PracaGrupypl.praca.dyskusje › IT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy

  • 111. Data: 2006-08-19 19:07:21
    Temat: Re: IT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 19 Aug 2006 20:11:20 +0200, Tomek <n...@w...pl>
    w <ec7kdl$s5g$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    > "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> wrote in message
    > Widziałem masę podręczników i albo miał 1500 stron ale nic konretnego w nich
    > nie było, albo miały 10 i nawet jako papier do twarzy by się nie nadały.
    > Nie mówiąc o tym że często były rozbieżności pomiędzy wiedzą ze źródeł
    > producenckich a rzeczywistością. W przypadku np Linuxa to jeszcze nie
    > widziałem czegoś co byłoby error free.

    Linux nieszczególnie ejst poważnie traktowaną biznesową technologią.
    Solaris jest poważnije traktowany.

    > I zmienialiście go o 180 stopni po tym? Nie sądzę. Poza tym jakbym zajmował
    > się samym serwerkiem to spoko miałbym czas się douczyć. Ale jak robisz 100
    > rzeczy to jest trudniej.

    Nie, to jest w temacie, żę po 6 miesiącach będziesz się mógł papierem
    podetrzeć.

    > Mówię o ludziach którzy pacowali w dużych i dobrych firmach. Często w wielu
    > miejscach na raz. I CV miało więcej niż 1 stronę...
    > Nie mówię że nie mogli wogóle znaleźć pracy. Nie mogli znaleźć nic naprawdę
    > porządnego.

    Co znaczy porządnego? Ty, gdzie ja pracuję, są ludzie ze sporej części
    Polski. Admini też. Nie próbujesz, nie jedziesz. Sam bujałem się z
    Wrocławia do Wawy i Poznania na rozmowy.

    > Staż mam wystarczający, ale polskie firmy olewają moje CV. Zachodnie

    Jakiś powód tego olewania musi być, może nie wygląda jak powinno, albo
    nie ma w nim tego, czego te firmy szukają?

    > częściej odpowiadają. Za młody byłem jak zaczynałem pracę kilka lat temu.

    Zaczekaj: zaczynałeś pracę kilka lat temu, teraz studiujesz, to znaczy,
    że masz sporo lat doświadczenia, i nawet robiąc 100 rzeczy na raz, sporo
    się można nauczyć.
    Ja podczas robienia podobnych rzeczy wyklepałem sporo kodu (Perl, PHP),
    zrobiłem jeden serwis w całości (BIP), nabrałem większego doświadczenia
    z bazami danych (grzebałem w Sybase, byłem na topie z rozwojem Postgresa),
    sorry, ale podczas takiej pracy można zrobić coś, co potencjalnemu
    pracodawcy ma szanse zaimponować.

    > Dziś szczyle startują od o wiele wyższej pozycji niż ja, więc szybciej
    > dochodzą do czegoś. Więc znów chciałbym być szczylem ;)

    Obawiam się, że szczylstwo nie ma tu nic do rzeczy.

    > Tomek

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 112. Data: 2006-08-20 01:21:46
    Od: "Tomek" <n...@w...pl>

    > Hmm, jeżeli wypuszczasz rocznie 2k na komputer, to towja decyzja,
    > podobnie jak z wyjazdem wakacyjnym.
    Rzeczywiście 2000 to porażająca kwota. A czy może zauważyłeś że w moich
    kwotach wogóle nie ma opłat za mieszkanie, ubranie, żarcie itp?
    Czyli żyję niemalże w próżni? A dokładniej: ktoś inny za to płaci. Jakbym
    chciał sam płacić to by nie było mnie stać.

    > Dokładnie to chyba dwa.
    > Poszukaj na stronach suna, wybierz kraj i poklikaj, ja znalazłem w ciągu
    > pięciu minut:
    > https://www.suntrainingcatalogue.com/eduserv/client/
    loadCourse.do?coCourseCode=CX-310-011&vat=show_brutt
    > Kwestia tego, w czym chcesz się specjalizować.
    Ok, nie chcę żadnych badziewii w stylu Solaris. Certyfikaty, kursy? Tylko z
    baz danych jak coś. I to wyłącznie Oracle, MS SQL.

    > W czym dokładnie widzisz problem?
    W tym że materiały które się dostaje są najczęściej mało kompetentnie
    napisane.

    > Co studiujesz i na którym roku? Bo jak sobie dobrze przypomnę, to w
    > okolicy czwartego roku miałem trochę luzu, piąty to był luz totalny.
    Informę. Zaocznie. IV rok (ostatni bo to inż) Ale zanim ktoś zacznie że na
    zaocznych jest luzik to powiem że ludzie co mają pokończone dzienne to u nas
    wymiękają.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 113. Data: 2006-08-20 01:28:26
    Od: "Tomek" <n...@w...pl>

    > Linux nieszczególnie ejst poważnie traktowaną biznesową technologią.
    > Solaris jest poważnije traktowany.
    Ok, ogólnie niech będą systemy Unixowe i podobne.

    > Co znaczy porządnego? Ty, gdzie ja pracuję, są ludzie ze sporej części
    > Polski. Admini też. Nie próbujesz, nie jedziesz. Sam bujałem się z
    > Wrocławia do Wawy i Poznania na rozmowy.
    Cytuję "nie znalazłem ciekawej pracy i firmy która mnie doceni. Teraz
    odszedłem z informy do handlu i zarabiam 3x więcej niż wzięty admin" - jakim
    był: przypis mój.

    > Jakiś powód tego olewania musi być, może nie wygląda jak powinno, albo
    > nie ma w nim tego, czego te firmy szukają?
    Firmy szukają programistów w 80%. Jestem programistą z wykształcenia, ale
    nie z powołania. Pozostałe 20% to: DBA ok 15% i admini innej maści 4% oraz
    inne 1%.
    To oczywiście szacunki mniej więcej na podstawie tego co widzę w
    ogłoszeniach.

    > Zaczekaj: zaczynałeś pracę kilka lat temu, teraz studiujesz, to znaczy,
    > że masz sporo lat doświadczenia, i nawet robiąc 100 rzeczy na raz, sporo
    > się można nauczyć.
    No i się nauczyłem, ale nie zawsze tego co jest na czasie i nie zawsze na
    tyle żeby móc z tego zrobić papier.

> [...]
    > z bazami danych (grzebałem w Sybase, byłem na topie z rozwojem Postgresa),
    > sorry, ale podczas takiej pracy można zrobić coś, co potencjalnemu
    Ja pogrzebałem nieco w Oracle, SBS, wdrożyłem spory system informatyczny,
    zbudowałem masę sieci (tanim kosztem), utrzymywałem ruch w kilkuset kompach
    w kilkudziesięciu lokalizacjach w zasadzie sam, rozwiązałem masę innych
    pomniejszych problemów itp. Ale to wszystko mało jak na dziś.

    > Obawiam się, że szczylstwo nie ma tu nic do rzeczy.
    Dla mnie ma tyle że dziś bym dostał na start lepszą pracę i lepiej bym się
    ustawił nieco. A tak mam dziś nieco lat i w sumie mały dorobek.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 114. Data: 2006-08-20 05:40:58
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 19 Aug 2006 20:11:20 +0200, użyszkodnik "Tomek" <n...@w...pl>
    napisał:

    > Dziś szczyle startują od o wiele wyższej pozycji niż ja, więc szybciej
    > dochodzą do czegoś. Więc znów chciałbym być szczylem ;)

    eeeeeeejjjj, zdecydujcie się w końcu jak to jest

    sporo ludzi się użala że ci co zaczynali prace na początku lat 90tych
    to mieli zajefajnie i mieli lepszy start i w ogole mogli osiagnac duzo
    wiecej jak ci co robią to teraz, bo ci co obecnie pokończyli studia to
    jest w zasadzie pokolenie 1200 brutto i jedyną szansą jest zmywak w
    Dublinie

    Ty z kolei piszesz coś odwrotnego, więc jak to jest ???

    A może zawsze są szanse dla tych co umieją myśleć zaś narzekający
    zawsze będą narzekać...

    --
    futszaK
    601061867

  • 115. Data: 2006-08-20 06:22:10
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    futszaK wrote:

> [...]
    > jedyną szansą jest zmywak w Dublinie
    >
    > Ty z kolei piszesz coś odwrotnego, więc jak to jest ???

    Zasadniczo zmienila sie sytuacja na rynku pracy i na rynku
    pracodawcow. Moim zdaniem na niekorzysc w obu przypadkach.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.

  • 116. Data: 2006-08-20 12:35:53
    Od: "Tomek" <n...@w...pl>

    "futszaK" <f...@p...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Ty z kolei piszesz coś odwrotnego, więc jak to jest ???
    >
    > A może zawsze są szanse dla tych co umieją myśleć zaś narzekający
    Ja nie zaczynałem pracy w latach 90 tylko po roku 2000. A wtedy było już jak
    było.

    Tomek

  • 117. Data: 2006-08-20 15:48:06
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 20 Aug 2006 03:21:46 +0200, Tomek <n...@w...pl>
    w <ec9pt4$tu$2@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

> [...]
    > Czyli żyję niemalże w próżni? A dokładniej: ktoś inny za to płaci. Jakbym
    > chciał sam płacić to by nie było mnie stać.

    Nie, zastanawiam się nad inną rzeczą - po co wydawać2k rocznie na
    komputer? Serio. Po co? Jak siępsuje - rozumiem, ale w komputer psujący
    sięcały raz do roku jakoś nie wierzę.

    loadCourse.do?coCourseCode=CX-310-011&vat=show_brutt
    > Ok, nie chcę żadnych badziewii w stylu Solaris. Certyfikaty, kursy? Tylko z
    > baz danych jak coś. I to wyłącznie Oracle, MS SQL.

    No jasssne, Solaris to badziew.
    Wąsko starasz się specjalizować.

    > W tym że materiały które się dostaje są najczęściej mało kompetentnie
    > napisane.

    Rzeczywiście, warezowe ebooki to też badziew.

    > Informę. Zaocznie. IV rok (ostatni bo to inż) Ale zanim ktoś zacznie że na
    > zaocznych jest luzik to powiem że ludzie co mają pokończone dzienne to u nas
    > wymiękają.

    Dzienne z informy i wymiękają? Jakaś masakryczna uczelnia.

    > Tomek

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 118. Data: 2006-08-20 16:24:07
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 20 Aug 2006 03:28:26 +0200, Tomek <n...@w...pl>
    w <ec9pt4$tu$3@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    > "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> wrote in message
    > Ok, ogólnie niech będą systemy Unixowe i podobne.

    Taa, na przykład Sunowski podręcznik do administracji Solkiem to
    badziew.
    Ogólnie przecież Solaris to badziew.

    > Cytuję "nie znalazłem ciekawej pracy i firmy która mnie doceni. Teraz
    > odszedłem z informy do handlu i zarabiam 3x więcej niż wzięty admin" - jakim
    > był: przypis mój.

    No ja akurat znalazłem ciekawą pracę odpowiadającą moim zapatrywaniom
    jako programmer. Ty chcesz być adminem, adminów u mnie też szukali.
    Ale od Solarisa.

> [...]
    > inne 1%.
    > To oczywiście szacunki mniej więcej na podstawie tego co widzę w

    No to masz rzeczywiście do wyboru - szukać wymarzonej roboty jako
    administrator baz danych bez certyfikatów, albo zmienić pracę na nieco
    mniej odpowiadającą ideałowi, ale taką, która będzie bardziej
    satysfakcjonująca finansowo i zabierze mniej czasu.

> [...]
    > w kilkudziesięciu lokalizacjach w zasadzie sam, rozwiązałem masę innych
    > pomniejszych problemów itp. Ale to wszystko mało jak na dziś.

    A pochwaliłeś siębardziej opisowo w CVce?

    > Dla mnie ma tyle że dziś bym dostał na start lepszą pracę i lepiej bym się
    > ustawił nieco. A tak mam dziś nieco lat i w sumie mały dorobek.

    No ja zacząłem w 2002 roku. Od 1k pln brutto, przez 3 miesiące, potem
    było 1.5k brutto. W tym czasie uratowałem dupę pewnej instytucji, bo w
    końcu zrobiłem coś, co miało być zrobione zanim mnie przyjęto do pracy.
    Ale i tak był syf, to się zwolniłem.

    Ale jakiś dorobek masz, w przeciwieństwie do owych 'szczyli'.

    > Tomek

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 119. Data: 2006-08-20 16:30:53
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Jakub Lisowski napisał(a):

    [...]

    > Nie, zastanawiam się nad inną rzeczą - po co wydawać2k rocznie na
    > komputer? Serio. Po co? Jak siępsuje - rozumiem, ale w komputer psujący
    > sięcały raz do roku jakoś nie wierzę.

    Ja rocznie wydaję na sprzęt + oprogramowanie ok. 8 tyś. Tyle że ja jestem
    też zapalonym graczem. :)

    [...]

    > Dzienne z informy i wymiękają? Jakaś masakryczna uczelnia.

    Albo warunki takie że Ci dzienni po prostu "wymiękają" i idą szukać lepszej
    roboty. ;)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 120. Data: 2006-08-20 17:56:11
    Od: "Tomek" <n...@w...pl>

    > Nie, zastanawiam się nad inną rzeczą - po co wydawać2k rocznie na
    > komputer? Serio. Po co? Jak siępsuje - rozumiem, ale w komputer psujący
    > sięcały raz do roku jakoś nie wierzę.
    Liczę średnio. Potrzebuję czasem drukarkę, czasem toner, czasem dołożyć
    pamięci a co 2-3 lata zmieniam całego kompa (laptopa). I to mniej więcej
    wychodzi 2k rocznie.

    > No jasssne, Solaris to badziew.
    > Wąsko starasz się specjalizować.
    Relatywnie mało firm jest na Solarisie. Więcej znajdę z DB które wymieniłem

    > Rzeczywiście, warezowe ebooki to też badziew.
    Nie wszystkie, ale spora część. Ze 100 książek może 2-3 są w miarę.

    > Dzienne z informy i wymiękają? Jakaś masakryczna uczelnia.
    Mają dzienne z innych kierunków i najczęściej z innych uczelni. Uczelnia
    normalna tylko niektóre przedmioty mają dziwny program i nieco oderwanych od
    rzeczywistości wykładowców.

    Pozdrawiam
    Tomek