PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak myślicie

  • 91. Data: 2005-10-22 12:44:39
    Temat: Re: Jak czesto informatycy zapadaja na schizofrenie? [bylo: Re: jak myślicie]
    Od: nbs <n...@g...pl>

    Jotte wrote:

    > Przypomniało mi to pytanie: "Jakie jest ostatnie słowo informatyka ma łożu
    > śmierci?"

    Jakie? :-)

    Moje typy:

    quit
    exit
    exit(0);
    )))))))))))))))))))))))))))
    :q
    ZZ
    ^x^c

  • 92. Data: 2005-10-22 12:45:03
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    nbs napisał(a):

    > Jakie? :-)

    Pewnie 'logout'. ;)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 93. Data: 2005-10-22 12:52:51
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:slrndlkd16.k32.proteus@ender.elsat.net.pl Wojciech
    Bańcer <p...@p...pl> pisze:

    > Pewnie 'logout'. ;)
    Bingo! ;)

    Jotte

  • 94. Data: 2005-10-22 13:36:48
    Temat: Re: Jak czesto informatycy zapadaja na schizofrenie? [
    Od: nbs <n...@g...pl>

    Immona wrote:

    > Czemu unikac, skoro wiadomo, ze to na tym glownie polega,

    Gdzie? W IT? Przypadek Kiry jest dosyc jednostkowy. Daleko nam jeszcze
    do zorganizowania takiego jak ma to miejsce chocby w srodowisku lekarzy.

    > a znakomita
    > wiekszosc osob bedacych w masonerii owa mityczna ideologie, ktora Rydzyk
    > tak bardzo lubi straszyc, traktuje bynajmniej nie z takim
    > zaangazowaniem, jakie Rydzyk glosi.

    To o Rydzyku to byl zart! Juz predzej obawialbym sie dostania moherowym
    beretem "bez leb". :-) Samo przyrownanie srodowiska geekow do masonerii
    wydalo mi sie nieco zabawne.

    > BTW znam z praktyki pewna inicjatywe "lożową", nie majaca akurat nic
    > wspolnego z masoneria. Grupa osob, glownie studentow, zebrawszy sie
    > postanowila pobawic sie w loze i udzielac sobie wzajemnej pomocy
    > niezaleznie od osobistych sympatii.

    Sek w tym, ze kazda loza/cech/zwiazek ma na celu polepszenie bytu swoich
    czlonkow _kosztem_ pozostalych. Pol biedy jesli to tylko zabawa, gorzej
    jesli ludzie zaczynaja to traktowac jako narzedzie do realizacji swoich
    celow. Ja jestem za pozostawieniem spraw samym sobie. IT to
    wystarczajaco trudna dzialka by mogla sama ograniczyc dostep do zawodu
    "niepowolanym".

> [...]
    > opisywano, co kto zrobil i jak i wychwalano dobroczyncow :) i oczywiscie
    > na podstawie zaslug nadawano humorystycznie traktowane tytuly. Korzysci,
    > jakie odniesli z tego wszyscy czlonkowie grupy, byly niezwykle w
    > porownaniu do prostoty i malego zasiegu tej inicjatywy. Na szczescie po
    > studiach sie rozjechali - bo mogliby potem wpasc na pomysl opanowywania
    > swiata ;). Przelomowym pomyslem bylo to, ze zdecydowali sie podzielic
    > sie ze soba szczegolowo tym, czego potrzebuja, w wiekszej grupie niz
    > najblizsi znajomi, ktorych nie jest glupio poprosic o pomoc.

    Hmm.. ciekawy eksperyment psychologiczny.

    \R.

  • 95. Data: 2005-10-22 13:46:31
    Od: nbs <n...@g...pl>

    Immona wrote:

    > Soczewka kontaktowa z wyswietlaczem i dyskretnie uzywanym pilotem.
    > Dwukropek i nawias pojawiaja sie na odpowiednia chwile w Twojej zrenicy,
    > podczas gdy Ty zachowujesz kamienna twarz :D

    Dobre! :-) To sie nawet da zrobic, musze podsunac ten pomysl chlopakom.
    Ha! Juz widze te artykuly w prasie, ze co prawda nie udalo sie jeszcze
    zrobic nano-dozownika insuliny ale sa juz w sprzedazy szkla kontaktowe z
    przelaczanymi obrazami "teczowki".

    \R.

  • 96. Data: 2005-10-22 15:08:28
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    20.10.2005 # 16:29:17, Kira napisała:

    > Po samej sobie parę dość ciekawych objawów zresztą widzę ;)
    > Czasami jak ktoś coś śmiesznego walnie, to zamiast się śmiać
    > zdarza mi się spokojnie i bez zmiany wyrazu twarzy stwierdzić
    > "ROTFL". Budzi to niejakie zaskoczenie i konsternację...
    > A dzisiaj rano jak z gorączką leżałam, to z łóżka uparcie
    > przez ładne parę sekund oglądałam własne okno na ścianie,
    > w celu znalezienia na nim krzyżyka i zamknięcia go. Przez łeb
    > przeleciało mi też, że i tak nie mam myszy bezprzewodowej i
    > trzeba będzie tyłek ruszyć...

    Ja z kolei we śnie "piszę" programy/skrypty itp. Zwłaszcza gdy
    terminy gonią... Przewracam się z boku na bok i mówię do siebie:
    "K... mać... przecież to nie zadziała". Rano wstaję niewyspany,
    ale wiem, czego mam nie stosować. Idę do pracy i przez ponad 8h
    piszę. Gdy wychodzę odczuwam silne zderzenie z RL - gdy nagle
    widzę, że na tym świecie są ludzie. Przechodząc przez przejście
    dla pieszych myślę o światłach - jaki sterownik przemysłowy
    obsługuje te światła i dlaczego nie są "bardziej automatyczne"
    i jak możnaby je wyłączyć (kill -9). A ludzie powinni przechodzić
    FIFO, a nie wszyscy naraz, bo się przejście zapycha. Potem znów
    idę spać i śni mi się mój ojciec, który mi tłumaczy dlaczego nie
    mogę przekazać do funkcji takiego parametru jak chcę i że lepiej
    tę funkcję napisać w asemblerze, bo będzie szybsza. Oczywiście
    On informatykiem nie jest. Tak swoją drogą - mam trochę obaw, jak
    długo wytrzymam jako informatyk. Momentami mam ochotę zostawić
    to wszystko i bez słowa wyjść nigdy nie wracając do pracy.

    Tak - wiem, jestem nienormalny :P, ale staram się odreagowywać
    jak mogę - uprawiam sport, czytam (normalne książki - no w sumie
    to fantastyka, ale nie o kompach). Może za jakiś czas będzie lepiej.

    Na newsy mam czasu za mało, bo w pracy nie ma kiedy, a po
    pracy nie chce mi się patrzeć na kompa. Ech. Może jednak powinienem
    był pójść na tę psychologię :/.
    --
    pozdrawiam

  • 97. Data: 2005-10-22 15:08:47
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "nbs" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tym, ktorzy to kupia. ;-) A kupuja przewaznie firmy sredniej wielkosci o
    [...]

    Moje pytanie znaczylo raczej, czy ma o tym gadac do prezesow, marketoidow,
    dzialow B+R czy do kogos innego.

    I.

  • 98. Data: 2005-10-22 16:15:15
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Oct 2005 16:08:28 +0100, Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>
    wklepał(-a):

    (...)
> [...]
    >
    >Na newsy mam czasu za mało, bo w pracy nie ma kiedy, a po
    >pracy nie chce mi się patrzeć na kompa. Ech. Może jednak powinienem

    Raczej do psychologa - ciągłe patrzenie na świat pod kątem swojej pracy nie jest
    normalne.

  • 99. Data: 2005-10-22 16:15:37
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    22.10.2005 # 17:15:15, Sławomir Szyszło napisał:

    > Raczej do psychologa[...]

    Wiem wiem, ale ciągle to odkładam. Muszę w końcu się przejść ;).
    --
    pozdrawiam

  • 100. Data: 2005-10-22 16:17:08
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    > Gdzie? W IT? Przypadek Kiry jest dosyc jednostkowy. Daleko nam jeszcze do
    > zorganizowania takiego jak ma to miejsce chocby w srodowisku lekarzy.

    nie jest bynajmniej jednostkowy. Tyle, ze zjawisko nie dotyczy IT w sensie
    programistow czy adminow, a raczej mniejszych grup. Technologia jest czesto
    jedynie wykorzystywana do komunikacji, niekoniecznie bedac glownym
    przedmiotem zainteresowania.

    Co do jednostkowosci: doswiadczylam czegos takiego jak Kira. Nie wiem, czy
    jej klawiatura byla przecietnym przykladem, czy szczytem. Ja dostalam kiedys
    w podobny sposob caly komputer. A innym razem okolo pierwszej w nocy
    zadzwonila do mnie dziewczyna, ktorej nie znalam zupelnie; moze jej nick mi
    raz czy dwa mignal na sieci, ale bez kontaktu bezposredniego. Znalazla sie w
    moim miescie wskutek nieszczesliwego przypadku sama, pozno w nocy, bez
    noclegu i kasy na hotel, wiec zadzwonila do swoich znajomych, z ktorych
    niektorzy byli moimi z "kregu scislej pomocy towarzyskiej" i po telefonach
    dotarla do mnie. Kazalam jej wlazic do mojego lozka i spac, bo bylam
    zmeczona i nie mialam ochoty niespodziewanemu gosciowi przygotowywac innego
    lozka. I obudzilam sie rano we wlasnym mieszkaniu przytulona do zupelnie
    nieznajomej osoby :). Mam sporo takich historyjek i te doswiadczenia wiele
    mi daly, uczac miedzy innymi, ze zawsze bedzie w poblizu ktos, kto bedzie
    mogl pomoc i to zrobi.

> [...]
    > jesli ludzie zaczynaja to traktowac jako narzedzie do realizacji swoich
    > celow. Ja jestem za pozostawieniem spraw samym sobie. IT to

    Jakim kosztem pozostalych?
    W poprzednim przykladzie, kto stracil?
    Bo chyba nie powiesz, ze ktos, kto znalazl sie sam w nocy w innym miescie
    bez kasy na hotel i nie mial do kogo zadzwonic?

    Wiekszosc takich spraw odbywa sie nie na zasadzie odebrania komus zasobow,
    tylko na wykorzystaniu zasobow "leżących odlogiem", co do ktorych ich
    wlasciciel nie wie, ze ktos ich potrzebuje.

    I.