PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kara porzadkowa

  • 1. Data: 2005-07-08 19:55:23
    Temat: Kara porzadkowa
    Od: "Łukasz" <l...@s...pl>

    Witam

    2 lipca pracownik otrzymal kare porzadkowa za nieprzestrzeganie przepisow
    BHP. Wyrazil zgode na potracenie z wyplaty. Czy mialem prawo dokonac
    potracenia z wyplaty za czerwiec w dniu 8 lipca ? W tej chwili pracownik
    twierdzi, ze potracenie moglo byc dokonane z wyplaty za lipiec, poniewaz w
    tym miesiacu mialo miejsce wykroczenie.

    pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2005-07-08 21:09:29
    Temat: Re: Kara porzadkowa
    Od: "jedrek" <o...@m...com>

    Łukasz wrote:
> [...]
    > chwili pracownik twierdzi, ze potracenie moglo byc dokonane z wyplaty
    > za lipiec, poniewaz w tym miesiacu mialo miejsce wykroczenie.

    no i mial racje a pozatym widac ze placisz na czas...

  • 3. Data: 2005-07-08 21:27:58
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-07-08 21:55, Użytkownik Łukasz napisał:

> [...]
    > twierdzi, ze potracenie moglo byc dokonane z wyplaty za lipiec, poniewaz w

    A tak z ciekawości - jeśli używasz kary pieniężnej, to czy też stosujesz
    nagrody pieniężne?

    --
    Witiia

  • 4. Data: 2005-07-08 23:21:12
    Od: czytnik <+...@b...com>

    ?ukasz wrote:
> [...]
    > twierdzi, ze potracenie moglo byc dokonane z wyplaty za lipiec, poniewaz w

    A mozesz podac podstawe prawna tego "potracenia"? Bo od wymierzania kar
    to powinien byc sad a nie strona w umowie.

  • 5. Data: 2005-07-09 00:17:17
    Od: "Lukasz" <l...@s...pl>

    > A mozesz podac podstawe prawna tego "potracenia"? Bo od wymierzania kar
    > to powinien byc sad a nie strona w umowie.

    Podstawa prawna isnieje, poszukaj pod haslem "kary porzadkowe".

    Jedrek i Witiia - nie napisalem, ze to ja zastosowalem kare pieniezna.
    Pracownika ukaral pracodawca, ktory podejmuje takie decyzje. Daty wyplat tez
    nie ustalam... Moze inaczej - czy jako osoba zajmujaca sie kadrami mialem
    prawo dokonac potracenia za czerwiec w dniu 8 lipca. Pracownik twierdzi, ze

  • 6. Data: 2005-07-09 08:11:46
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mialem prawo dokonac potracenia za czerwiec w dniu 8 lipca. Pracownik
    > twierdzi, ze potracenie moglo byc dokonane z wyplaty za lipiec, poniewaz w

    Pracownik ma racje -wynagrodzenie wyplacane jest z dolu a dopuszczone
    przez ustawodawce 10 dniowe opoznienie sluzy obliczeniu naleznosci za dany
    miesiac
    w tym wypadku za czerwiec . - wiec jak mozna obciazyc wyplate za czerwiec
    kara z lipca.

    pzdr

    .

  • 7. Data: 2005-07-09 22:15:01
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:damln9$o9u$1@walbrzych.wlb.vectranet.pl Łukasz
    <l...@s...pl> pisze:

    > W tej chwili pracownik
    > twierdzi, ze potracenie moglo byc dokonane z wyplaty za lipiec, poniewaz
    > w tym miesiacu mialo miejsce wykroczenie.
    Moim zdaniem ma rację. Aczkolwiek ja bym się w takiej sytuacji jako
    pracownik o terminy specjalnie nie miotał. Raczej spokojnie doprowadziłbym
    do uzyskania dóbr odpowiednich kwotowo do utraconych dochodów, a w razie
    niemożności przynajmniej do spowodowania ekwiwalentnego bilansu po stronie
    pracodawcy.

    Jotte