PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracownika a wojsko

  • 1. Data: 2005-10-19 21:18:44
    Temat: Pracownika a wojsko
    Od: "J." <j...@p...wp.pl>

    Witam,

    mam Pracownika, zatrudnionego na umowe o prace na okres probny trzech
    miesiecy. Umowa konczy sie 30 listopada. Tymczasem Pracownik dostal wezwanie
    do wojska, ma sie tam stawic 3 listopada. Jak powinien sie w tej sytuiacji
    zachowac Pracodawca, czyli ja, jak najlepiej rozwiazac te umowe, tak, zeby
    bylo ok dla obu stron i zgodnie z kodeksem itd...

    Z gory dziekuje za rady,
    Justyna

  • 2. Data: 2005-10-19 21:32:41
    Temat: Re: Pracownika a wojsko
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > do wojska, ma sie tam stawic 3 listopada. Jak powinien sie w tej sytuiacji
    > zachowac Pracodawca, czyli ja, jak najlepiej rozwiazac te umowe, tak, zeby
    > bylo ok dla obu stron i zgodnie z kodeksem itd...

    Moze udziel mu urlopu bezplatnego ... a umowa sama sie rozwiaze. To
    tylko taka moja luzna propozycja nie poparta praktyką.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-10-20 15:01:58
    Od: Andrzej Gradziel <a...@p...pl>

    J. <j...@p...wp.pl> napisal(a):
> [...]
    > zachowac Pracodawca, czyli ja, jak najlepiej rozwiazac te umowe, tak, zeby
    > bylo ok dla obu stron i zgodnie z kodeksem itd...

    Ustawa o powszechnym obowiazku...
    Art. 118.
    1. W okresie między dniem doręczenia pracownikowi karty powołania do
    czynnej służby wojskowej a jej odbyciem stosunek pracy nie może być przez
    pracodawcę wypowiedziany ani rozwiązany.

    2. Jeżeli okres dokonanego przez pracodawcę lub przez pracownika wypowiedzenia
    stosunku pracy upływa po dniu doręczeniu pracownikowi karty powołania do
    czynnej służby wojskowej, wypowiedzenie staje się bezskuteczne. W tym
    przypadku rozwiązanie stosunku pracy może nastąpić tylko na żądanie pracownika.

    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również do umów o pracę zawartych na okres
    próbny. W razie upływu okresu próbnego po powołaniu pracownika do czynnej
    służby wojskowej umowę o pracę uważa się za zawartą na czas nieokreślony.

    5. Umowa o pracę zawarta na czas określony lub na czas wykonania określonej
    pracy ulega jednakże rozwiązaniu z upływem terminu określonego w umowie.

    +

    Art. 125. Pracownik powołany do zasadniczej lub okresowej służby wojskowej
    otrzymuje od pracodawcy odprawę w wysokości dwutygodniowego wynagrodzenia
    obliczonego według zasad określonych dla ustalania ekwiwalentu za urlop
    wypoczynkowy. Odprawa nie przysługuje w razie ponownego powołania do tej samej
    służby.

    http://lex.sztab.org/ustawa-obronaRP.htm

    --
    Andrzej Grądziel
    gg: 1557202

  • 4. Data: 2005-10-20 23:01:37
    Od: "J." <j...@p...wp.pl>

    [ciach...]
    > http://lex.sztab.org/ustawa-obronaRP.htm

    Dzieki ogromne.

    wczytalam sie, ale i tak nie do konca rozumiem. Umowe ma na okres probny.
    Zgodnie z pkt. 3 Art. 118 umowa przeksztalca sie w umowe na czas nieokreslony.
    Jest mowa o dwutygodniowej odprawie, ale nie ma nic na temat pensji... Czy
    traktuje sie to jako "urlop bezplatny". Czy przez 9 miesiecy mam mu placic
    normalna pensje?

    Pozdrawiam,
    Justyna