PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak nie stracic na wypowiedzeniu?

  • 1. Data: 2002-07-30 11:21:19
    Temat: Jak nie stracic na wypowiedzeniu?
    Od: Grzegorz Chojnacki <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jaki? czas temu firma zaproponowa?a mi zmian? warunków finansowych
    na moj? niekorzy?ae. Nie zgodzi?em si? i dosta?em propozycj? rozwi?zania
    umowy o prac? za porozumieniem stron. Mam sporo niewykorzystanego
    urlopu z zesz?ych lat (20 dni) oraz zosta?o mi jeszcze do wykorzystania
    kilkana?cie dni z tego roku. Formalnie przys?uguje mi 3-miesi?czny
    okres wypowiedzenia. Czy podpisaae t? umow?, co zrobiae ?eby na tym
    nie straciae finansowo?

  • 2. Data: 2002-07-30 11:47:56
    Temat: Re: Jak nie stracic na wypowiedzeniu?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 30 Jul 2002 13:21:19 +0200, Grzegorz Chojnacki
    <g...@p...onet.pl> zakodował:

    >okres wypowiedzenia. Czy podpisa? t? umow?, co zrobi? ?eby na tym
    >nie straci? finansowo?

    Zależy jeszcze od paru drobiazgów. Tracąc pracę tracisz finansowo tak,
    czy inaczej.

    Podpisując porozumienie (w porównaniu do wypowiedzenia umowy przez
    pracodawcę):
    1. Prawo do zasiłku nabywasz po 3 miesiącach i na 3 miesiące (przy
    wypowiedzeniu prawie od zaraz i na 6 miesięcy)
    2. Tracisz 2 dni zwolnienia na szukanie pracy
    3. Trudniej wywalczyć odprawę (jeżeli jest to zwolnienie grupowe lub
    likwidacja stanowiska). Nie przekreśla całkowicie szans, ale
    komplikuje sytuację.
    4. Chyba jedyna zaleta - ładniej wygląda w CV.

    Na urlop nie może posłać Cię "na siłę" (dokładniejsze info znajdziesz
    w archiwum) - jak Ci nie pasuje, dostaniesz ekwiwalent.
    IMO - nie podpisuj. Chyba, że w warunkach porozumienia będziesz miał
    odprawę, 2 dni wolnego extra i masz coś na oku (więc nie robi Ci
    różnicy zasiłek).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-07-30 17:38:00
    Od: "Asia" <w...@h...pl>

    zalegly urlop???
    a czy to nie do konca marca br sie powinno wykorzystac takie zalegle dni??

    _______________
    Asia
    607 996 607
    gg 680877

    Uzytkownik "Grzegorz Chojnacki" <g...@p...onet.pl> napisal w
    wiadomosci news:3D4676AF.DCDEDCF@poczta.onet.pl...

  • 4. Data: 2002-07-30 18:53:29
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Pracodawca powinien udzielić zaległego urlopu do końca I kwartału ale jeżeli
    tego nie uczynił to pracownik nie traci prawa do ekwiwalentu

    J.B.