PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle zarabia w Polsce programista? › Re: Ile zarabia w Polsce programista?
  • Data: 2007-11-27 11:26:37
    Temat: Re: Ile zarabia w Polsce programista?
    Od: Herakles <h...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > grzebanie w moim kodzie, albo za zwracanie mi uwagi na kompozycję kodu
    > podcinam gardło.

    To znaczy, że jak ktoś Ci pokaże, że coś możesz gdzieś zrobić lepiej to
    podcinasz gardło? Ja tam wolę korzystać z dobrych rad.

    Ogólnie we wszystkich kategoriach inżynierki jest tak, że nie ma typowej dla
    innych dziedzin, hierarchii typu lider/manager który uprawia propagandę
    sukcesu i jak piszesz mrówków wierzących w wielki sukces.
    Wygląda to tak, że są zespoły strikte techniczne i mam tu przykłady, właśnie
    it, jak i typowa inżynierka materiałowa. I tu i tu hierarchia jest taka
    sama czyli jest szef "techniczny" który doświadczonym specjalistą, kieruje
    zwykle kilkuosobowym zespołem młodszych specjalistów i razem budują czy to
    aplikację, czy to super-wytrzymały pręt. A dopiero nad takim zespołem jest
    albo jeszcze jeden specjalista, albo od razu nad nim jest już gość od
    zarządzania, który realizuje zarówno potrzeby płacowe jak i sprzętowe.
    Nad takim zespołem często też czuwa ktoś(tu chodzi o poszczególne
    aplikacje), kto kontroluje co gdzie i kiedy było zrobione i se zapisuje co
    w danej wersji aplikacji jest zrobione. A jak to u was wygląda, chętnie się
    dowiem.
    W każdym razie odnosząc się do meritum, to że po jakimś czasie na stanowisku
    technicznym stoi się na stanowisku kierowniczym, czy to na czele zespołu
    czy jako mrówka, wydaje mi się oczywistą koleją rzeczy, a nie tempym
    awansem.