PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak się nie dać zwolnić

  • 51. Data: 2009-03-02 09:58:39
    Temat: Re: Jak się nie dać zwolnić
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Mar 1, 11:46 pm, PZ <p...@i...pl> wrote:

    > Tak tak, jak pracodawca w walce o byt dyma na premiach to jest zycie,
    > ale jak pracownik przycwaniakuje nie w bialych rekawiczkach tylko 'po
    > prostu' to jest blamaz.

    Nie było w tym wątku mowy o premiach, tylko o wyłudzaniu L4.

    --
    mihau

  • 52. Data: 2009-03-02 10:05:14
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    > Groźba zwolnienia znaczy, że nie są przydatni z punktu widzenia pracodawcy,

    Skoro nie są przydatni, to po co ma ich dalej zatrudniać?
    Decyzje podejmuje, kierując się względami ekonomicznymi.
    Przedsiębiorstwo to nie przytułek. Brutalne, ale tak jest.

    > a jemu punkt widzenia zmieniać się może często i z całą pewnością bez
    > uwzględniania sytuacji pracowników.

    Czy pracownik uwzględnia sytuację życiową pracodawcy?
    Nikt na to nie patrzy.
    Natomiast byłem świadkiem tego, że pracodawca, podejmując decyzję o zwolnieniu,
    uwzględniał sytuację życiową pracowników.
    Jeden z nich miał 5 dzieci i był jedynym żywicielem rodziny. Drugi, o nawet
    wyższych kwalifikacjach był kawalerem i mieszkał z rodzicami. Zwolnił tego
    drugiego, choć z bólem serca.

    > Natomiast w sytuacji zagrożenia podstawowych interesów życiowych postępowanie
    > opisanych w artykule pracowników jest całkowicie zrozumiałe i w żadnej mierze
    > nie zasługuje na potępienie.

    Jak to mówią "tonący brzydko się chwyta...", ale są to działania doraźne,
    obciążające nas wszystkich.
    Trudno potępiać kogoś takiego, ale jest tylko dowodem na nieporadność życiowią
    pracownika.
    Co prawda, pobyt w szpitalu, na zwolnieniu na koszt pracodawcy/podatnika, na
    krótką metę złagodzi skutki redukcji, ale nie poprawi jego sytuacji życiowej.

    Jeśli tak jak ty to określasz, nasze życie to nieustanna walka o byt, niech
    "giną" ci słabsi, którzy nie potrafią się przystosować, którzy kombinują,
    przekraczają obowiązujące zasady, kradną, idą na skróty...
    Wspierajmy raczej tych, z którymi los obszedł się okrutnie, nie z ich winy.
    Bo przecież chcemy być ludźmi, nieprawdaż?

    Jurek M.

  • 53. Data: 2009-03-02 10:07:54
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    > Ogólnie znane, ale może się komuś przyda:
    > http://42.pl/u/1xIU
    >
    > --
    > Jotte

    Odwieczna gra :)
    Jedni i drudzy mają sposoby i metody aby osiągnąć swoje. Jak sobie pracownik
    idzie na chorobowe- jego sprawa, w końcu opłaca składki i zapewne więcej w
    ciągu życia zawodowego zapłaci niż skorzysta. Mamy system który to
    umożliwia, więc się korzysta. Pracodawca też zawsze może pójść na chorobowe
    i brać pieniądze "za nic". Osobiście znam conajmniej kilku takich. Koledzy z
    pracy itd itp - nieistotne brednie. Kto mądry ten sobie w pracy kolegów i
    przyjaciół życiowych nie szuka. W pracy można mieć znajomych i to wszystko.
    Pracodawcę boli pierwszy okres zwolnenia za który płaci ? Pracownik i tak
    zarobił na to wielokrotnie więcej, więc nie jest to strata o którą należy
    rozdzierać szaty. Jeżeli jakiś pracodawca bierze to osobiście do siebie -nie
    powinien być pracodawcą bo zejdzie na chorobę nerwową zaraz po tym gdy
    uświadomi sobie jak bardzo go okrada państwo. Spoko luzik. Jedni i drudzy
    jakoś przetrwają i wyjdą na swoje - każdy wg swojej kalkulacji.
    Aha. Jezdem pracodafcą :)
    --
    Jackare

  • 54. Data: 2009-03-02 10:13:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-02, mihau <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Czyżbyś na bezrobociu był, żeś taki pewien nietykalności ze strony
    > pracodawców?

    Ja bym powiedział, że związkowiec. Ma dokładnie takie same argumenty jak Ci
    czołowi co w tv występują. Słownictwo w sumie też podobne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 55. Data: 2009-03-02 11:09:24
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 2 Mar 2009 11:07:54 +0100, Jackare napisał(a):

    > Odwieczna gra :)
    > [...]
    > Aha. Jezdem pracodafcą :)

    I to jest najbardziej logiczny post w tym wątku.
    Brawo Jackare.

  • 56. Data: 2009-03-02 12:07:06
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    że się wtrącę - jak najbardziej popieram jakąkolwiek organizację
    wspierającą pracownika. Pojedynczy pracownik jest zdecydowanie za słaby
    na konfrontację z pracodawcą(*)
    Oczywiscie nie popieram nadmiaru bałwochwalstwa czy buńczucznosci
    którejkolwiek ze stron. W pełni uważam za najważniejsze w tym wszystkim
    prawidłowe wykonywanie swojej pracy, a dopiero dalej relacje
    międzyludzkie. Bo na ogół do tego sie sprowadzaja konflikty na polu
    pracodawca-pracownik.
    Albo inaczej - w umowie zobowiązuję się do wykonania/wykonywania
    pracy/zlecenia/dzieła. Są regulacje, które pozwalają na to w takiej czy
    innej formie. Jeżeli coś się nie zgadza czy od razu musi oznaczać że ja
    albo pracodawca zdecydowanie popełniamy przestępstwo czy tylko
    delikatnie naciagamy prawo? Będąc słabym zawsze schowam ogon pod siebie
    i powiem "tak, oczywiście" i dam się robić na szaro. Będąc zbyt silnym
    mogę spokojnie nakazywać co i jak i wymagac tego wykonania bez
    mrugnięcia okiem.
    ZZ (związki zawodowe) zdecydowanie pomagają w osiągnięciu równowagi.
    To, że wykorzystują swoja pozycję to zupełnie inna strona medalu.
    Podobnie jak jest np. z zasiłkami - sa osoby które z przyczyn losowych
    potrzebują zasiłku, a sa też tacy którzy ten zasiłek wymuszą

    PS. jestem pracownikiem, nie mam ochoty zakładać jakiegokolwiek
    "biznesu" (moze kiedyś, kto wie), chcę po prostu wykonać swoją pracę,
    zainkasowac za to zarobione pieniądze i się cieszyć resztą życia.

    * mam na myśli przeciwdziałanie wyzyskowi. I jestem przeciwnikiem
    wykorzystywania swojej przewagi siły

  • 57. Data: 2009-03-02 12:23:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-02, grom@x <gromax@_USUN_.interia.pl> wrote:

    > że się wtrącę - jak najbardziej popieram jakąkolwiek organizację
    > wspierającą pracownika. Pojedynczy pracownik jest zdecydowanie za słaby
    > na konfrontację z pracodawcą(*)

    Z organizacji to masz PIP i sądy, które w przypadku prawa pracy wyjątkowo
    często stają po stronie pracownika. Właśnie z racji większej siły
    pracodawcy.

> [...]
    > prawidłowe wykonywanie swojej pracy, a dopiero dalej relacje
    > międzyludzkie. Bo na ogół do tego sie sprowadzaja konflikty na polu

    Ale ja w tym wątku nigdzie nie usprawiedliwialem nieuczciwych
    i niezgodnych z prawem zachowań pracodawców! Zgadzam się, że strony
    umowy są nierówne, ale od wyrównywania szans to jest Kodeks Pracy,
    a nie szopka z fałszowaniem chorobowego i udawaniem świętoszka
    co "przypadkiem" zjadł surowy kartofelek, albo "przypadkiem"
    zapomniał wziąć tabletek.

    Od obu stron należy oczekiwać poszanowania prawa i uczciwości.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 58. Data: 2009-03-02 14:23:02
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Mar 2, 11:07 am, "Jackare" <j...@s...uk.de.pl> wrote:

    > Aha. Jezdem pracodafcą :)

    No to gratuluję odwagi i silnych nerwów. :)

    --
    mihau

  • 59. Data: 2009-03-02 16:09:14
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> napisał w wiadomości

    > * mam na myśli przeciwdziałanie wyzyskowi.

    Kiedy twoim zdaniem dochodzi do wyzysku?

    > I jestem przeciwnikiem wykorzystywania swojej przewagi siły

    W sklepach płacisz więcej niż chcą? Prosisz pracodawcę o obniżkę?

    --
    andreas

  • 60. Data: 2009-03-02 16:14:41
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > od wyrównywania szans to jest Kodeks Pracy,

    Takie założenia chyba były jak KP powstawał, ale to nie działa.
    Na obecnym wolnym (prawie) rynku pracy KP służy tylko do zemsty z mocą prawa
    Rzeczypospolitej, na kontrahencie za to, że w czasie targowania się o warunki
    współpracy, jedna strona miała mocniejszą pozycję na rynku.

    --
    andreas