PracaGrupypl.praca.dyskusje › Naciągactwo i złodziejstwo

  • 1. Data: 2011-01-08 17:20:53
    Temat: Naciągactwo i złodziejstwo
    Od: Damian Frąckowiak <d...@g...com>

    Witam,

    Na początek przyznam, że nie jestem w stu procentach przekonany co do
    słuszności swoich planów. Jednak, jeśli informacje, które posiadam
    mogą posłużyć w przyszłości do tego, aby powiększyć kapitał pieniężny
    na pomoc ludziom, którzy naprawdę jej potrzebują, to bardzo chętnie
    nakabluję na złodzieja. Ale czy warto jeśli...

    jest do czynienia z facetem, który jest rencistą, pracuje regularnie
    i jego nieopodatkowany miesięczny przychód wynosi do 6tys. złotych. W
    urządzie skarbowym wyliczony dochód na całą rodzinę na rok wyniósł
    kuriozalnie 120zł na rok!

    Z tego też tytułu przyznaje się niesprawiedliwie jednemu z członków
    rodziny stypendium w wysokości ok. 900zł za naukę w szkole wyższej ze
    względu na zarobki rodziców (styp. żywieniowe, mieszkaniowe, socjalne
    itd.)

    Członkowie rodziny to rolnicy, głowa rodziny na rencie, druga opłaca
    dalej KRUS. Majątek rodziny to w przybliżeniu: 2 zarejestrowane na
    rencistę samochody (wartość w obu przypadkach 20-30tys zł), działka
    rolnicza, odremontowany z wewnątrz i zewnątrz domek jednorodzinny z
    ogromną powierzchnią podwórka (wartość ok. pół mln zł).

    Nie rozumiem, jak można być tak perfidnym i nie dość, że nie płacić
    podatków, to jeszcze wyciągać pieniądze, kiedy się je ma...

  • 2. Data: 2011-01-13 12:20:57
    Temat: Re: Naciągactwo i złodziejstwo
    Od: pZyHo <p...@i...pl>

    On 8 Sty, 18:20, Damian Frąckowiak <d...@g...com>
    wrote:
> [...]
    >
    > Nie rozumiem, jak można być tak perfidnym i nie dość, że nie płacić
    > podatków, to jeszcze wyciągać pieniądze, kiedy się je ma...

    Mozna. Przejedz sie chociazby na wschod do strefy przygranicznej. Mnie
    kur* strzela, ze ze mnie taki łoś i place gruba kase do us co miesiac,
    a kolesie buduja domy za kase z przemytu. Jednoczesnie ida do mopsu po
    zasilki miesieczne + zarejestrowani jako bezrobotni, wiec
    ubezpieczenie za darmo. Taki kraj, ze lepiej tu cwaniaczkom niz
    ludziom, ktorzy "graja zgodnie z regulami".

  • 3. Data: 2011-01-14 21:28:46
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 13-01-2011 o 13:20:57 pZyHo <p...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    Odnosnie rolnikow i nie placenia podatkow, to nikt Ci nie broni
    wydzierzawic ziemi z ARiMR badz ARR (nie pamietam, ktore sie tym zajmuje,
    w dodatku za psie pieniadze) i plawic sie w luksusach... Przynajniej
    mialbys blade pojecie o tym, co piszesz, bo jak na razie to bzdury
    wypisujesz.

    Jesli znasz przypadek, ze ktos nieslusznie nie placi podatkow, to ZGLASZAJ!

> [...]
    > ubezpieczenie za darmo. Taki kraj, ze lepiej tu cwaniaczkom niz
    > ludziom, ktorzy "graja zgodnie z regulami".

    Kazdy ima sie tego, na co mu panstwo pozwala. Gdyby ten czlowek mial
    mozliwosc normalnego zatrudnienia, za godziwe pieniadze, to nie
    ryzykowalby. Poza tym, lepiej gdy rodak zarobi, niz ruska mafia...

    Kto bez winy, niech pierwszy rzuci kamieniem.

    Fakt, sa osoby, ktore nieslusznie korzystaja z przywilejow socjalnych. Sam
    potepiam tego typu praktyki z etycznego punktu widzenia. Aczkolwiek
    najwiekszym winowajca jestesmy my, jako narod, ze wybieramy sobie takie
    wladze, ktore nic nie robia, zeby bylo nam lepiej i doprowadzaja do
    patologii, ze obywatele musza oszukiwac swoje panstwo, by jako tako
    przezyc.

    Gorszymi zlodziejami sa wszyscy ci, ktorzy strajkuja, bo "im sie nalezy,
    czy sie stoi, czy sie lezy", albo pseudo rencisci, ktorzy w wieku 40 lat
    poszli sobie na emeryture. Kazdy ma chociaz jedna taka osobe w rodzinie, a
    mimo wszystko na policje nie donosi na renciste inwalide, ktory na wiosne
    na swojej dzialce poza miastem zapiernicza z taczka, zeby miec ladny
    ogrodek. Moze warto najpierw spojzec w lustro? Oceniac innych jest latwo...