PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Faktura dla zagranicznego klienta

  • 1. Data: 2002-07-30 09:36:59
    Temat: Re: Faktura dla zagranicznego klienta
    Od: mnemonik <m...@p...onet.pl>

    Dnia 2002-07-26 12:43, Użytkownik Pawel Sokolowski napisał:

> [...]
    > Jezeli jest to export uslug to VAT wynosi 0 zlotych - stawka 0%
    > Nie napisales gdzie to robisz, od tego zalezy stawka VAT.
    > Przeliczasz po kursie srednim NBP z dnia wystawienia faktury i ksiegujesz w
    > zlotowkach.
    > Do faktury przypinasz wyliczenie kursowe.
    > Z dniem wplywu EURO na twoje konto firmowe, sprawdzasz kurs sredni NBP i
    > ksiegujesz roznice kursowa.
    > Co do jezyka to ja wystawiam tak
    >
    > FAKTURA VAT xx/2002 Data: xx/xx/xxxx
    > (invoice nr xx/2002) (date:)
    >
    > i tak wszystkie teksty, z tlumaczeniem pod spodem, nikt sie do tego nie

    No właśnie jak to jest z tą usługą ?
    Bo jeżeli np piszę dla klienta z Szwecji aplikację pt. sklep internetowy, to
    chyba podlega to wg nowych przepisów na oprogramowanie, stawka vat 22 %

    Jacek

  • 2. Data: 2002-07-30 15:14:46
    Od: "Pawel Sokolowski" <P...@n...org>

    > No właśnie jak to jest z tą usługą ?
    > Bo jeżeli np piszę dla klienta z Szwecji aplikację pt. sklep internetowy,
    > chyba podlega to wg nowych przepisów na oprogramowanie, stawka vat 22 %
    >
    > Jacek

    Istotne jest miejsce wykonania uslugi.
    Jezeli wykonujesz usluge w Polsce, to uslugi tej nie mozna podciagnac pod
    usluge exportowa (na ktora obowiazuje stawka VAT = 0%).
    Ale jezeli wykonasz usluge poza granicami Polski to jest to usluga
    exportowa.
    Jezeli kwota jest duza to za VAT mozesz sobie zrobic wycieczke do Szwecji,
    wykonac tam usluge, i jeszcze zrobic sobie troche kosztow do odliczenia.

    Pawel Sokolowski

  • 3. Data: 2002-07-31 08:58:55
    Od: mnemonik <m...@p...onet.pl>

    Dnia 2002-07-30 17:14, Użytkownik Pawel Sokolowski napisał:

> [...]
    > exportowa.

    > Jezeli kwota jest duza to za VAT mozesz sobie zrobic wycieczke do Szwecji,

    Zaraz, Vat chyba może sobie odliczyć mój klient, jeżeli usługa ma
    charakter eksportowy ? (składa oryginał faktury w US w Polsce i czeka na
    decyzję).

    Sorry, ale handel zagraniczny miałem tylko przez jeden semestr i brak mi
    w tej materii praktyki, jeżeli możesz polecić mi jakieś materały w
    Internecie to będę wdzięczny.

    > wykonac tam usluge, i jeszcze zrobic sobie troche kosztow do odliczenia.
    > Pawel Sokolowski

    To rozumiem ;-)
    Jacek

  • 4. Data: 2002-08-02 18:40:17
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel Sokolowski" <P...@n...org> napisał w
    wiadomości news:ai6ag7$nrk$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > wykonac tam usluge, i jeszcze zrobic sobie troche kosztow do odliczenia.

    Nie siedze osobiscie w temacie, ale pamietam udzielane tu wczesniej porady,
    ze mozna taki program nazwac produktem, wyeksportowac go na dyskietce, a
    przy eksporcie wyrobow obowiazuje zerowa stawka VAT. Autor porady sprawial
    wrazenie zorientowanego w temacie.