PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle zarabia w Polsce programista? › Re: Ile zarabia w Polsce programista?
  • Data: 2007-11-27 12:33:45
    Temat: Re: Ile zarabia w Polsce programista?
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> szukaj wiadomości tego autora

    > To znaczy, że jak ktoś Ci pokaże, że coś możesz gdzieś zrobić lepiej to
    > podcinasz gardło? Ja tam wolę korzystać z dobrych rad.

    Ależ ja korzystam. Ale najpierw podcinam gardło :))) Za grzebanie w nie swoim
    kodzie. A kompozycja (format) kodu, to temat - morze. Jeden lubi nawiasy w
    osobnej linii, a inny w tej samej. Jeden stawia średniki za nawiasem, a inny
    nie. Jeden stawia podkreślenia przed nazwami parametrów funkcji a inny nie.
    Jeśli jeden i ten programista pracuje nad swoim kodem przez 5 lat to ma prawo
    tak sobie sformatować, jak lubi. Inaczej, gdy pracuje w teamie, w którym 10 osób
    grzebie sobie nawzajem w tym samym kodzie. Podpadłeś.

    > Nad takim zespołem często też czuwa ktoś(tu chodzi o poszczególne
    > aplikacje), kto kontroluje co gdzie i kiedy było zrobione i se zapisuje co
    > w danej wersji aplikacji jest zrobione. A jak to u was wygląda, chętnie się
    > dowiem.

    Moduły programu są ściśle podzielone z absolutnie minimalnym i niezmienialnym
    interfejsem pomiędzy nimi. Ja siedzę nad komunikacją z urządzeniami, kolega nad
    interfejsem użytkownika, jeszcze inny nad bazą, jeszcze inny nad interfejsami
    wymiany danych z innymi programami itp... każdy odpowiada za swój kawałek. Ich
    praca styka się w niewielu punktach. Ponieważ warunki pracy sa niezłe - nie ma
    nadmiernej rotacji pracowników, a przy okazji wiele z tym związanej dodatkowej
    pracy.
    Nad tym wszystkim stoi szef projektu, który określa:
    - interfejsy pomiędzy programistami (to tylko na samym początku projektu)
    - bieżące zadania do realizacji
    - synchronizację zadań pomiędzy programistami
    - analizuje potrzeby klientów
    itp.

    --
    Lukasz