PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle zarabia w Polsce programista? › Re: Ile zarabia w Polsce programista?
  • Data: 2007-11-29 09:01:33
    Temat: Re: Ile zarabia w Polsce programista?
    Od: glos <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Lis, 08:17, "Waldek M." <w...@l...localdomain> wrote:

    > No pięknie. Tylko ja dalej nie widzę, w czym managerowi ma przeszkadzać
    > doświadczenie techniczne. Ja widzę przynajmniej trzy zalety takiej
    > sytuacji:
    > - manager ma wyczucie, które z jego decyzji wysokopoziomowych
    > mogą mieć zbyt dużą szkodę dla projektu, a które może swobodnie
    > podejmować bez szkody
    > - manager jest w stanie zrozumieć, o czym mówią jego podwładni,
    > bo zna ich język
    > - co za tym idzie, jest w stanie ocenić przynajmniej ogólnie
    > ocenić postęp pracy i zrozumieć, czym zajmują się jego pracownicy;
> [...]

    bynajmniej - fragment postu Heraklesa z 27 Lis, 09:22, do ktorego sie
    odnioslem:
    "Kolejnym aspektem jest to, że kierowanie projektem wcale nie wyklucza
    się z
    byciem programistą, podobnie jak z tym samolotem i jego hamulcem. "

    Kwestionuje laczenie funkcji managerskich z technicznymi, a nie sprawe
    backgroundu technicznego (lub jego braku) u managera - choc to rowniez
    sprawa dyskusyjna. Imo manager powinien byc specjalista od
    zarzadzania, a od spraw technicznych powinien miec zaufanych
    ekspertow. Dobrze jest, oczywiscie, jesli pojecie o przedmiocie
    posiada, ale nie powinny go interesowac szczegoly.

    Skadinad - tak samo, jak dyrektorem szpitala nie powinien byc lekarz,
    dyrektorem szkoly - nauczyciel, dyrektorem firmy softwareowej -
    programista, a - w kazdym przypadku - specjalista od zarzadzania.
    Inaczej - konczy sie to zwykle nieciekawie - upadkiem firmy albo - w
    przypadku firm panstwowych - wpadaniem w gigantyczne dlugi.

    --

    Pozdrawiam,

    glos