PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?

  • 21. Data: 2005-01-21 09:47:33
    Temat: Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
    Od: "mbn" <m...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@i...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:cspljb$83q$1@julia.coi.pw.edu.pl...

    > kiedys wprowadzic pewne ograniczenia do zawodu informatyka, np ze
    > informatykiem bedzie mogl byc ktos po studiach albo z 5 letnim stazem
    pracy,
    > ale zostali wysmiani. To rzeczywiscie troche dziwny pomysl, ale za to z
    > punktu widzenia informatykow oplacalny.

    opłacalny to byłby przede wszystkim z punktu widzenia takiego co by
    wystawiał odpowiednie papierki

  • 22. Data: 2005-01-21 09:55:17
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Fri, 21 Jan 2005 10:46:38 +0100, na pl.praca.dyskusje, Piotr Kreglicki
    napisal(a):

    > I uważasz, że to jest dobre dla klientów? Lubisz płacić za dużo?

    Nie uwazam ze to jest dobre ale ............. skoro juz tak jest to i ja
    chce z tego skorzystac. Proste? Kiedys wkurzaly mnie afery, lapowkarstwo,
    przekrety, ....... Teraz wyleczylem sie z idealow i wkurza mnie ze to nie
    ja dostaje lapowki, ze to nie ja zarabiam na tych przekretach.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 23. Data: 2005-01-21 09:59:47
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <cspu6i$lb0$1@julia.coi.pw.edu.pl> Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>
    writes:
    >From: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>
    >Subject: Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
    >Date: Fri, 21 Jan 2005 04:50:42 +0100

    >A czemu chcesz się uciekać do środków przymusu. Skoro jesteś taki
    >rewelacyjny, bo po studiach itd..., to pewnie jesteś 1000 razy wydajniejszy
    >od tych przyuczonych informatyków. Więc co to za problem konkurować na
    >wolnym rynku?
    >Każdy by chciał, aby wolny rynek panował wszędzie wokoło ale bynajmniej nie
    >w jego zawodzie.

    To nie jest do konca prawda ... Ja jestem mechanikiem z wyksztalcenia ale
    jak chcialem otworzyc dzialalnosc instalatorska (w dawnych czasach) to
    musialem uzyskac uprawnienia czeladnicze w tym zawodzie. Troche mnie to
    dziwilo do czasu zdania egzaminu bowiem okazalo sie, ze niby takie proste
    kryteria a egzamin zdalo 6 osob na 30 z czego tylko ja bylem po raz pierwszy.
    Idea spelnienia minimum kryteriow zawodowych nie kloci sie z idea wolnego
    rynku, lekarze i adwokaci tez ze soba konkuruja . Problemem jest powolanie
    organizacji podobnej do SEP i wydawanie zaswiadczen po zdaniu egzaminu oraz
    opracowanie kryteriow minimum wiedzy dla poszczegolnych "podzawodow" w
    branzy.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 24. Data: 2005-01-21 10:03:26
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <csqbg1$a5r$1@atlantis.news.tpi.pl> "klaus" <k...@w...pl> writes:
    >From: "klaus" <k...@w...pl>
    >Subject: Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
    >Date: Fri, 21 Jan 2005 08:37:02 +0100

    >Bo jeśli umie sam niewiele, wtedy takie pomysły mogą mu do głowy trafiać.
    >Specyfika tej branży jest taka i koniec. Trzeba się ciągle uczyć, rozwijać -
    >wtedy żadna konkurencja niestraszna a i pieniądze są odpowiednie.

    Bzdura ... Klient nie jest w stanie ocenic tego co dostaje natomiast patrzy
    na koszty. Sa tez tacy, ktorym nie zalezy na serwisie wysokiej klasy i
    zadowalaja sie bylejakim nawet piszac o tym w ogloszeniach, ze szukaja
    taniego studenta lub swierzyny absolwenta.

  • 25. Data: 2005-01-21 10:06:20
    Od: Jacek <n...@w...pl>

    Darek wrote:

    > Polska Izba Informatyki chciala
    > [...]
    > ale zostali wysmiani.

    i bardzo dobrze. komuchy won do moskwy!

  • 26. Data: 2005-01-21 10:08:11
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <s...@d...hell.org> Daniel Rychcik
    <m...@u...mat.uni.torun.pl> writes:
    >From: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>
    >Subject: Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
    >Date: Fri, 21 Jan 2005 08:54:59 +0100

    >Ja ostatnio obserwuję jak moi co lepsi koledzy ze studiów urządzają się
    >własnie w tego typu firmach: lucenty, motorole, intele i inne takie...
    >Przy czym oni są naprawdę dobrzy - dla nich "licealista za 5PLN" nie
    >jest żadną konkurencją. Ale do tego trzeba umieć trochę więcej niż tylko
    >narzekać na "studentów psujących rynek"...

    Zapomniales, ze informatyk to nie tylko programista aplikacyjny czy
    systemowy ale rowniez administrator, serwisant sprzetu czy sieci a tu pchaja
    sie wlasnie rozni niedouczeni za 5 zl lub nawet za 1 zl/rbh, ktorzy nie
    wiedza co to jest backup, po co jest UPS, jak skonfigurowac router, co to sa
    logi systemowe i dlugo moglbym wymieniac pozostale podstawy warsztatu.

  • 27. Data: 2005-01-21 10:10:54
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <csqcdt$eav$1@atlantis.news.tpi.pl> "FLIPI" <f...@n...spam.poczta.fm>
    writes:
    >From: "FLIPI" <f...@n...spam.poczta.fm>
    >Subject: Re: Informatyk ... zawod stracony ? Czemu nie potrafimy sie dogadac?
    >Date: Fri, 21 Jan 2005 08:56:19 +0100

    >Większość małych/średnich przedsiębiorców nie patrzy na osiągnięcia
    >człowieka oni patrzą na to czy on jest drogi.
    >Społeczeństwo jest ukształtowane tak, że najważniejsza jest cena - a nie
    >umiejętności.

    Popieram i dotyczy to nie tylko informatyki bowiem dzialam rowniez w innych
    branzach i obserwuje to samo zachowanie.

    >Jedynie niewielka liczba pracodawców docenia faktyczne umiejętności
    >pracownika, zleceniobiorcy.

    Szkoda im pieniedzy zbieranych na nowe kino domowe czy autko.
    Problem zaczyna sie kiedy cos sie sypnie ...

  • 28. Data: 2005-01-21 10:16:41
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Stanislaw Chmielarz napisał(a):

> [...]
    > logi systemowe i dlugo moglbym wymieniac pozostale podstawy warsztatu.

    A do innych zawodów startuja tylko i wyłącznie ludzie, którzy te
    podstawy mają opanowane?
    Jeśli ktoś zatrudnia niedouczonego to raz, że robi to za swoje
    pieniądze, a dwa że sam poniesie konsekwencje zatrudnienia takiego
    delikwenta jeśli cos pójdzie nie tak. Jego ryzyko. Po co mieszać do tego
    urzędników?

    P. Kręglicki

  • 29. Data: 2005-01-21 10:17:15
    Od: Piotr Kreglicki <p...@U...wp.pl>

    Kyniu napisał(a):

> [...]
    > przekrety, ....... Teraz wyleczylem sie z idealow i wkurza mnie ze to nie
    > ja dostaje lapowki, ze to nie ja zarabiam na tych przekretach.

    To zamiast jęczeć zostań politykiem czy kimś znaczącym. Będziesz miał
    pewnie wiele propozycji łapówek.
    To nie jest kwestia ideałów tylko zdrowego rozsądku.

    P. Kręglicki

  • 30. Data: 2005-01-21 10:39:01
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <s...@u...com.PL>, Stanislaw Chmielarz wrote:
> [...]
    > logi systemowe i dlugo moglbym wymieniac pozostale podstawy warsztatu.

    I co, wyobrażasz sobie, że duża firma przyjmie na odpowiedzialne
    stanowisko w ważnej serwerowni kogoś takiego? Do powyższej listy
    łatwo mógłbym dorzucić jeszcze kolegów, którzy zajmują się administracją
    systemów mission-critical (m.in. siebie - no, powiedzmy, że u mnie
    to takie "prawie critical" ;-). 'Licealista za 5PLN' to po prostu
    inny segment rynku pracy - i żadna konkurencja. Nadal uważam jak
    wyżej.
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH