PracaGrupypl.praca.dyskusje › Irlandia, UK a architekci

  • 1. Data: 2003-06-29 07:15:08
    Temat: Irlandia, UK a architekci
    Od: "resident" <t...@w...pl>

    Jestem architektem i słyszałem dużo dobrego na temat pracy w Irlandii. Moze
    ktos z was juz tam pracuje albo wie cos wiecej na ten temat. Mam zamiar sie
    tam wybrac ale nie jestem pewien czy zupelnie w ciemno warto. Dodam, ze
    architekt jest na liscie zawodow poszukiwanych. A jesli nie Irlandia, to moze
    UK hmm...? Wdzieczny bede za wszelkie wskazowki.
    +
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2003-06-29 07:44:40
    Temat: Re: Irlandia, UK a architekci
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    moze
    > UK hmm...? Wdzieczny bede za wszelkie wskazowki.

    Czesc!

    W Irlandii duzo sie buduje i na pewno jest praca.

    Ja bym wolal Irlandie, bo maja lepsze piwo. Takze ludzie
    sa fajni, chociaz nie wiem jak w UK, bo nie bylem.

    Konrad

  • 3. Data: 2003-06-29 08:44:23
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > architekt jest na liscie zawodow poszukiwanych. A jesli nie Irlandia, to moze
    > UK hmm...? Wdzieczny bede za wszelkie wskazowki.

    Napisz prosze jak sobie wyobrażasz szukania pracy "w ciemno" w Irlandi jako
    Architekt.
    Wydawało mi sie, że mam dużą wyobraźnie, ale nie moge ogarnąć twojego toku
    rozumowania.

    mer

  • 4. Data: 2003-06-29 09:09:43
    Od: "resident" <t...@w...pl>

> [...]
    >Architekt.
    >Wydawało mi sie, że mam dużą wyobraźnie, ale nie moge ogarnąć twojego toku

    Wiec tylko ci sie wydawalo ze masz wyobraznie. Ale nie martw sie, nie kazdy
    musi ja miec. Mowie o wyjezdzie w ciemno i szukaniu pracy na miejscu. Jak z
    pewnoscia doskonale wiesz, pozwolenie na prace uzyskuje sie dopiero po
    znalezieniu konkretnej oferty pracy. Teoretycznie mozliwe jest znalezienie
    takiej oferty przed wyjazdem ale tego z pewnosia nie mozesz sobie wyobrazic
    wiec nie rozwine tematu.
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-06-29 09:32:14
    Od: "news.tpi.pl" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "resident" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    [CUT]
> [...]
    > znalezieniu konkretnej oferty pracy. Teoretycznie mozliwe jest znalezienie
    > takiej oferty przed wyjazdem ale tego z pewnosia nie mozesz sobie

    Zastanawiam sie jak to sobie wyobrazasz tam na miejscu?
    Czy tak jak u nas? Czyli po znajomosci?
    Czy tez tak jak robi to wiekszosc ( bo pracuje mniejszosc przeciez) czyli z
    ogloszenia i chodzac po biurach?
    I czy masz na tyle kasy, by tam zanim znajdziesz prace przezyc miesiac -
    placac za wynajem i samemu sie zywiac?
    Wiele pytan - jak widzisz wielki sceptycyzm wieje z mojej wypowiedzi.
    Ale z drugiej strony moj kolega :) ma kolege ktory pracuje wlasnie w
    Irlandii.
    W innej branzy. Pokrewnej i sobie bardzo chwali prace.
    Ale rekrutacja odbywala sie tutaj - w Polsce.
    Nawet w wyborczej byly ogloszenia do pracy w Irlandii.
    Tylko ze nie dla architektow, niestety.

    Pozdrawiam
    Ula

  • 6. Data: 2003-06-29 10:35:33
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    Trzeba poczekac do Maja przyszlego roku i potem bez problemu vedzie mozna
    pracowac w UK i Irlandii. Praca jest i to sporo , Ja sam znalazlem dla
    siebie ze 20 ofert ale klopot w tym ze nie mam paszportu EU i pracodawcy
    nie chca za bardzo ze mna gadac bo maja innych z paszportem ;-)

    Pozdrawiam
    Janet

  • 7. Data: 2003-06-29 10:40:37
    Od: "resident" <t...@w...pl>

> [...]
    >Ale rekrutacja odbywala sie tutaj - w Polsce.
    >Nawet w wyborczej byly ogloszenia do pracy w Irlandii.

    To czy mam na to kase, to juz moja sprawa. Kolegow, ktorzy maja kolegow,
    ktorzy maja kolegow w Irlandii to ja tez mam. Co do sceptycyzmu, jak latwo
    zauwazyc, gdybym go nie mial, nie podnosil bym tej sprawy na forum, liczac na
    to, ze trafie na kogos, kto ma juz w tej kwestii jakies bezposrednie
    doswiadczenia i moglby cos SENSOWNEGO (sic!)napisac. Tak wiec "gdybania" i

    ytan "co jesli..." zapewnilem sobie sporo we wlasnym zakresie. I co wy tak z

    ta wyobraznia? :-) pozdrawiam
    +

  • 8. Data: 2003-06-29 10:44:36
    Od: "resident" <t...@w...pl>

> [...]
    >siebie ze 20 ofert ale klopot w tym ze nie mam paszportu EU i pracodawcy
    >nie chca za bardzo ze mna gadac bo maja innych z paszportem ;-)

    Uff... dziekuje. Wreszcie na temat. W zasadzie, to co piszesz o maju to
    jasne, klopot w tym, ze pewnie wtedy bedzie trudniej- z tych samych wzgledow-
    kazdy bedzie mogl sie starac. Rozumiem, ze szukasz pracy tam na miejscu (?)

    pozdrawiam
    +

  • 9. Data: 2003-06-29 10:45:02
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > ogloszenia i chodzac po biurach?
    > I czy masz na tyle kasy, by tam zanim znajdziesz prace przezyc miesiac -

    Właśnie ja mialem te same wątpliwości pisząc o braku moje wyobraźni.
    Gdybym miał tyle kasy, aby jechac do Irlandi, wynająć mieszkanie i chodzic miesiąc
    czy dwa i pytać o
    prace tobym został w domu i inaczej te pieniadze zagospodarowal.
    Nie rozumiem jak człowiekowi z (podobno) wyższym wykształceniem mógł taki pomysł
    wogóle przyjść do
    głowy. Nie zauważył, że jest internet, telefon, fax, poczta i to wszystko można (a
    nawet trzeba)
    zalatwic z domu.
    Chyba, że i tak zamierza pracowac gdzies na budowie to faktycznie osobiste lazenie po
    budowach moze
    cos pomóc.

    mer

  • 10. Data: 2003-06-29 10:53:44
    Od: "resident" <t...@w...pl>

> [...]
    >zalatwic z domu.
    >Chyba, że i tak zamierza pracowac gdzies na budowie to faktycznie osobiste

    Wielu rzeczy jeszcze nie rozumiesz. Zbyt wielu i chyba tak juz zostanie. Ale
    twoja slaba zdolnosc rozumowania to juz nie moj problem. Tytulem zakonczenia
    dyskusji z toba chcialem zauwazyc, ze nie pytalem co ty bys zrobil. NIE
    ZROZUMIALES pytania.