PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle zarabia w Polsce programista? › Re: Ile zarabia w Polsce programista?
  • Data: 2007-11-29 06:26:10
    Temat: Re: Ile zarabia w Polsce programista?
    Od: glos <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Lis, 23:12, Paweł Goleń <p...@k...onet.pl> wrote:

    > Od tego, to są eksperci. Manager jest raczej od tego, by zarządzać.
    > Zapewniać zasoby, kontrolować postępy. Staczać polityczne boje. Od spraw
    > technicznych ma ekspertów i musi ich słuchać, bo inaczej rzeczywiście
    > będzie cyklinowanie sufitów. A jeszcze gorsza jest sytuacja, jak
    > managerem/kierownikiem projektu zostaje osoba będąca jednym z głównych
    > "zasobów merytorycznych" i wykonawców przy okazji. Zaczyna nadzorować
    > sam siebie. Po prostu miodzio. Że nagle pracuje na dwóch etatach już nie
    > wspomnę...

    napisales dokladnie to, co ja chcialem wlasnie napisac. Niewiele
    zostalo do dodania - chyba tylko podkreslilbym ponownie, ze z natury
    rzeczy interesy developerow i managera (jak rowniez klienta i
    managera) sa sprzeczne - manager jest "kierownikiem budowy", z jednej
    strony rozliczajacym bezposrednich wykonawcow z zuzycia zasobow i
    nadzorujacym ich, z drugiej strony - jest rozliczany z postepow i
    kosztow przez klienta. Absurdalne jest wiec pelnienie przez
    bezposredniego wykonawce funkcji managera. Team/Tech Leadera - tak,
    managera - zdecydowanie nie. Niestety, "techniczni" najczesciej nie
    rozumieja tego, wydaje im sie, ze jakosc przede wszystkim, a reszte
    "jakos sie zalatwi".

    --

    Pozdrawiam,

    glos