PracaGrupypl.praca.dyskusje › GRAFIKA hit XX wieku czy lipa

  • 11. Data: 2002-06-16 23:40:09
    Temat: Re: GRAFIKA hit XX wieku czy lipa
    Od: "Rafal Neumann" <n...@s...pl>

    "Jagoda Brzozowska" <j...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message
    news:aeiu0b$bto$1@news.gazeta.pl...
    > Zgadzam się. Popyt na grafików niby jest, a tak naprawdę pracodawcy mają
    zbyt
    > wysokie wymagania za śmieszne pieniądze.

    i duza "konkurencja" - obecnie wygrywa przewaznie nie ten kto zrobi ładnie
    ale ten kto zrobi to taniej,w rezultacie duza czesc zlecen zamiast
    realizowac firmy lub samodzielni graficy , realizuja licealisci z
    Photoshopem z plytki za 20zl i Flashem Trial

    jesli masz prawdziwy talent to jest to cos dla Ciebie,jesli liczysz na latwy
    pieniadz to daleko nie zajdziesz bez talentu

    Rafal Neumann

  • 12. Data: 2002-06-17 06:22:03
    Od: "Jacek B" <c...@p...onet.pl>

    nie jestem grafikiem, ale sadze ze jak ktos sie mianuje grafikiem
    KOMPUTEROWYM to pasuje zeby znal sie na tym komputerze, chyba ze bedzie
    rysowal na papierze i skanowal;-)
    Podrowienia dla Doroty (jpg, jpeg :-))))) tak to jest )

  • 13. Data: 2002-06-17 09:40:38
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    > Dokladnie!
    >
    > Swoja droga to ostatnio doszedlem do wniosku, ze dla informatykow wymazone
    > miejsce to Afganistan - tam to maja zapotrzebowanie teraz na specow od
    > kompow, bo Talibowie chyba tego tez zabraniali.

    Stary, bylbys tam bossem! Codziennie miska ryzu. Wszystkie panny Twoje.

    Andree

  • 14. Data: 2002-06-17 10:16:03
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Jacek B" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > nie jestem grafikiem, ale sadze ze jak ktos sie mianuje grafikiem
    > KOMPUTEROWYM to pasuje zeby znal sie na tym komputerze, chyba ze bedzie
    > rysowal na papierze i skanowal;-)

    Obslugi narzedzi graficznych mozna nauczyc sie na kursie, a talent
    artystyczny trzeba miec
    od urodzenia i nie da sie go nauczyc, a za kilka lat znajomosc obslugi
    komputera bedzie
    tak powszechna jak dzisiaj oblsuga dlugopisa...

  • 15. Data: 2002-06-17 13:33:47
    Od: "Jacek B" <c...@p...onet.pl>

    > Obslugi narzedzi graficznych mozna nauczyc sie na kursie ......
    <ciach>
    na kursie, hmm.. podobnie jak przytoczona w liscie Doroty -
    "dziewczynka-solarium :-)))"
    zgodze sie z jednym ze za kilka lat bedzie sie uzywac jak mlotka czy
    dlugopisu,
    ale komputery jak i systemy operacyjne oraz same softy musza sie stac
    bardziej idioto-odporne, nie mysli kolega??/
    U mnie w pracy jest pare takich wyszkolonych pracownikow (geodezja) i lamia
    mi sie rece czasami, a jak juz sie cos w systemie sypnie to
    ..........Y$%&^%$@*#@
    Jacek B

  • 16. Data: 2002-06-17 13:47:34
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "Rafal Neumann" <n...@s...pl> wrote in message

    > "Jagoda Brzozowska" <j...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in message
    > zbyt

    Duża część "grafików" ma zdecydowanie wygórowane wyobrażenia na temat swoich
    "dzieł" i zero jakiegokolwiek samokrytycyzmu. Inną sprawą jest oddzielenie
    grafika zajmującego się kreacją, od grafika zajmującego się pracą typowo
    rzemieślniczą.

> [...]
    > realizowac firmy lub samodzielni graficy , realizuja licealisci z
    > Photoshopem z plytki za 20zl i Flashem Trial

    Tu się zgodzę. Efekt jest taki, że duża część firm zajmujących się tą
    działalnością ciągnie coraz gorzej (co skutkuje również kurczeniem się rynku
    pracy dla grafików).

    > jesli masz prawdziwy talent to jest to cos dla Ciebie,jesli liczysz na
    latwy
    > pieniadz to daleko nie zajdziesz bez talentu

    Tu również się zgodzę :-)
    A czy nie jest tak, że w każdym zawodzie, aby być dobrym, potrzebne jest coś
    więcej niż chęć szybkiego zarobienia pieniędzy ?

    Pozdrawiam
    Adam

  • 17. Data: 2002-06-17 13:52:41
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    > <ciach>
    > na kursie, hmm.. podobnie jak przytoczona w liscie Doroty -
    > "dziewczynka-solarium :-)))"

    Mysle ze byla o wiele tansza ;))

> [...]
    > ale komputery jak i systemy operacyjne oraz same softy musza sie stac
    > bardziej idioto-odporne, nie mysli kolega??/

    Po prostu ludzie ktorzy nie beda potrafili obslugiwac narzedzi potrzebnych
    im
    w pracy wygina jak dinozaury... i beda mogli juz tylko narzekac niczym
    dzisiaj
    gornicy.

    > U mnie w pracy jest pare takich wyszkolonych pracownikow (geodezja) i
    lamia
    > mi sie rece czasami, a jak juz sie cos w systemie sypnie to

    Od tego jest helpdesk zeby im pomagac

  • 18. Data: 2002-06-17 15:08:10
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    > Stary, bylbys tam bossem! Codziennie miska ryzu. Wszystkie panny Twoje.

    E.. nie miska ryzu! Karabiny w ramach abonamentu internetowego bym
    przyjmowal, potem sprzedawal do sasiadujacego pakistanu ktory zbroi sie
    przeciwko Indiom i wrocilbym jako multimilioner :)

    Merlin

  • 19. Data: 2002-06-17 21:30:58
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > komputera bedzie
    > tak powszechna jak dzisiaj oblsuga dlugopisa...

    Tu się nie do końca zgodzę. Rysować na przyzwoitym, rzemieślniczym poziomie,
    na potrzeby grafiki użytkowej, można, i to jak najbardziej. W błędzie są ci,
    którzy myślą, że jakiekolwiek umiejętności biorą się 'z nieba'.
    Osobiście nie znam żadnej osoby, która mając lat dwadzieścia siadła i od
    razu rysowała tak jak trzeba, bo miała talent. Znam natomiast wiele, które
    przez lata praktyki na tyle wyćwiczyły rękę, poznały techniki, itd., że to
    co robią wygląda co najmniej przyzwoicie.

    pozdr.
    Asmira

  • 20. Data: 2002-06-17 21:33:09
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    > E.. nie miska ryzu! Karabiny w ramach abonamentu internetowego bym
    > przyjmowal, potem sprzedawal do sasiadujacego pakistanu ktory zbroi sie
    > przeciwko Indiom i wrocilbym jako multimilioner :)

    Ale najpierw musiałbyś zmienić obywatelstwo, hi, hi.
    Był jakiś czas temu pewien przedsiębiorczy oficer, który dał szansę
    polskiemu przemysłowi zbrojeniowemu. Kiepściutko skończył, choć na ludzki
    rozum nie naruszył prawa.

    pozdr.
    Asmira