PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatycy / dorabianie / upadek etc. › Re: Informatycy / dorabianie / upadek etc.
    From: "Pawel Sokolowski" <P...@n...org>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatycy / dorabianie / upadek etc.
    Date: Mon, 26 Aug 2002 10:09:34 +0200

    > Dla mnie morał jest inny. Lwia część małych firm produkcyjnych nie
    > potrzebuje żadnego sklepu internetowego. Jeśli jednak mogą go mieć za
    > równowartość obiadu w dobrej restauracji, to dobrze.

    Tu mi sie nasuwa analogia, laaaata temu za czasow studiow w Krakowie
    slyszalem o starej cygance, ktora na krakowskim rynku swiadczyla uslugi
    "towarzyskie" za kanapke i piwo ;)
    Nie sadze zeby wykosila konkurencje, klienci pewnie woleli "drozsze" uslugi
    ;)

    > Gdy napisze się lub przerobi kilka typów sklepów (struktura, koszyki,
    etc.),
    > to nowy można skonfigurować w godzinę. Spójrzmy prawdzie w oczy, panowie
    > przedsiębiorcy od sklepów internetowych - część providerów udostępnia
    > automatycznie konfigurowany sklep wszystkim klientom kupującym miejsce na
    > WWW. Gratisowo. Oni to dopiero psują rynek, nie?

    Nie mylmy dwoch spraw.
    Pierwsza to zlecenie na wykonanie projektu informatycznego, czy to sklep czy
    oprogramowanie firmy.
    Indywidualne zlecenie to zupelnie cos innego, wymaga opracowania
    jednostkowego projektu, z dokumentacja, testami itp. ktore obciazaja koszt
    jednostkowy produktu w calosci.
    Co innego produkt gotowy, ktory przygotowalo sie na szerszy rynek i
    sprzedaje sie (przynajmniej probuje) masowo.
    Nie sadze, zeby KTOKOLWIEK podjal sie napisania systemu operacyjnego Windows
    XP za 450 zl. dla jednego klienta, a przeciez tyle kosztuje i nikt nie mowi
    o psuciu rynku.
    Czesto mam propozycje napisania "malego programiku" do prowadzenia sprzedazy
    detalicznej albo obslugi jakiejs nietypowej dzialalnosci gosp., robie wycene
    i klient sie dziwi, czemu tak drogo, skoro na polce jakis gotowy programik
    kosztuje 300zl.

    Pozdrawiam
    Pawel Sokolowski