PracaGrupypl.praca.dyskusjeGdzie się podziali programiści › Re: Gdzie się podziali programiści
    From: "kantor" <k...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Gdzie się podziali programiści
    Date: Fri, 15 Sep 2006 11:12:02 +0200

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:eedpmp$jkk$1@news.onet.pl...

    > Wiesz, takiej osoby nie zatrudnilbym na tym stanowisku wogole, a nie tylko
    > za duze pieniadze. Albo potrzebuje kogos, kto sie zna, albo kogos, kto
    > twierdzi, ze sie zna, jesli to drugie, znaczy sie, potrzebuje osoby na
    > calkiem inne stanowisko niz podawal.

    Się zgadza...
    Ja stosuję jeszcze inną metodę, jako że projekt który prowadzę ma niski
    budzet
    i niestać mnie na siepaczy - to wyszukuje ludzi z potencjalem.
    Oni sobie pracują, ja ich douczam miliona sztuczek i rozwiązań, objaśniam
    technologie,
    ci umieją coraz więcej i są coraz bardziej przydatni.... potem idą do
    jakiejś fabryki softu
    w outsource'ing bo kasa wieksza... a ja w to miejsce biore kolejnego
    czlowieka z potencjalem.

    To transakcja wiązana - mam niski budzet wiec klepacz dostaje 1500 netto na
    wejście - i więcej raczej nie bedzie
    (no chyba ze sie zakotwiczy mocno w projekcie - wtedy dodatkowa premia
    ryczutem co miesiąc)
    Więc ogólnie pieniążki niskie, pracy dużo (bardzo dużo) - ale w zamian
    człowiek wychodzi z praktyką w CV,
    i z zapleczem wiedzy umożliwiającym swobodne przebicie się przez rekrutacje
    w fabrykach softu.
    Porządna znajomość MVC, observerów, dekoratorów, fasad i innych dupereli z
    wzorców projektowych,
    dotego JDBC, Log4J, Ant, lokalne składnice danych, szyfrowanie i inne
    przydatne toolsy i technologie.
    Przy rekrutacji nie oceniam wiedzy - bo tej wiedzy poprostu niema, szacuję
    jedynie czy człowiek jest kumaty.

    kantor