PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dyscyplinarne zwolnienie

  • 1. Data: 2007-03-15 12:15:30
    Temat: Dyscyplinarne zwolnienie
    Od: "Małgorzata" <m...@w...pl>

    Jakie musi miec formalne podstawy pracodawca do dyscyplinarnego zwolnienia
    pracownika z pracy? Jak to wyglada w praktyce?
    Z gory dziekuje za pomoc:)

  • 2. Data: 2007-03-15 12:20:24
    Temat: Re: Dyscyplinarne zwolnienie
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Musi nastąpić rzeczywiste ciężkie naruszenie podstawowych obowiązków
    pracownika lub inne złamanie prawa (np alkohol w pracy, przestępstwo z KK
    itp).

    Pracodawca powołując się na odpowiedni artykuł KP wypowiada umowę o pracę
    bez zachowania okresu wypowiedzenia, tj w trybie natychmiastowym.
    Może wtedy przyjść do pracownika, wręczyć mo wypowiedzenie i w trybie
    natychmiastowym nakazac opuszczenie terenu przedsiębiorstwa.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2007-03-15 18:15:18
    Od: Etanol <X...@p...fm>

    Małgorzata napisał(a):
    > Jakie musi miec formalne podstawy pracodawca do dyscyplinarnego zwolnienia
    > pracownika z pracy? Jak to wyglada w praktyce?
    > Z gory dziekuje za pomoc:)

    Proste podrzucą ci coś a następnie powiedzą że ukradłaś.
    I wylatujesz.

    Etanol

  • 4. Data: 2007-03-15 22:55:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:etbdbg$f1s$1@news.task.gda.pl Małgorzata <m...@w...pl>
    pisze:

    > Jakie musi miec formalne podstawy pracodawca do dyscyplinarnego zwolnienia
    > pracownika z pracy? Jak to wyglada w praktyce?
    Formalnie to nie ma czegoś takiego jak dyscyplinarne zwolnienie pracownika.
    Formalnie jest rozwiązanie stosunku pracy bez zachowania okresu
    wypowiedzenia.
    Jak wygląda w praktyce?
    Nic szczególnego.
    Pracodawca uznaje, że pracownik dopuścił się czynu określonego w art. 52 §1
    ust. 1 KP lub zaszła któraś z sytuacji opisanych w art. 52 §1 ust. 2 lub
    ust. 3. Przy spełnieniu zastrzeżeń §2 i (jeśli dotyczy) §3 pracodawa
    przedstawia pracownikowi oświadczenie woli o rozwiązaniu stosunku pracy bez
    zachowania okresu wypowiedzenia. Jest ono skuteczne z chwilą, kiedy
    pracownik miał możliwość się z tym oświadczeniem zapoznać.
    Druga droga wiąże się z zajściem okoliczności wymienionych w art. 53 KP i co
    do procedury nie różni się zasadniczo od pierwszej.
    Następnie pracownik musi ocenić (samodzielnie lub przy pomocy prawnika) czy
    nie przysługują mu uprawnienia płynące z Oddziału 6 KP i ew. wkroczyć na
    drogę sądową.
    I to wszystko.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-03-16 07:02:04
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Etanol napisał(a):

    > Proste podrzucą ci coś a następnie powiedzą że ukradłaś.
    > I wylatujesz.

    ciekawe podejście do sprawy.

  • 6. Data: 2007-03-16 08:34:25
    Od: "Małgorzata" <m...@w...pl>

> [...]
    czy
    > nie przysługują mu uprawnienia płynące z Oddziału 6 KP i ew. wkroczyć na

    Ale mimo wszystko na swiadectwie pracy powodem zwolnienia bedzie ten art 52.
    A jak by nie bylo, to on troche potem miesza w znalezieniu pracy.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-03-16 10:13:33
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 16 Mar 2007 09:34:25 +0100, Małgorzata <m...@w...pl>
    w <etdktd$ehs$1@news.task.gda.pl> napisał:

    > Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości
    [ ... ]
    > czy

    > Ale mimo wszystko na swiadectwie pracy powodem zwolnienia bedzie ten art 52.
    > A jak by nie bylo, to on troche potem miesza w znalezieniu pracy.

    Jak się ewentualnie wkroczy na drogę sądową, i się ewentualnie wygra, to
    w świadectwie pracy będzie to, co się wygra.

    > Pozdrawiam

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 8. Data: 2007-03-16 10:23:34
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Użytkownik "Małgorzata" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale mimo wszystko na swiadectwie pracy powodem zwolnienia bedzie ten art
    52.
    > A jak by nie bylo, to on troche potem miesza w znalezieniu pracy.

    Jeśli nie zgadzasz się z informacjami na świadectwie pracy, masz 14 dni na
    odwołanie się do sądu.

    N.

  • 9. Data: 2007-03-16 16:02:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:etdktd$ehs$1@news.task.gda.pl Małgorzata <m...@w...pl>
    pisze:

    > Ale mimo wszystko na swiadectwie pracy powodem zwolnienia bedzie ten art
    > 52.
    Zależy. Jeśli prawomocnym wyrokiem sądu ten sposób rozwiązania zostanie
    uznany za bezprawny to świadectwo pracy zostanie sprostowane.

    > A jak by nie bylo, to on troche potem miesza w znalezieniu pracy.
    Fakt, czasem miesza. Pół biedy jeśli nie jest to jedyne świadectwo i
    dodatkowo obejmuje krótki okres - można po prostu z niego nie korzystać.
    Z drugiej strony mój znajomy mając papier z 52-ką napisał w CV, że sprawa w
    sądzie pracy w toku (byłem jego świadkiem), normalnie znalazł zatrudnienie,
    a po wygranej dostarczył sprostowane świadectwo pracy i tyle.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-03-17 10:11:30
    Od: "Małgorzata" <m...@w...pl>

> [...]
    zatrudnienie,
    > a po wygranej dostarczył sprostowane świadectwo pracy i tyle.

    Akurat to nie jest przypadek, że ja mam dyscyplinarke, tylko wlasnie
    interesowalo mnie jak to w praktyce wyglada. Za co "szefowie" wlasnie ja
    dają.