PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dramat w jednym akcie

  • 11. Data: 2005-07-09 10:50:54
    Temat: Re: [OT] Re: Dramat w jednym akcie
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości
    news:dao9so$gd8$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Kapital koncowy = [(wplata x roczna stopa procentowa) / ilosc wplat w
    > roku ] x [calkowita ilosc wplat x (calkowita ilosc wplat + 1)]/2 + (kwota
    > wplaty x ilosc wplat).

    BTW uwazam, ze to powinno byc w programie nauczania szkoly sredniej lub
    nawet gimnazjum, podobnie jak inne podstawowe bankowo-inwestycyjne
    obliczenia. Badano, ze cos ponad osiemdziesiat procent ludzi nie potrafi
    wskazac korzystniejszej oferty lokaty z dwoch, gdzie w jednej procent jest
    podany w stosunku miesiecznym, a w drugiej w rocznym. Tymczasem obliczenia
    sa jak widac rachunkowo banalne (jeszcze banalniejsze niz w powyzszym
    przykladzie) i sprowadzaja sie do dzialan arytmetycznych opanowywanych w
    szkole podstawowej. Na pl.biznes ktos kiedys rzucil zapytanie, czy warto
    zaplacic xxxx zl za kurs obejmujacy ... (i tu lecial program wykladu
    pierwszego semestru matematyki finansowej) i zostal oswiecony, ze to
    wszystko jest na Sieci w umieszczanych przez studentow materialach
    pomocniczych i sciagach :)

    I.

  • 12. Data: 2005-07-09 11:35:13
    Temat: Re: Dramat w jednym akcie
    Od: Domin <d...@o...pl>

    On Sat, 9 Jul 2005 10:31:00 +0200, "banzi" <b...@w...pl> wrote:

    >Tak sie sklada, ze
    >szef firmy 2 zna szefa firmy 1 i pada stwierdzenie, ze "pewnie u niego
    >miales minimalna stawke na papierze, ale *u mnie pracownicy maja na papierze
    >tyle ile faktycznie zarabiaja*". Krotka rozmowa o stawce - 1800 zl netto. OK.
    >Zalatwione.
    >W pewnej chwili szef programistow podtyka
    >mu pod nos umowe na 824 zl brutto! Naszego programiste krew zalewa.

    Podkreslenie moje. Ja bym sie obwial ze na papierze i do portfela
    pojdzie 824.
    A jesli kwota faktycznei sie zgadza i Jotte ma racje ze powinno byc
    849, to podpisz a jak pojda przelewy to zglos do PIPu :)
    Podrawiam
    Domin

  • 13. Data: 2005-07-09 11:56:00
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Uzytkownik "Domin" <d...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > A jesli kwota faktycznei sie zgadza i Jotte ma racje ze powinno byc
    > 849
    Mam racje. ;)

    Jotte

  • 14. Data: 2005-07-09 12:13:36
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

> [...]

    > A jesli kwota faktycznei sie zgadza i Jotte ma racje ze powinno byc
    > 849, to podpisz a jak pojda przelewy to zglos do PIPu :)

    Sadzisz, ze beda tak glupi, zeby placic to przelewem, a nie gotowka do reki?
    Ja nie sadze. Jakby byli, to raczej do Urzedu Skarbowego by nalezalo
    zglaszac. Ale cos takiego robi sie pewnie tak, ze z firmy wychodzi na konto
    pracownika kwota z papieru, natomiast szef wyplaca sobie albo komus innemu z
    firmy wyzsza pensje i z niej daje gotowka z reki do reki pracownikowi
    reszte. A poniewaz wlasciciel jest ozusowany rowno bez wzgledu na wysokosc
    dochodu z firmy, wziecie tego "na siebie" nie wiaze sie z kosztami poza
    podatkiem od tego - z kolei podatku od tego nie zaplaci juz pracownik.

    Do wykazania przed jakakolwiek kontrola lub sadem jest to dosc trudne i
    walczyc z tym mozna tylko masowo nie zgadzajac sie na to lub radykalnie
    zmieniajac przepisy dotyczace ZUSu.

    I.

  • 15. Data: 2005-07-09 12:56:27
    Od: Domin <d...@o...pl>

    On Sat, 9 Jul 2005 14:13:36 +0200, "Immona"
    <c...@W...zpds.com.pl> wrote:

    >Uzytkownik "Domin" <d...@o...pl> napisal w wiadomosci

    >Sadzisz, ze beda tak glupi, zeby placic to przelewem, a nie gotowka do reki?
    Masz racje, nie znam sie az tak jak sie robi tego typu przekrety.
    jednak jak mu puszcza pensje ponizej placy minimalnej, bo ta sie
    zmienila, to i tak beda mieli problem.
    Pozdrawiam
    Domin

  • 16. Data: 2005-07-09 13:23:02
    Od: PZ <p...@m...com>

    banzi napisał(a):
    > Witam
    > wybierac resztki ze smietnikow. Czy naprawde w tym kraju kazdy kazdego
    > oszukuje?
    >
    > Pozdrawiam
    > banzi

    Witam

    Ja bym podpisal to druga umowe jak chce pracodawca, bo mozesz zostac na
    lodzie, ale od razu szukal nowej pracy i tam podpisal umowe przed
    odejsciem z poprzedniej. Jest to normalna praktyka, ze pracodawcy
    czekaja na pracownikow i nikt sie nie powinien dziwic.

    PZ

  • 17. Data: 2005-07-09 15:07:05
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    banzi wrote:

    > Czy naprawde wszedzie tak jest - 824 brutto na papierze?
    > Przeciez emerytura z takiej kwoty bedzie na takim poziomie, ze trzeba
    > bedzie wybierac resztki ze smietnikow.

    Tym to akurat bym się najmniej przejmował. Emerytura tak czy siak będzie
    niska, jeśli w ogóle.

  • 18. Data: 2005-07-09 17:21:58
    Od: "Ireneusz Szpilewski" <p...@n...berdyczow>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości

    > Biorac np. 7% rocznie i dokladanie 100x12=1200 zl rocznie, to masz:
    > po 1 roku: 1200x1.07 = 1284
    > po 2 roku: 1284x(1.07)+ 1200 x (1.07) = 1373.88+1284=2657.88
    > po 3 roku: 2657.88 x (1.07)+1200...

    Minus inflacja i podatek Belki. A gdzie można mieć bez ryzyka
    7% rocznie?

  • 19. Data: 2005-07-09 17:28:30
    Od: "Ireneusz Szpilewski" <p...@n...berdyczow>

    Użytkownik "banzi" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak sie sklada, ze
    > szef firmy 2 zna szefa firmy 1

    I tu może tkwić przyczyna.

  • 20. Data: 2005-07-09 17:35:23
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Ireneusz Szpilewski napisał(a):

    > Minus inflacja i podatek Belki. A gdzie można mieć bez ryzyka
    > 7% rocznie?

    Myślę, że można próbować na funduszach inwestycyjnych. Poziom ryzyka
    nie jest znowu taki wysoki, żeby była to loteria (choć to w sumie też
    zależy od rodzaju funduszu), a wyniki jakie można zaobserwować
    na różnych zestawieniach raczej zachęcają niż zniechęcają.
    A i trudno powiedzieć, czy Belkowe nadal będzie za te 30-40 lat. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl