PracaGrupypl.praca.dyskusje › IT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy

  • 1. Data: 2006-08-12 09:51:02
    Temat: IT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

    Witam,

    W naszej firmie pojawil sie wakat na stanowisko....kurde jest to budzetowka
    i zamiast informatyka chcemy magika.

    Chcielibysmy aby wykonywal on nastepujace rzeczy:
    - robil strone internetowa a przede wszystkim opracowal ja graficznie
    - po tym programowal/kontynuowac tworzenie naszego wewnetrznego system
    informacyjnego firmy opartego na zestawie PHP, czyli linux, php, mysql,
    java, javascript
    - zajmowal sie sprzetem komputerowym i jego serwisowaniem, a takze
    zawozeniem i odbieraniem go z/do serwisu jak cos wiekszego niz dolozenie
    czesci (np wymiana cpu,ram,diagnoza)
    - helpdesk, czyli zacial mi sie komputer, sesja citrixa padla czy VPN padl,
    albo nie moge drukowac... :)

    Z naszej strony, jako firmy, dajemy zatrudnienie na stale i ok 1200 netto.
    Jak uwazacie, czy latwo bedzie znalezc takiego pracownika ? Jak napisalem
    powyzej bedzie to musial byc magik - znac sprzet, oprogramowanie, grafike,
    programowanie, jezdzic po filiach i zawozil/przywozic komputery i ciezkie
    monitory CRT (mamy kierowce ktory obwozi go po kilkunastu oddzialach na
    terenie miasta), jednak czasem musi wziasc bilet i samemu pojechac i
    wrocic - wowczas bierze tylko dysk i srubokret, nic wiecej. Czy taka osoba
    bedzie sumiennie wypelniac swoje obowiazki ? Praca jest stresujaca,
    bo...jest to IT i nie ma konkretnego zadania na dzien. Jest to praca z
    jednej strony wymagajaca skupienia, ostroznosci przy wdrazaniu i zamianie
    oprogramowania (zamiana skryptow php w czasie pracy) a z drugiej stronie
    praca wymagajaca pospiechu, dokladnosci, latania po budynku i po filiach. W
    sumie nie mozna sie bedzie zajac caly dzien jednym zadaniem.
    Praca w godzinach od 730 do 1530. ale do 1900 pelniony dyzur pod telefonem w
    domu i pomoc zdalna (komp sie nie wylacza, zdechla sesja Citrixa itd)
    Telefon dajemy sluzbowy i 2 lub 3 godzinki gratis dla pracownika do
    wygadania :) Po roku moze laptop.

    Jak uwazacie teraz. Z jednej strony dajemy wiecej niz 800 netto, bo 1200 a z
    telefonem byloby to 1300, z drugiej wymagamy duzo i dyzuru po 15-tej w domu
    pod telefonem (presja psychiczna) - firma dziala od 730 do 1900. Jest
    kilkadziesiat lokalizacji, spietych siecia VPN z baza danych w naszym HQ i
    kazdy VPN MUSI dzialac 24/7
    Da sie znalezc takiego pracownika...? :) I co wazniejsze, czy bedzie on
    sumiennie wykonywal 1500 obowiazkow na raz ? Nie bedzie mogl sie skupic
    dokladnie na jednym zadaniu tylko bedzie 8 godzin non stop mial zajecie.
    Raczej w ogole sie nie rozwinie, bo kiedy :)

  • 2. Data: 2006-08-12 10:00:38
    Temat: Re: IT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Marek napisał(a):

    > Z naszej strony, jako firmy, dajemy zatrudnienie na stale i ok 1200 netto.

    1200 euro, tak?

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2006-08-12 10:14:25
    Od: Marcin Gondek <d...@e...net>

    Marek napisał(a):

    > W naszej firmie pojawil sie wakat na stanowisko....kurde jest to budzetowka
    > i zamiast informatyka chcemy magika.

    [...]

    Zatrudnicie młodego po studiach albo w trakcie, popracuje pół roku i się
    zwolni - to taka praca to idzie się zaje*.

    Pytanie czy takie zatrudnianie ma sens?

    --
    Marcin Gondek
    http://fido.e-utp.net

  • 4. Data: 2006-08-12 10:18:20
    Od: "Mr M" <s...@g...pl>

> [...]

    > Jak uwazacie, czy latwo bedzie znalezc takiego pracownika ? Jak napisalem

    Hehehe, dobre. Trochę się uśmiałem. Zawsze jest tak, że pracodawca wymaga 10
    000 umiejetności, ale jak ma zapłacić to...jak za sprzątaczkę, która musi
    jedynie umieć obsługiwać mopa. Moim zdaniem nie znajdziecie takiego
    pracownika. Chyba, że jakiegoś desperata zaraz po studiach (bez wiedzy i
    doświadczenia). No, chyba, że ta pensja jest w EUR. Z tego co wiem (sam
    niedawno zmieniałem pracę), to w branży IT jest coraz lepiej i nawet zaraz
    po studiach można spokojnie znaleźć pracę za 2000-2500zł netto. A jak ktoś
    ma kilka lat doświadczenia w pracy na stanowisku, to za 1200zł palcem nie
    kiwnie.

    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 5. Data: 2006-08-12 10:18:44
    Od: "Plywak" <l...@-...pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > 1200 euro, tak?

    ano, 1200 euro, to ma u nas admin, który wykonuje może 1/4 tej roboty co w
    tym ogłoszeniu,
    to chyba jakies wygłupy, ten pierwszy post :)

    M.

  • 6. Data: 2006-08-12 10:19:15
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > 1200 euro, tak?

    nie ma to jak poczucie humoru...to jest polska budzetowka
    Niestety to PLN - Polskie Lipne Niewystarczajace.

  • 7. Data: 2006-08-12 10:21:06
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Na rynku jest popyt na specjalistow, firmy nie moga znalezc ludzi za duzo
    wieksze pieniadze.
    Za takie pieniadze to tylko student jakies marnej uczelni, ktory bedzie sie
    uczyl w trakcie pracy, a jak tylko sie czegos nauczy to prysnie do lepszej
    firmy.

  • 8. Data: 2006-08-12 10:27:42
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

    > ano, 1200 euro, to ma u nas admin, który wykonuje może 1/4 tej roboty co w
    > tym ogłoszeniu,
    > to chyba jakies wygłupy, ten pierwszy post :)

    nie wylgupy tylko budzetowka w Szczecinie...Nie zartuje

  • 9. Data: 2006-08-12 10:30:31
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

> [...]
    > ma kilka lat doświadczenia w pracy na stanowisku, to za 1200zł palcem nie

    a zastanawiales sie ze wazna jest rowniez lokalizacja ? Ja mowie o
    Szczecinie gdzie...sami wiecie

  • 10. Data: 2006-08-12 10:36:01
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Marek napisał(a):
    > a zastanawiales sie ze wazna jest rowniez lokalizacja ? Ja mowie o
    > Szczecinie gdzie...sami wiecie
    Zatem blisko do Niemiec.
    IHMO - nie ma szans, chyba ze bedzie do 40paroletni informatyk-pasjonat
    po studium informatycznym, ktory chce dociagnac do emerytury albo
    student absolwent liceum/technikum, ktory nie zdal matury i chce jakos
    rok przetrzymac
    --
    badzio