PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle kosztuje czlowiek? › Re: Ile kosztuje czlowiek?
  • Date: Tue, 12 Feb 2008 14:11:09 +0100
    From: MariuszR <mariuszr.post@pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ile kosztuje czlowiek?

    Tomek pisze:

    > No a musisz mieszkać w Krakowie? Sam se możesz to mieszkanie wybudować
    > wytwarzając wszystkie potrzebne ci elementy? Zapomniałeś że masę ludzi
    > zarabia dużo poniżej tych 3000 zł na miesiąc. Porównałeś to z innymi
    > państwami?

    Porównywać z innymi państwami można co najwyżej ile tam człowiek musi
    pracować na dom a ile u nas, cen nie ma sensu.
    W Krakowie też nie każdy musi mieszkać ale albo to będzie inne miasto o
    podobnej wielkości z podobnymi cenami i zarobkami albo będzie to jakiejś
    mniejsze w którym nie tylko ceny ale i zarobki też są mniejsze.
    A miejsce do zamieszkania do jednak jedna z podstawowych potrzeb człowieka.
    Autor wątku natomiast nie wziął pod uwagę że jednak ludzie zazwyczaj
    żyją w parach, więc zarobki należało by pomnożyć przez dwa. Wtedy to
    wychodzi już nie 1/3 a 1/6 czyli około 7 lat.

    Gorzej jeśli człowiek zamiast odrabiać wyłożone pieniądze musi spłacać
    kredyt. Policzyłem sobie szybko na stronach ING kredyt 500 tys na 40
    lat, wyszło mi że rata by wynosiła 3000 zł. co przez te 40 lat daje
    kwotę 1,4 mln złotych.

    --
    Ogarnięcie wzrokiem przebiegu wydarzeń następuje wtedy,