PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile wynosi najniższe wynagrodzenie

  • 1. Data: 2008-02-13 10:12:32
    Temat: Ile wynosi najniższe wynagrodzenie
    Od: <k...@n...pl>

    Ile wynosi najniższe wynagrodzenie(brutto),jakie może pracodawca napisac na
    umowie.dzięki

  • 2. Data: 2008-02-13 10:26:45
    Temat: Re: Ile wynosi najniższe wynagrodzenie
    Od: "Boa" <R...@p...onet.pl>

    > Ile wynosi najniższe wynagrodzenie(brutto),jakie może pracodawca napisac
    > na

    Google się potłukły?

    http://www.google.com/search?q=najni%C5%BCsze+wynagr
    odzenie&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:of
    ficial&client=firefox-a

    Boa.

  • 3. Data: 2008-02-13 13:49:31
    Od: marcela <m...@o...pl>

    On 13 Lut, 11:12, <k...@n...pl> wrote:
    > Ile wynosi najniższe wynagrodzenie(brutto),jakie może pracodawca napisac na
    > umowie.dzięki

    pracodawca może napisać wynagrodzenie jakie chce np. brutto 300 zł +
    premia, Brutto 748 + premia, dowolność wybrania pod warunkiem, że 3/4
    etatu, 1/2 etatu, 1/5 etatu - tu też wybór dowolny.

  • 4. Data: 2008-02-13 15:52:44
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "marcela" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com..
    .
    > pracodawca może napisać wynagrodzenie jakie chce np. brutto 300 zł +
    > premia, Brutto 748 + premia, dowolność wybrania pod warunkiem, że 3/4
    > etatu, 1/2 etatu, 1/5 etatu - tu też wybór dowolny.

    Teoretycznie, nie musi być nawet warunku że 3/4, 1/2 ... itp etatu.
    Na umowie może być nawet 1 zł. Ważne aby płaca pracownika za miesiąc /w
    roku 2008/ nie była niższa niż 1126 zł brutto.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2008-02-13 17:30:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fov2qq$gp3$1@node1.news.atman.pl Nikiel ;-)
    <n...@p...fm> pisze:

    > Teoretycznie, nie musi być nawet warunku że 3/4, 1/2 ... itp etatu.
    Nie bardzo. KP w art. 29 §1 wyraźnie wskazuje, że w umowie o pracę winien
    być określony wymiar czasu pracy.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2008-02-13 21:55:59
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w
    wiadomości
    > W wiadomości news:fov2qq$gp3$1@node1.news.atman.pl Nikiel ;-)
    > Nie bardzo. KP w art. 29 §1 wyraźnie wskazuje, że w umowie o pracę
    winien
    > być określony wymiar czasu pracy.

    Jej chodziło o wynagrodzenie, a nie o to co ma być na umowie o pracę. Bo
    jeśli o to się rozchodzi to jeszcze _bezwarunkowo_ musi być stanowisko,
    miejsce pracy itp bajery ;)
    Ale nie ma związku między wielkością wynagrodzenia a wielkością etatu.
    :]

  • 7. Data: 2008-02-13 22:59:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fovo3u$kvg$1@node1.news.atman.pl Nikiel ;-)
    <n...@p...fm> pisze:

    > 3/4
    > winien
    > Jej chodziło o wynagrodzenie, a nie o to co ma być na umowie o pracę.
    A przeczytaj dokładnie może, co?

    > Bo
    > jeśli o to się rozchodzi
    Rozchodzą to się małżeństwa i pieniądze. ;)

    > to jeszcze _bezwarunkowo_ musi być stanowisko,
    Bezwarunkowo stanowisko? Doprawdy? To ja podstawę prawną bym poprosił.

    > Ale nie ma związku między wielkością wynagrodzenia a wielkością etatu.
    Nie pisz głupstw - oczywiście, że jest. Nazywa się to minimalne
    wynagrodzenie.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-02-14 00:07:05
    Od: marcela <m...@o...pl>

    On 13 Lut, 23:59, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    >
    > Bezwarunkowo stanowisko? Doprawdy? To ja podstawę prawną bym poprosił.

    > Nie pisz głupstw - oczywiście, że jest. Nazywa się to minimalne

    Minimalne wynagrodzenie to chyba tam 1126, nieważne 50zł w tą czy w
    tamtą.
    Wiadomo, pracodawcy nie chcą odprowadzać dużych składek od
    zatrudnionego na umowę, dlatego piszą na umowie - jeżeli 1/2 etatu to
    ta stawka dzielona na pół, jeżeli 1/5 to stawka minimalna dzielona na
    5 itd
    Wiadomo, że cały etat to 8 godz więc jeżeli chodzi o 1/2 etatu np to
    nie będzie pracował 4 godz tylko np 10 albo różnie bo nikt tego nie
    sprawdza.A dodatkowe pieniądze dostanie do kieszeni.
    Na papierze będzie - dostał 550 zł za 1/2 etatu i wszystko jest zgodne
    z prawem.

  • 9. Data: 2008-02-14 08:25:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    marcela pisze:

    > Na papierze będzie - dostał 550 zł za 1/2 etatu i wszystko jest zgodne
    > z prawem.

    Nie przesadzajmy. Można mówić, że jest to powszechne, że jest to
    korzystne i dla pracownika i dla pracodawcy, ale - na Boga - nie mówmy,
    że jest to zgodne z prawem, bo nie jest.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-02-14 20:17:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    f.googlegroups.com
    marcela <m...@o...pl> pisze:

    > Minimalne wynagrodzenie to chyba tam 1126, nieważne 50zł w tą czy w
    > tamtą.
    Ważne.

    > Wiadomo, pracodawcy nie chcą odprowadzać dużych składek od
    > zatrudnionego na umowę,
    Dużych? Oni by najchętniej nie odprowadzali żadnych, a o pracowniku, który
    uległ wypadkowi przy pracy lub nabawił się choroby zawodowej po prostu
    zapomnieli.

> [...]
    > nie będzie pracował 4 godz tylko np 10 albo różnie bo nikt tego nie
    > sprawdza.A dodatkowe pieniądze dostanie do kieszeni.
    Albo i nie dostanie, bo go pracodawca-łajdak oszuka.
    Tylko idiota może podpisać taką umowę.

    > Na papierze będzie - dostał 550 zł za 1/2 etatu i wszystko jest zgodne
    > z prawem.
    Taa..., z prawem kaduka.

    --
    Jotte