PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytania początkującego pracownika

  • 1. Data: 2007-03-14 23:42:32
    Temat: Pytania początkującego pracownika
    Od: Zbigniew 'Zby.' Król <z...@o...pl>

    Przeglądam grupę od kilku miesięcy, obecnie zaczynam pracę - póki co okres próbny.
    Mam kilka pytań:

    1) Ile mam czasu na wybór filaru emerytalnego - 30 dni od podpisania umowy o pracę,
    czy tak?

    2) NIP mam, ale jak wyglada sprawa z ZUSem - czy muszę coś załatwiać, czy to już
    działka pracodawcy? - domyślam się, że to też dopiero po podpisaniu umowy, ale proszę
    o sprostowanie jeśli się mylę.

    3) Jak wygląda sprawa ubezpieczenia zdrowotnego - czy potrzeba coś zanieść,
    podstemplować, wyrobić? - domyślam się, że to też działa od czasu podpisania
    umowy...

    4) Czy jest jeszcze coś o czym powinienem wiedzieć lub zwrócić uwagę?

    Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc,
    Zby.

  • 2. Data: 2007-03-15 05:21:57
    Temat: Re: Pytania początkującego pracownika
    Od: "Zbigi" <z...@t...mm.pl>

    Użytkownik "Zbigniew 'Zby.' Król" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 4) Czy jest jeszcze coś o czym powinienem wiedzieć lub zwrócić uwagę?
    >

    > Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc,

    Z tego co pamietam to tak:
    1) Rozumiem ze chodzi o wybor Otwartego Funduszu Emerytalnego - masz 7 dni;
    2) ZUS - działka pracodawcy (w sumie zlozenie formularza NIP-3 tez);
    3) Nie, przy czym jak juz bedziesz zatrudniony to idz do kadr i popros o
    wystawienie ksiazeczki ubezpieczeniowej (o ile takiej nie masz, a z tego co
    rozumiem nie), czy jak to sie nazywa (to ja sie co jakis czas
    podstemplowuje);
    4) Jezeli byles zarejestrowany w Powiatowym Urzedzie Pracy jako osoba
    bezrobotna to powinienes zglosic fakt zatrudnienia w ciagu 7 dni (na wypadek
    gdyby cos nie wypalilo i po okresie probnym nie zostalbys w firmie - bez
    zgloszenia na 3 miesiace utracilbys prawo do ubezpieczenia zdrowotnego jako
    bezrobotny).

    Mam nadzieje ze pomoglem.
    Pozdrawiam
    Zbyszek :)