PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasiłek chorobowy - kilka ważnych pytań.

  • 1. Data: 2007-10-25 14:10:53
    Temat: Zasiłek chorobowy - kilka ważnych pytań.
    Od: m...@o...pl

    Obowiązywała mnie umowa na czas okreslony. Jeszcze w trakcie trwania
    umowy poszłam na zwolnienie lekarskie.Dzis juz nie jestem zatrudniona
    i nadal przebywam na zwolnieniu.

    Pytanie:
    - Czy przyługuję mi zasiłek chorobowy jesli zwolnienie lekarskie
    będzie trwało mniej niż 30 dni?
    ( w portalach piszą o min 30 dniach,ale nie jest dokładnie
    sprecyzowane, czy dotyczy to ludzi którzy zachorowali po zakończeniu
    umowy o prace,czy jeszcze w trakcie jej trwania)

    - Czy "drugie" zwolnienie lekarskie powinnam osobiście zanieść do Zus-
    u w celu podpisania dodatkowych dokumentów, czy moja obecność jest
    zbedna?

    - Czy oprócz zwolnienia potrzeba mi dodatkowo jakieś inne dokumenty?

    Wiem,że temat poruszany, ale nigdzie nie moge znalezc kompetentnych
    konkretow.

  • 2. Data: 2007-10-26 16:25:21
    Temat: Re: Zasiłek chorobowy - kilka ważnych pytań.
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    > i nadal przebywam na zwolnieniu.
    > Pytanie:
    > - Czy przyługuję mi zasiłek chorobowy jesli zwolnienie lekarskie

    Jeżeli zaczęłaś zwolnienie przed rozwiązaniem umowy i trwa ono
    nieprzerwanie, to ilość dni się nie liczy.

    > - Czy "drugie" zwolnienie lekarskie powinnam osobiście zanieść do Zus-
    > u w celu podpisania dodatkowych dokumentów, czy moja obecność jest
    > zbedna?

    Drugie tak, ale może też ktoś to zrobić.

    > - Czy oprócz zwolnienia potrzeba mi dodatkowo jakieś inne dokumenty?

    Powiem tyle:
    Jeżeli zwolnie obejmuje okres umowy o pracę i ciągnie się dalej (np. od
    28.10 do 3.11 - a umowa rozwiązuje się 31.10), to _pracodawca_ zanosi do
    zusu;
    - zwolnienie (druk ZLA)
    - zaświadczenie płatnika składek zus z-3.
    - kserokopie świadectw pracy - na pewno z ostatniego stosunku pracy,
    oraz inne potwierdzające to, że nie jest to twój pierwszy rok pracy
    (albo że masz 10-letni okres ubezpieczenia - w przypadku jak
    zachorowałaś w 'okresie wyczekiwania').

    _Ty_ powinnaś złożyć do zus (ewentualnie pracodawcy aby dostarczył razem
    z z-3)
    - oświadczenie "ZUS Z-10(1) Oświadczenie w związku z roszczeniem o
    zasiłek chorobowy / świadczenie rehabilitacyjne"
    [http://kadry.infor.pl/niezbednik/druki/2,ZUS.html].

    Następne zwolnienie ty musisz już dostarczyć do zusu.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2007-10-27 09:44:17
    Od: m...@o...pl

    Serdeczne dzięki za szeroką podpowiedź:)
    W pracy dowiedziałam się, że ja mam się zająć dostareczeniem
    dokumentów do ZUS-u ponieważ "już u nich nie pracuje". Ciekawi mnie w
    jakim okresie mam się z tym zmieścić, żeby nie było problemów.Tym
    bardziej, że są jakieś kłopoty z wystawieniem druku Z-3 - chyba panie
    zajmują się tym po raz pierwszy - mam nadzieję ,że zrobią to jak
    należy.

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2007-10-27 09:49:18
    Od: m...@o...pl

    Pisałeś:
    - kserokopie świadectw pracy - na pewno z ostatniego stosunku pracy,
    oraz inne potwierdzające to, że nie jest to twój pierwszy rok pracy

    a jeśli jest to mój pierwszy rok pracy????
    wczesniej studia i jakies tam umowy zlecenia.