PracaGrupypl.praca.dyskusje › GRAFIKA hit XX wieku czy lipa

  • 1. Data: 2002-06-16 12:02:53
    Temat: GRAFIKA hit XX wieku czy lipa
    Od: <l...@p...onet.pl>

    Jak myslicie czy zawod grafika jest na topie i czy wiaze sie on z wysokimi
    wynagrodzeniami ?
    -coraz wiecej osob ksztalci sie w zawodzie grafikow
    -grafika jest wszedzie(tv,internet,reklama,firmy,ksiazki,itp.)
    jak wy myslicie na ten temacik ?

  • 2. Data: 2002-06-16 12:44:24
    Temat: Re: GRAFIKA hit XX wieku czy lipa
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    <l...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > -coraz wiecej osob ksztalci sie w zawodzie grafikow
    > -grafika jest wszedzie(tv,internet,reklama,firmy,ksiazki,itp.)

    Myslimy (a w kazdym razie ja tak mysle), ze dopoki w tym popapranym kraju
    jest jak jest, to kazdy zawod, zeby nie wiem jak z przyszloscia, u nas
    bedzie ledwo dyszal i tylko najlepsi (lub z ukladami) beda mieli szanse.
    Pozatym kazdy rynek sie syci, co zreszta wiaze sie z tym co powiedzialem
    powyzej, i wieksze szanse masz w krajach, gdzie rozwija sie gospodarka. I
    tyle.
    /p

  • 3. Data: 2002-06-16 15:01:41
    Od: "bobers" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał

[...]

    Owszem, jest duży popyt na grafików komputerowych.

    --
    bobers

  • 4. Data: 2002-06-16 15:05:43
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > -coraz wiecej osob ksztalci sie w zawodzie grafikow
    > -grafika jest wszedzie(tv,internet,reklama,firmy,ksiazki,itp.)

    Zeby byc dobrym grafikiem to musisz miec zylke artystyczna nie
    informatyczna(komputer
    to tylko narzedzie takie jak pedzel czy dluto), tylko tyle powiem...

  • 5. Data: 2002-06-16 15:08:28
    Od: "+/-" <n...@e...available>

    komputer
    > to tylko narzedzie takie jak pedzel czy dluto), tylko tyle powiem...

    swiete slowa

    i zaden Corel v4987beta 321023 ani nawet Photoshop v74720646570asde nic nie
    pomoze za 1000lat jak ktos nie ma pojecia o Sztuce

  • 6. Data: 2002-06-16 16:14:19
    Temat: Odp: GRAFIKA hit XX wieku czy lipa
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

    Użytkownik "Efro" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Zeby byc dobrym grafikiem to musisz miec zylke artystyczna nie
    > informatyczna(komputer
    > to tylko narzedzie takie jak pedzel czy dluto), tylko tyle powiem...

    Dokładnie tak - ktoś niedawno napisał, że grafik komputerowy ma się do
    grafika z prawdziwego zdarzenia, jak malarz pokojowy do malarza...
    W obecnej chwili praktycznie kazdy posiadacz byle jakiego programu
    graficznego mianuje się grafikiem komputerowym. A chyba nie muszę pisac
    o ich pojęciu n/t tej prawdziwej grafiki - takich prac jest niewiele.

    ### Marek A. Czepil # tel. +48502 55 30 30 ###
    ### m...@m...to # GG 3244493 ###
    ### www.serwisowe.prv.pl ###

  • 7. Data: 2002-06-16 16:58:52
    Od: "igor67" <i...@p...onet.pl>

    > Owszem, jest duży popyt na grafików komputerowych.

    Gdzie????!!!!

  • 8. Data: 2002-06-16 18:33:19
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

> [...]
    > powyzej, i wieksze szanse masz w krajach, gdzie rozwija sie gospodarka. I

    Dokladnie!

    Swoja droga to ostatnio doszedlem do wniosku, ze dla informatykow wymazone
    miejsce to Afganistan - tam to maja zapotrzebowanie teraz na specow od
    kompow, bo Talibowie chyba tego tez zabraniali.

    Merlin

  • 9. Data: 2002-06-16 18:43:48
    Od: "Dorota" <p...@c...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]

    --
    Tak sobie w klawiaturkę postukałam
    no właśnie gdzie???????????gdzie????????? gdzie???????????

    A jak już to:
    Mam dwudziestoletnią praktykę w poligrafii, znam zabawki takie jak
    photoshop, corel, page maker, quark, ponadto html, java itd. Reasumujac:
    praktyka+programy graficzne i do łamania tekstów, ponadto tworzenie ston
    www. Żeby było śmieszniej mieszkam w .......................... Warszawie. I
    co............. wygrywa ze mną panienka (solarium, ~25 lat, podobno
    ogólniak, no i kurs grafiki komputerowej), ja niestety mam toche więcej lat.
    Pan HR patrzy w metrykę i przyjmuje tzw: młodą,dynamiczną. Widziałam stronę
    panienki. Radość kolorów, ogromne zdjęcia, jeżeli sie otwiera to trwa to
    min. 5 minut. Panienka przyjęta. I pierwszy problem. Nie rozumie dlaczeego
    jpg się otwiera a jpeg nie. I potem parę takich sytuacyjek. Ale ona jest
    grafik (?). Skutek jest taki, że drukarnia dostaje wynalazki które w druku
    wychodza mimo najlepszych starań inaczej niż taki (?)grafik(?)
    zaprojektował. Nie mówiac już o kliencie który zlecił projekt. Ah zresztą co
    tu gadać. Ponawiam gdzie????????? gdzie???????????

  • 10. Data: 2002-06-16 20:55:39
    Od: "Jagoda Brzozowska" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    Zgadzam się. Popyt na grafików niby jest, a tak naprawdę pracodawcy mają zbyt
    wysokie wymagania za śmieszne pieniądze. Zresztą, jak zwykle w tak
    popularnych zawodach, w pewnym momencie rynek jest nasycony pracownikami i
    potem trudno się dopasować do aktualnej sytuacji. Teraz można zauważyć
    rosnące zapotrzebowanie na grafików WWW.