PracaGrupypl.praca.dyskusje › Irlandia, UK a architekci

  • 11. Data: 2003-06-29 12:44:03
    Temat: Re: Irlandia, UK a architekci
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > Wielu rzeczy jeszcze nie rozumiesz. Zbyt wielu i chyba tak juz zostanie. Ale
    > twoja slaba zdolnosc rozumowania to juz nie moj problem. Tytulem zakonczenia
    > dyskusji z toba chcialem zauwazyc, ze nie pytalem co ty bys zrobil. NIE
    > ZROZUMIALES pytania.

    Sorry za atak. Nie zachowałem sie profesjonalnie.
    Od 12 lat zarabiam na zycie pomagajac Polakom i ich firmom na zachodzie europy oraz
    tamtym firmom w
    Polsce.
    Jakis czas temu mialem obawy, ze wejscie do Unii zabierze mi troche klientów, gdyż
    jedyne co bedzie
    do zrobienia, aby znaleść tam prace to zadzwonienie lub wyslanie oferty lub CV.
    Jak widac po Twoim przykladzie bardzo sie mylilem.
    Tak trzymaj!

    mer

  • 12. Data: 2003-06-29 13:00:41
    Od: "resident" <t...@w...pl>

> [...]
    >CV.
    >Jak widac po Twoim przykladzie bardzo sie mylilem.

    Punkt dla Ciebie. Bardziej zaskoczyc mnie nie mogles. Ja tez przepraszam. Po
    prostu troche mnie poirytowal fakt, ze proszac o rade kogos zorietowanego,
    dostaje kopniaka w kostke. Zamieniam sie w sluch, jeslibys chcial podzielic
    sie Twoim 12-letnim doswiadczeniem. Poki co, z mojej strony to narazie tylko
    pomysl. Jesli ktos mnie przekona, ze zupelnie pozbawiony sensu, bedzie mi
    latwiej podjac (sluszna) decyzje. Co do szukania pracy z Polski (internet,
    telefon) coz... ja chyba nie zatrudnilbym nikogo, z kim nie moglbym sie
    wczesniej spotkac- ale moze sie myle. Nie znam filozofii rekrutacji
    tamtejszych pracodawcow.
    Pozdrawiam
    +

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 13. Data: 2003-06-29 14:06:35
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > telefon) coz... ja chyba nie zatrudnilbym nikogo, z kim nie moglbym sie
    > wczesniej spotkac- ale moze sie myle. Nie znam filozofii rekrutacji

    Nie robilbym z szukania pracy za granica jakiegos wielkiego halo.
    Szukanie tu i tam niczym sie nie rozni.
    Przy pomocy gazet i internetu znajdujesz potencjalnych pracodawcow, wysylasz im swoje
    dane,
    dzwonicie do siebie i w koncu sie spotykacie.
    Nie da sie ukryc, ze duza odleglosc moze to utrudnic.
    Jednym ze sprawdzonych sposobow, aby to te firmy do ciebie przyjechaly jest
    wysylanie ofert do
    firm, ktore beda sie wystawiac na roznych branzowych targach w Polsce. Szczegolnie
    te, ktore robia
    to pierwszy raz i nie maja jeszcze zadnego przedstawiciela w Polsce. Mozesz wyslac
    oferty do paru i
    wtedy w jeden dzien targowy masz okazje pogadac z nimi wszystkimi.

    mer

  • 14. Data: 2003-06-29 14:41:00
    Od: "resident" <t...@w...pl>

> [...]
    >wyslac oferty do paru i
    >wtedy w jeden dzien targowy masz okazje pogadac z nimi wszystkimi.

    To pewnie dobry sposob. Tyle, ze architekci, czy tez biura projektowe nie
    zwykly wystawiac sie na targach. Co innego firmy budowlane ale te raczej
    nieczesto zatrudniaja architektow. Oczywiscie zawsze mozna probowac ale
    niestety watpie by zaskutkowalo to (w przypadku architekta) znalezieniem
    pracy. No i oczywiscie moge sie tez mylic co do udzialu w targach irlandzkich
    architektow. Tak czy inaczej dzieki. Rzecz sprawdze.
    +

  • 15. Data: 2003-06-30 07:07:15
    Od: "GrEEn00" <g...@d...pg.gda.pl>

    Tak sobie czytam i wydaje mi się że zapominacie o jednym że w branży
    architektonicznej czy planistycznej .. ( a właśnie w takiej szukam ) ciężko
    coś wyszukać na zchodzie. Powód jest banalnie prosty..- certyfikaty
    rozpoznawalne przez dane państwo, a dokładniej przez "izby" planistów i
    architektów tam występujące... ( UK,USA, Kanada, Austrlia i NZ, co do
    Irlandii to jeszcze nie sprawdzałem :)) ale raczej podobnie )

    niestety nasze zawody .. mają to do siebie że bazują na prawie budowlanym
    ... które w każym państwie jest nieco odmienne.
    Dodatkowo z racji tego iż są to wolne zawody bez "pleców", lub bardzo
    silnego portfolio+odpowiednie certyfikaty, nic nie zdziałasz.

    BTW. Ciekawi mnie czy posiadasz doświadczenie ?
    Bo bez doświadczena zaczniesz od fuchy tzw. rysownika w CADzie. a dalej to
    róznie bywa.

    Pytanie do mer'a...
    a masz może doświadczenie w wyszukiwaniu pracy typu, Architect,Town
    Planner, Urban Designer ?

    pozdr.
    GrEEN00

  • 16. Data: 2003-06-30 08:02:10
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > Pytanie do mer'a...
    > a masz może doświadczenie w wyszukiwaniu pracy typu, Architect,Town
    > Planner, Urban Designer ?

    Nie, ale jak juz pisalem rob dokladnie to samo co trzeba zrobic, aby znalesc prace w
    tych zawodach w
    Polsce.

    mer

  • 17. Data: 2003-06-30 08:07:04
    Od: "tribeca" <t...@g...pl>

    Co do szukania pracy z Polski (internet,
    > telefon) coz... ja chyba nie zatrudnilbym nikogo, z kim nie moglbym sie
    > wczesniej spotkac- ale moze sie myle.

    mylisz się, ja znalazłam pracę w UK - wprawdzie wakacyjną, ale jednak
    pracę - załatwiając wszystko przez internet i telefon

    pozdr

  • 18. Data: 2003-06-30 10:57:50
    Od: "resident" <t...@w...pl>

    >BTW. Ciekawi mnie czy posiadasz doświadczenie ?
    >Bo bez doświadczena zaczniesz od fuchy tzw. rysownika w CADzie. a dalej to
    >róznie bywa.

    Jesli mnie pytasz to tak. Mam doswiadczenie. Nawet mam polskie uprawnienia
    (oczywiscie wiem, ze tam to bez znaczenia). Ale co do certyfikatow itp to
    nawet w Polsce nie trzeba miec uprawnien zeby pracowac w zawodzie. Wiekszosc
    firm nawet preferuje takie osoby- bo sa tansze.
    pozdrawiam
    +

  • 19. Data: 2003-06-30 19:13:37
    Od: "GrEEn00" <g...@d...pg.gda.pl>

    heh... to zazdroszcze.... ja dopiero zaczynam.

    tak więc polecam przygotować wystrzałowe portfolio :)) i powodzenia w
    irlandii. ( pewnie się tam spotkamy :))) za jakieś 3-4 miesiące :)) )

  • 20. Data: 2003-06-30 20:12:16
    Od: "resident" <t...@w...pl>

> [...]
    >

    >tak więc polecam przygotować wystrzałowe portfolio :)) i powodzenia w
    >irlandii. ( pewnie się tam spotkamy :))) za jakieś 3-4 miesiące :)) )

    Ech... oby. Tobie i sobie tego zycze:-) Jak to mowia: "Cza byc twardym nie
    mientkim". Ja to juz chyba w sierpniu zaatakuje.
    Pozdrawiam
    +