PracaGrupypl.praca.dyskusjeIT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy › Re: IT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy
    From: "Tomek" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: IT - polaczenie wielu stanowiska a jakosc pracy
    Date: Sun, 20 Aug 2006 03:28:26 +0200

    "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> wrote in message
    news:slrneeeob9.gbt.jakub@jakub.kofeina.net...
    > Linux nieszczególnie ejst poważnie traktowaną biznesową technologią.
    > Solaris jest poważnije traktowany.
    Ok, ogólnie niech będą systemy Unixowe i podobne.

    > Co znaczy porządnego? Ty, gdzie ja pracuję, są ludzie ze sporej części
    > Polski. Admini też. Nie próbujesz, nie jedziesz. Sam bujałem się z
    > Wrocławia do Wawy i Poznania na rozmowy.
    Cytuję "nie znalazłem ciekawej pracy i firmy która mnie doceni. Teraz
    odszedłem z informy do handlu i zarabiam 3x więcej niż wzięty admin" - jakim
    był: przypis mój.

    > Jakiś powód tego olewania musi być, może nie wygląda jak powinno, albo
    > nie ma w nim tego, czego te firmy szukają?
    Firmy szukają programistów w 80%. Jestem programistą z wykształcenia, ale
    nie z powołania. Pozostałe 20% to: DBA ok 15% i admini innej maści 4% oraz
    inne 1%.
    To oczywiście szacunki mniej więcej na podstawie tego co widzę w
    ogłoszeniach.

    > Zaczekaj: zaczynałeś pracę kilka lat temu, teraz studiujesz, to znaczy,
    > że masz sporo lat doświadczenia, i nawet robiąc 100 rzeczy na raz, sporo
    > się można nauczyć.
    No i się nauczyłem, ale nie zawsze tego co jest na czasie i nie zawsze na
    tyle żeby móc z tego zrobić papier.

    > Ja podczas robienia podobnych rzeczy wyklepałem sporo kodu (Perl, PHP),
    > zrobiłem jeden serwis w całości (BIP), nabrałem większego doświadczenia
    > z bazami danych (grzebałem w Sybase, byłem na topie z rozwojem Postgresa),
    > sorry, ale podczas takiej pracy można zrobić coś, co potencjalnemu
    > pracodawcy ma szanse zaimponować.
    Ja pogrzebałem nieco w Oracle, SBS, wdrożyłem spory system informatyczny,
    zbudowałem masę sieci (tanim kosztem), utrzymywałem ruch w kilkuset kompach
    w kilkudziesięciu lokalizacjach w zasadzie sam, rozwiązałem masę innych
    pomniejszych problemów itp. Ale to wszystko mało jak na dziś.

    > Obawiam się, że szczylstwo nie ma tu nic do rzeczy.
    Dla mnie ma tyle że dziś bym dostał na start lepszą pracę i lepiej bym się
    ustawił nieco. A tak mam dziś nieco lat i w sumie mały dorobek.

    Pozdrawiam
    Tomek