić, żeby
    > się nie czepiali?

    Ech, żeby wszyscy mieli takie zmartwienia... Mój teść kilka dni temu też
    dostał pismo odnośnie złożonego wniosku sanatoryjnego. Jest 80000 z
    kawałkiem w kolejce oczekujących, orientacyjny czas oczekiwania na
    wyjazd około 18 miesięcy. A serduszko puka, bynajmniej nie w rytmie cza-cza.
    Niech mama po prostu zrezygnuje, niech napisze że czuje się świetnie
    albo cokolwiek. Ktoś inny, potrzebujący, z pewnością się ucieszy.

    > 2.Mama obecnie pobiera zasiłek dla bezrobotnych, czy jeśli odmówi
    > wyjazdu do sanatorium to straci ten zasiłek?

    Jedno z drugim raczej nic wspólnego nie ma. Na siłę w II PRL nikogo
    leczyć nie będą...

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 32916072 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 3. Data: 2011-01-19 15:58:40
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-19 15:35, Mich@l pisze:
    > Ech, żeby wszyscy mieli takie zmartwienia...

    Mama stanęła wryta jak to dostała. Nie ubiegała się o żadne sanatorium.
    Oni to chyba losują, bo ja nie wiem jak to inaczej uzasadnić. Dwa
    miesiące na zwolnieniu i sanatorium. Zgadzam się, że powinien to dostać
    ktoś kto tego potrzebuje.

> [...]
    > kawałkiem w kolejce oczekujących, orientacyjny czas oczekiwania na
    > wyjazd około 18 miesięcy. A serduszko puka, bynajmniej nie w rytmie

    To jest popierdolony kraj:( Moja mama nie ubiegała się o sanatorium, nie
    starała się o to. Głupota urzędników jak widać nie zna granic:( Dwa
    miesiące z powodu bólów w kręgosłupie. Zdrowie się poprawiło,
    dolegliwości zostały wyleczone, a tu taki klops.

    > Niech mama po prostu zrezygnuje, niech napisze że czuje się świetnie
    > albo cokolwiek. Ktoś inny, potrzebujący, z pewnością się ucieszy.

    Na pewno.

    > Jedno z drugim raczej nic wspólnego nie ma. Na siłę w II PRL nikogo
    > leczyć nie będą...

    Żyję w chorym kraju to się pytam na zapas.

  • 4. Data: 2011-01-19 19:19:39
    Temat: Re: Jak się z tego wykręcić? (=?ISO-8859-2?Q?skierowanie_do_sanatorium_od_ZUS_=29?=
    Od: "roman janson" <r...@g...pl>

    Tomaszek wrote:

> [...]
    > uzasadnić. Dwa miesiące na zwolnieniu i sanatorium. Zgadzam się, że
    > powinien to dostać ktoś kto tego potrzebuje.

    Niedawno czytałem w gazecie, że ZUS takie coś zaczyna robić. Niby, że
    to się opłaci, bo ludzie będą zdrowsi.
    Na temat "przymusu" nie pamiętam, czy coś było napisane.

    --
    pozdrawiam
    schogun531

  • 5. Data: 2011-01-19 19:39:19
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-19 20:19, roman janson pisze:
    > Niedawno czytałem w gazecie, że ZUS takie coś zaczyna robić. Niby, że
    > to się opłaci, bo ludzie będą zdrowsi.
    > Na temat "przymusu" nie pamiętam, czy coś było napisane.

    Doprawdy nie rozumiem dlaczego nie da tego naprawdę potrzebującym?!?
    Jaki mają w tym interes, żeby marnować pieniądze?

  • 6. Data: 2011-01-20 09:16:55
    Od: odk <o...@d...pg.gda.pl>

    W dniu 2011-01-19 20:39, Tomaszek pisze:

    > Doprawdy nie rozumiem dlaczego nie da tego naprawdę potrzebującym?!?
    > Jaki mają w tym interes, żeby marnować pieniądze?

    To jest zapobieganie dalszemu rozwojowi problemu. Taniej jest doleczyć
    pacjenta niż za dwa lata płacić mu rentę. Jeżeli stan się kiedyś
    rozwinie to zus będzie miał podstawę do nieprzyznania renty, bo pacjent
    odmówił leczenia. Bieżących konsekwencji bym się nie spodziewał, raczej
    długoterminowe tylko.

    --
    Michał Marek Gryko czasem zwany Odkurzaczem.

  • 7. Data: 2011-01-20 09:23:25
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Doprawdy nie rozumiem dlaczego nie da tego naprawdę potrzebującym?!? Jaki
    > mają w tym interes, żeby marnować pieniądze?
    > --

    To nie tak!

    NFZ kieruje do sanatorium osoby na ich dobrowolny wniosek (druk wypełniony
    przez lekarza zazwyczaj POZ), w celu poprawy stanu zdrowia.

    ZUS kieruje do sanatorium osoby starające sie o rente lub jej przedłużenie.
    Skutkiem odmowy wyjazdu do sanatorium lub poddania sie tam zabiegom
    leczniczym jest odmowa przyznania renty (tylko takie są konsekwencje).
    Zazwyczaj tego typu skierowanie ZUS wystawia w przypadku podejrzenia
    fałszowania dokumentacji medycznej przez osobe starającą się o rente, lub
    gdy stan zdrowia tej osoby powinien się poprawiać, a z dokumentacji
    medycznej wynika pogorszenie (przykład: osoba piła alkohol przez 3 kolejne
    dni a potem robiła próby wątrobowe, wiadomo że wypadną nieprawidłowo).
    Pomysłowość ludzi aby otrzymać (utrzymać) rente nie zna granic. Zauważcie że
    nie dotyczy to emerytur, lecz tylko rent.

    pozdr

  • 8. Data: 2011-01-20 17:28:03
    Temat: Re: Jak się z tego wykręcić? (==?ISO-8859-2?Q?=3FISO-8859-2=3FQ=3Fskierowanie=5Fdo=5Fsanatorium=5Fod=5F?==?ISO-8859-2?Q?ZUS=5F=3D29=3F=3D?=
    Od: "roman janson" <r...@g...pl>

    odk wrote:

> [...]
    > bo pacjent odmówił leczenia. Bieżących konsekwencji bym się nie
    > spodziewał, raczej długoterminowe tylko.

    Otóż to, o to chodziło, będą kłaść większy nacisk na takie działania.

    --
    pozdrawiam
    Schogun531

  • 9. Data: 2011-01-21 21:22:41
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-20 10:23, Emeryt pisze:
> [...]
    > Pomysłowość ludzi aby otrzymać (utrzymać) rente nie zna granic. Zauważcie że
    > nie dotyczy to emerytur, lecz tylko rent.

    Dwie sprawy
    1.Moja mama nie starała się o rentę
    2.Moja mama nie starała się o sanatorium

    Już po sprawie. Został wykonany telefon do ZUSu, pani powiedziała,
    oczywiście nie ma problemu, proszę wysłać pismo z rezygnacją listem
    poleconym, miejsce zostanie przyznane komuś innemu.

  • 10. Data: 2011-01-22 05:14:13
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Użytkownik "Emeryt" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nieprawidłowo). Pomysłowość ludzi aby otrzymać (utrzymać) rente nie zna
    > granic. Zauważcie że nie dotyczy to emerytur, lecz tylko rent.

    TA.
    Kobieta z trwałym uszkodzeniem kręgosłupa szyjnego.Na rencie wiele lat i
    otrzymała nakaz stwaienia się w "wyleczalni"...Tak nazywają renciści miejsca
    gdzie ZUS ich wysyła po to aby tam orzekli, że są zdrowi i aby ZUS przed
    sądem miał podstawę się bronić.Taki ośrodek "cudownie ozdrowionych" niezłą
    kasę bierze z ZUS za "rechabilitacje " która w cudownuy sposób ozdrawia
    nawet ludzi z trwałym uszkodzeniem kręgosłupa... Kobiecie odmówiono renty i
    od kilku lat próbuje dochodzić swoich praw . Kilka lat jest bez pracy , pod
    stała opieką lekarzy i wciąż walczy i odwołuje się od decyzji ZUS podpartą
    oświadczeniem takiego ośrodka, ze ją cudownie wyleczyli z trwałego
    uszkodzenia kręgosłupa...Jest bez środków do życia na utrzymaniu rodziny,
    wciąż pod opieką lekarzy i "na prochach" które musi przyjmować prawie na
    kilogramy...
    A co do ZUS i orzeczników, i specjalistów "uzdrawiaczy" ...Sam miałem ochotę
    wpierd*lić takiemu pseudo-lekarzowi na usługach ZUS-u. Ta kobieta opisała mi
    jedną z wizyt...Mimo trwłego zrośnięcia kręgów kręgosłupa [dokumentacja to
    opisuje] on chciał pokazać,że kobieta oszukuje i ..[!] szarpnął jej
    gwałtownie głowę w skręcie..Spowodował uraz po którym kobieta nie mogła
    zejśc z kozetki... Prawie wyczołgała się od niego bo bała się że wkurzy się
    jeśli ona szumu narobi.. Potem siedziała bardzo długo w poczekalni płacząc
    bo nie mogła wrócić do domu...Zblokowało jej nogi...Kategorycznie nie
    chciała aby powiadomić policję, zawieść na medycynę sądową lub coś w tym
    stylu, bo tłumaczyła ,że zadrzeć z ZUSem to śmierć cywilna rencisty...
    I tak została "cudownie ozdrowiona" ze zrośniętymi kręgami kręgosłupa
    szyjnego...I wciąz z blokadą nóg co jakiś czas...
    No, ale jeśli ma siły przeżyć te prochy które lekarze jej przepisują latami
    i jeśli ma siły na wizyty u konowałów co kilka dni, i na kilkuletnie
    odwoływanie się od decyzji ZUS,- to widocznie i do pracy się nadaje..

    Palik