PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ekwiwalent

  • 1. Data: 2005-02-08 09:51:54
    Temat: Ekwiwalent
    Od: "Katarzyna Bujanowska" <s...@U...pl>

    Witam,
    Mam wielką prośbę do Was. Czy możecie mi powiedzieć jak się oblicza
    ekwiwalent?
    Przysługuje mi 26 dni/w roku, pracowałam przez 3 miesiące. Obecnie występuje
    na drogę sądową <pracodawca nie wypłacił mi w ogóle wynagrodzenia> w pozwie
    oprócz normalnej pensji muszę podać kwotę za niewykorzystany urlop.
    I tak:
    Podstawa to - 1.000 PLN brutto
    Ryczałt za korzystanie z samochodu oraz komórki prywatnej (pkt. ten był
    zawarty w umowie o pracy) - 900 PLN brutto

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    --
    Katarzyna Bujanowska

  • 2. Data: 2005-02-08 10:04:01
    Temat: Re: Ekwiwalent
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 8 Feb 2005 10:51:54 +0100, "Katarzyna Bujanowska"
    <s...@U...pl> zakodował:

    >Czy możecie mi powiedzieć jak się oblicza
    >ekwiwalent?

    Liczy się tak, jak wynagrodzenie za urlop - ale to nie jest takie
    proste. Zależy od wielu czynników.

    Poczytaj rozporzadzenie w sprawie szczegolowych zasad udzielania
    urlopu wypoczynkowego, ustalania i wyplacania wynagrodzenia za czas
    urlopu oraz ekwiwalentu pienieznego za urlop.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-02-08 10:43:06
    Od: "Katarzyna Bujanowska" <s...@U...pl>

    > Poczytaj rozporzadzenie w sprawie szczegolowych zasad udzielania
    > urlopu wypoczynkowego, ustalania i wyplacania wynagrodzenia za czas
    > urlopu oraz ekwiwalentu pienieznego za urlop.

    Z tego co tam wyczytałam to 26/12x3 = 7 dni (tzn. 6,49 ale podobno się
    zawsze zaokragla na korzyść pracownika)

    Tylko że nie wiem od czego mam liczyć:( czy gwarantowany w umowie o pracy
    ryczałt za samochód i komórkę też można wliczyć w to. Czy też tylko z kwoty
    podstawy tzn. 1.000 PLN.

    ---
    Katarzyna Bujanowska

  • 4. Data: 2005-02-08 17:18:03
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Katarzyna Bujanowska
    <s...@U...pl> wystukał[a]:
> [...]
    > Tylko że nie wiem od czego mam liczyć:( czy gwarantowany w umowie o
    > pracy ryczałt za samochód i komórkę też można wliczyć w to. Czy też

    imo nie wlicza się tego ryczałtu, chyba nie dostałabyś tego ryczałtu
    gdybyś była na urlopie. /o tym dokładnie to powinien mówić regulamin
    wynagradzania/. Poza tym wydaje mi się, że ten ryczałt nie był
    oskładkowany i opodatkowany /np. tak jak delegacje/.

    A ekwiwalent liczy się tak:
    przeciętne wynagrodzenie z 3 miesięcy /uzupełnione jeżeli nie
    przepracowałaś wszystkich dni w miesiącu/
    czyli twoje to 1000.
    Dzieli się to na tzw współczynnik ekw. w 2004 roku było to 21,17 w
    2005 - 21. Jeżeli jest to urlop z 2004 roku to dzielisz przez 21,17,
    jeżeli część z 2005 roku to dzielisz przez 21.
    czyli 1000/21,17 = 47,24 zł za jeden dzień niewykorzystanego urlopu z
    2004 roku
    i 1000/21 = 47,62 zł za jeden dzień niewykorzystanego urlopu z 2005
    roku.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-02-08 18:42:16
    Od: "Katarzyna Bujanowska" <s...@U...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A ekwiwalent liczy się tak:

    Bardzo bardzo bardzo.... dziękuję :-)
    <ukłon> postokroć

    ------
    Katarzyna Bujanowska

  • 6. Data: 2005-02-08 22:08:07
    Od: "Katarzyna Bujanowska" <s...@U...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

    sorki jeszcze jedno pytanie: w sądzie pracy mogę się upominać o ryczałt za
    samochód i komórkę??

    Poza tym uznałam za stosowne wszystkich przestrzec przed firmą Allcom
    Telecom Service http://www.allcom-group.com.
    W sumie od sierpnia do września 2004 pracowało tam <oddział Polska- w-wa ul.
    Tamka> ok. 20 osób - nikt nie dostał wynagrodzenia. Firma się zmyła a osoba
    <Polak> który z nami podpisywała umowę o prace okazało się że (w/g PIP) nie
    ma uprawnień do reprezentacji spraw finansowych spółki. Poza tym firma ma
    Nip i Regon z kosmosu - znaczy się nigdzie nie zarejestrowany. Firma nie
    zapłaciła również podwykonawcą oraz firmie od której wynajmowała
    pomieszczenie - mam z nimi kontakt
    Dopiero teraz dowiedziałam się że podobne przekręty z tą firmą były rok
    temu.....
    Szkoda tylko że nie istnieją żadne przepisy żeby takich h...jów ścigać w
    innych krajach:-(

    Pozdrawiam

    Katarzyna Bujanowska

  • 7. Data: 2005-02-09 18:16:14
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Katarzyna Bujanowska] - 2005-02-08 23:08:

    > sorki jeszcze jedno pytanie: w sądzie pracy mogę się upominać o ryczałt za
    > samochód i komórkę??

    Umowa o pracę nie może być do tego podstawą. Jeśli miałaś spisane
    oddzielne umowy na te ryczałty to jak najbardziej.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 8. Data: 2005-02-10 09:30:15
    Od: "Katarzyna Bujanowska" <s...@U...pl>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości
    > From: [Katarzyna Bujanowska] - 2005-02-08 23:08:
    >
    > Umowa o pracę nie może być do tego podstawą. Jeśli miałaś spisane
    > oddzielne umowy na te ryczałty to jak najbardziej.

    Moja umowa o prace posiada 9 stron, w skład których wchodzi min.: zakres
    obowiązków, odpowiedzialność pracownika i pracodawcy, no i te ryczałty
    uwzględnione w pkt. "wynagrodzenie pracownika"
    Czy mimo tego nie mogę w sądzie pracy ubiegać się o zwrot kosztów?

    Pozdrawiam
    Katarzyna Bujanowska