PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile kosztuje czlowiek?

  • 1. Data: 2008-02-11 18:05:04
    Temat: Ile kosztuje czlowiek?
    Od: "Adam" <...@...pl>

    Zalozmy, ze sredni okres pracy czlowieka to 40 lat (pomiedzy 20 - 40 rokiem
    zycia), czyli 14600 dni. W tym czasie jest ok. 26*40=1040 dni urlopu oraz okolo
    4200 dni wolnych (weekendy etc.), a wiec pozostaje 9400 dni pracujacych. Srednio
    liczac 8 godzinny dzien pracy, mamy wiec 9400*8=75200 godzin pracy zarobkowej w
    zyciu. Zarabiajac 20PLN/godzine netto (co daje okolo 3000 PLN miesiecznie)
    jestesmy w stanie zarobic 1,500,000 PLN w ciagu zycia!

    PS1.:Oczyiwscie do tej kwoty mozna dojsc prosciej - mnozac zarobki miesieczne
    przez ilosc przepracowanych miesiecy, ale mysle ze powyzsze cyfry bardziej
    odzwierciedlaja cykl pracy czlowieka.
    PS2.: Srednia cena mieszkania w Krakowie to okolo 1/3 tej stawki (500,000 PLN).

    Konkluzje? Boje sie formulowac.
    Adam

  • 2. Data: 2008-02-11 18:38:42
    Temat: Re: Ile kosztuje czlowiek?
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Adam pisze:

> [...]
    > cyfry bardziej odzwierciedlaja cykl pracy czlowieka.
    > PS2.: Srednia cena mieszkania w Krakowie to okolo 1/3 tej stawki

    No a musisz mieszkać w Krakowie? Sam se możesz to mieszkanie wybudować
    wytwarzając wszystkie potrzebne ci elementy? Zapomniałeś że masę ludzi
    zarabia dużo poniżej tych 3000 zł na miesiąc. Porównałeś to z innymi
    państwami? (500,000 PLN) to już nie średnie mieszkanie ( 70 metrowe
    licząc po ok 7 tys za m^2 ). Itp itd. Takimi wyliczeniami to się możesz
    co najwyżej podetrzeć jak są zrobione na dość "przyjemnej" serwetce a do
    niczego innego.

  • 3. Data: 2008-02-11 18:38:49
    Od: "\(\)pEr@T\(\)r" <k...@p...onet.pl>

    Za komuny bylo prosciej i lepiej....
    .....praca pewna i mieszkanie darmowe dawali ;-)

  • 4. Data: 2008-02-11 20:23:05
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Konkluzje? Boje sie formulowac.

    Przy założeniu, że z zarobionej kwoty sporą część zjadają różnego rodzaju
    podatki, konkluzją jest, że nie opłaca się pracować :)

    e.

  • 5. Data: 2008-02-12 10:48:28
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    > Przy założeniu, że z zarobionej kwoty sporą część zjadają różnego rodzaju
    > podatki, konkluzją jest, że nie opłaca się pracować :)

    O! Właśnie, poznałem kilku takich, nie pracują, bo im się nie opłaca i jakoś
    ciągną.

  • 6. Data: 2008-02-12 13:11:09
    Od: MariuszR <mariuszr.post@pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > wytwarzając wszystkie potrzebne ci elementy? Zapomniałeś że masę ludzi
    > zarabia dużo poniżej tych 3000 zł na miesiąc. Porównałeś to z innymi

    Porównywać z innymi państwami można co najwyżej ile tam człowiek musi
    pracować na dom a ile u nas, cen nie ma sensu.
    W Krakowie też nie każdy musi mieszkać ale albo to będzie inne miasto o
    podobnej wielkości z podobnymi cenami i zarobkami albo będzie to jakiejś
    mniejsze w którym nie tylko ceny ale i zarobki też są mniejsze.
    A miejsce do zamieszkania do jednak jedna z podstawowych potrzeb człowieka.
    Autor wątku natomiast nie wziął pod uwagę że jednak ludzie zazwyczaj
    żyją w parach, więc zarobki należało by pomnożyć przez dwa. Wtedy to
    wychodzi już nie 1/3 a 1/6 czyli około 7 lat.

    Gorzej jeśli człowiek zamiast odrabiać wyłożone pieniądze musi spłacać
    kredyt. Policzyłem sobie szybko na stronach ING kredyt 500 tys na 40
    lat, wyszło mi że rata by wynosiła 3000 zł. co przez te 40 lat daje
    kwotę 1,4 mln złotych.

    --
    Mariusz Rzepkowski ====================================
    Ogarnięcie wzrokiem przebiegu wydarzeń następuje wtedy,

  • 7. Data: 2008-02-12 20:30:56
    Od: "Adam" <...@...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Takimi wyliczeniami to się możesz co najwyżej podetrzeć jak są zrobione na
    > dość "przyjemnej" serwetce a do niczego innego.

    Witam,

    W poscie chodzilo mi o ukazanie kuriozum kosztow, jakie sa wystarczajce, aby
    utrzymac czlowieka. 1,4mln to w PL zycie na przyzwoitym poziomie - oczywiscie,
    nie wszyscy tyle zarobia w zyciu. Szczerze mowiac, myslalem ze jest to o wiele
    wiecej.

    Tomek - nie interesuja mnie porownania z Bengalem czy innymi miejscami. Jesli
    jestes ciekaw, sam sobie zrob analizy. Bede uprzejmy: spieprzaj, Dziadu.

    Adam

  • 8. Data: 2008-02-18 18:03:02
    Od: "Przemek" <o...@m...com>

> [...]
    > 9400*8=75200 godzin pracy zarobkowej w zyciu. Zarabiajac 20PLN/godzine
    > netto (co daje okolo 3000 PLN miesiecznie) jestesmy w stanie zarobic

    Warto popatrzyc na to z jeszcze innej strony : zobacz jakie odszkodowanie
    daja za smierc takiego czlowieka
    firmy ubezpieczeniowe .Np idzie sobie taki czlowiek chodnikiem i wpada na
    niego jakis szybki i wsciekly ktory nie wyrobil na zakrecie.
    Jak myslisz ile dostanie rodzina z polisy sprawcy? Niestety u nas sa to
    smieszne grosze w porownaniu z reszta cywilizowanego swiata.
    U nas ciagle zycie ludzkie jest bardzo tanie.

    pzdr

  • 9. Data: 2008-02-18 18:42:34
    Od: sz <s...@b...no>

    Przemek wrote:
    > Jak myslisz ile dostanie rodzina z polisy sprawcy? Niestety u nas sa to
    > smieszne grosze w porownaniu z reszta cywilizowanego swiata.

    dopominasz sie o wyzsze skladki ubezpieczeniowe? :->

  • 10. Data: 2008-02-20 13:33:29
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 11 Feb 2008 19:05:04 +0100, "Adam" <...@...pl> wrote:

> [...]
    >zyciu. Zarabiajac 20PLN/godzine netto (co daje okolo 3000 PLN miesiecznie)
    >jestesmy w stanie zarobic 1,500,000 PLN w ciagu zycia!
    w trakcie urlopu 26dni*40 lat tez dostajesz wynagrodzenie.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info