PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak często zmieniacie pracę?

  • 1. Data: 2007-10-25 21:28:25
    Temat: Jak często zmieniacie pracę?
    Od: MIchał <m...@w...pl>

    Jestem świeżo po studiach technicznych. Zatrudniłem się jako programista
    Java na średnich warunkach. Decyzję o zatrudnieniu podjęłem bardzo
    szybko gdyż pojawiła się ku temu okazja. Jestem elektronikiem i pracę
    jako programista traktuję jako zdobycie doświadczenia w międzynarodowej
    środowisku. Jednak firma nie zapewnia mi żadnych kursów i szkoleń z
    czego nie jestem zadowolony. Chciałbym po dwóch miesiącach zmienić
    pracę. Czy taka szybka zmiana może być źle postrzegana przez pracodawców?
    Pozdrawiam, Michał

  • 2. Data: 2007-10-25 22:02:00
    Temat: Re: Jak często zmieniacie pracę?
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

    > czego nie jestem zadowolony. Chciałbym po dwóch miesiącach zmienić
    > pracę. Czy taka szybka zmiana może być źle postrzegana przez pracodawców?

    Może ale nie musi. Lepiej się postrzega pracowników planujących karierę
    długofalowo.
    Nie obraź się ale jesteś raczej zielony. Szkolenia itp to dla pracodawcy
    inwestycja. Ja nie inwestowałbym w niepewny interes, tzn pracownika na
    okresie próbnym.
    Jeżeli pracownik pokaże że jest wart inwestycji, być może firma w niego
    zainwestuje.
    Jeżeli firma zafunduje ci szkolenia, licz się z koniecznością podpisania
    umowy lojalnościowej i np umowy o zakazie konkurencji. Będąc pracodawcą tak
    bym zrobił.

    Pracownicy ktrym na dzień dobry funduje się szkolenia są to zazwyczaj ludzie
    posiadający już jakieś doświadczenie i osiągnięcia, czesto "wyjęci" z innych
    firm. Zazwyczaj robi się z dwóch powodów:
    aby zbliżyć pracownika do zagadnień/technologii wykorzystywanych w firmie i
    w ten sposób uzyskac lepszą wydajność pracownika i własnie po to by
    doprowadzić do podpisania umowy lojalnościowej zabezpieczającej dokonaną
    właśnie inwestycję. To zupełnie normalne postępowanie. Raczej nie licz na to
    że będąc konstruktorem urządzeń firma zafunduje Ci ścieżkę certyfikacyjną z
    np Solarisa, jeżeli nie będzie miała w tym bezpośredniego utylitarnego celu.
    To jest biznes a nie działalnośc charytatywna lub badawcza.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2007-10-26 04:58:41
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    >Chciałbym po dwóch miesiącach zmienić pracę. Czy taka szybka zmiana może
    >być źle postrzegana przez pracodawców?

    na studiach i tuz po studiach nie przejmuj sie czesta zmiana pracy,
    wazniejsze jest dobrze wybrac, atmosfere w pracy itp a to za pierwszym razem
    moze sie nie udac, wiec spokojnie probuj
    poza tym w przypadku programistow to moze nawet na plus wychodzic bo
    spotykasz sie z roznymi ciekawymi projektami

  • 4. Data: 2007-10-26 09:58:41
    Od: panna_tt <p...@g...pl>

    MIchał pisze:
> [...]
    > czego nie jestem zadowolony. Chciałbym po dwóch miesiącach zmienić
    > pracę. Czy taka szybka zmiana może być źle postrzegana przez pracodawców?

    Ja właśnie zmieniłam pracę po 2 miesiącach. Z kilku powodów.
    Pracodawca zlecił mi zadanie dużo poniżej moich kwalifikacji, wycofał
    się co prawda po moich protestach, ale straciłam do niego zaufanie.
    Kolejne zadania to również nie było to co obiecywał na rozmowie
    kwalifikacyjnej, stosował przestarzałe technologie i wyglądało na to, że
    ma w mojej specjalizacji jeszcze mniejsze doświadczenie niż ja, co
    właściwie przekreślało szanse, że ta firma dostanie zlecenia na jakieś
    ciekawe projekty. Okazało się także, że płaci 30% mniej niż mi
    zaproponowali w pierwszej lepszej firmie, do której poszłam potem na
    rozmowę.
    Nowy pracodawca pytał się dlaczego chce zmienić pracę, to powiedziałam o
    przestarzałych technologiach w poprzedniej firmie i że tamta firma
    dopiero zaczyna w tej specjalności a ja szukam stabilnej firmy z
    doświadczeniem, co jeszcze go miło połechtało :)

  • 5. Data: 2007-10-26 10:04:48
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 25 Paź, 23:28, MIchał <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > czego nie jestem zadowolony. Chciałbym po dwóch miesiącach zmienić
    > pracę. Czy taka szybka zmiana może być źle postrzegana przez pracodawców?

    jako dobry programista j2ee (zakladam, ze piszesz w j2ee a nie np w
    swingu?) nie musisz sie przejmowac tym, jak Cie postrzegaja
    pracodawcy. To Ciebie headhunterzy prosza, zebys zechcial
    zainteresowac sie nowymi ofertami pracy.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2007-10-26 11:59:16
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    glos napisał(a):

> [...]
    > pracodawcy. To Ciebie headhunterzy prosza, zebys zechcial
    > zainteresowac sie nowymi ofertami pracy.

    Podkreśliłem kluczowe. :>

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2007-10-26 19:21:33
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Oct 2007 11:58:41 +0200, panna_tt <p...@g...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >dopiero zaczyna w tej specjalności a ja szukam stabilnej firmy z
    >doświadczeniem, co jeszcze go miło połechtało :)

    Nowoczesne technologie za 2-3 lata mogą być przestarzałe. Będziesz zmieniać
    pracę tylko z powodu technologii?

  • 8. Data: 2007-10-27 21:13:41
    Od: MIchał <m...@w...pl>

    MIchał napisał(a):
> [...]
    > czego nie jestem zadowolony. Chciałbym po dwóch miesiącach zmienić
    > pracę. Czy taka szybka zmiana może być źle postrzegana przez pracodawców?

    Hmm a co sądzicie o tym, że jako elektronik pracuję jako programista
    Java. Np jeśli chciałbym wrócić do projektowania (programowania etc)
    urządzeń elektronicznych (bo widzę, że to bardziej mnie kręci), czy
    przyszły pracodawca może traktować moje doświadczenie jako plus?

  • 9. Data: 2007-10-27 22:28:12
    Od: tbird <n...@n...info>

    MIchał wrote:
> [...]
    > urządzeń elektronicznych (bo widzę, że to bardziej mnie kręci), czy
    > przyszły pracodawca może traktować moje doświadczenie jako plus?

    Nie ponieważ w programowaniu systemów mikroprocesorowych używa się C lub
    C++.

  • 10. Data: 2007-10-28 13:51:54
    Od: MIchał <m...@w...pl>

    tbird napisał(a):

    > Nie ponieważ w programowaniu systemów mikroprocesorowych używa się C lub
    > C++.
    Tak masz rację pisałem w C oraz asemblerze. Jednak jest to moje pierwsze
    poważne doświadczenie w dużej międzynarodowej firmie. Praca wymaga
    logicznego i analitycznego myślenia oraz posługiwania się językiem
    angielskim w mowie i piśmie. Myśle, że napewno znajdzie się pracodawca,
    który doceni takie doświadczenie.
    Czy koledzy po studiach trafili od razu do właściwej firmy?